Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Pubers!

<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 22 Jul 2025 17:42

Re: Pubers!

Het probleem heeft zich voor nu vanzelf opgelost. Hij is even naar huis gegaan om te douchen nadat ze een stuk zijn wezen lopen vanmorgen. Zal het later, als hij naar huis is, nog even bespreken met mijn zoon. Mijn zoon heeft nog nooit naar zweet geroken dus gebruikt het eigenlijk alleen voordat hij gaat sporten. Maar wellicht kan hij zelf, als zijn vriend hier slaapt, wat vaker (voor het slapen en in de ochtend) deo op doen en hem dan ook aanbieden zonder direct te zeggen dat hij naar zweet stinkt. Dat zal hij lastig vinden om te zeggen, denk ik. Zijn vriend is autistisch dus het is ook nog de vraag hoe hij een verbloeming of directe bewoording zal opvatten.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 23 Jul 2025 13:06

Ik zou gewoon zeggen: ‘Je moet even deo spuiten’. Dan ben je eerlijk zonder het probleem daadwerkelijk te benoemen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Jul 2025 14:32

Lady schreef:Ik zou gewoon zeggen: ‘Je moet even deo spuiten’. Dan ben je eerlijk zonder het probleem daadwerkelijk te benoemen.

Lastige is wel dat deo ook maar een beetje oplost vaak. Dat puberzweet komt uit alle poriën lijkt het wel.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 23 Jul 2025 15:25

June schreef:
Lady schreef:Ik zou gewoon zeggen: ‘Je moet even deo spuiten’. Dan ben je eerlijk zonder het probleem daadwerkelijk te benoemen.

Lastige is wel dat deo ook maar een beetje oplost vaak. Dat puberzweet komt uit alle poriën lijkt het wel.

Ja dat zeker! Ze kunnen deo spuiten wat ze willen maar een douchebeurt werkt beter.

Als je contact hebt met zijn ouders, zou ik dat gewoon even aangeven en advies vragen. Persoonlijke hygiëne kan een probleem zijn voor iemand met autisme. Vaak werkt het dan beter als iemand anders het dan even aangeeft ipv ouders. Maar overleggen over de manier waarop kan dan wel fijn zijn.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Jul 2025 15:49

Ik zou eerder aanraden wat van die deo crème aan te bieden die de geur tegen gaat, dan deo spuiten over de stank heen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Aug 2025 15:20

Tijd voor de middelbare school hier! We moeten nog oa een agenda en tas aanschaffen. R wil zelf een zwarte of blauwe Nike of Eastpack tas, dat lijkt me wel prima. Maar qua agenda hebben we beide geen idee wat 'in' is. Hij heeft zelf ook geen idee wat hij wil. Wat is er bij jullie middelbare scholieren nu in?
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Aug 2025 15:42

Voor DT, wel mosterd na de maaltijd, voor mij werken die primolut pilletjes perfect. Ik kan mijn menstruatie er goed mee uitstellen en daarna gaat mijn cyclus weer gewoon verder. De eerste keer soms wel iets heviger ongesteld. Afgelopen vakantie had ik ongesteld moeten worden. Cyclus ervoor uitgesteld, want ik had er echt geen zin in op vakantie. En paar dagen na thuiskomst weer ongesteld. Perfect dus.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 06 Aug 2025 16:17

Spannend spencer!
Onze zoon gaat naar de 3de. Hij heeft een navy eastpak rugtas model out of office. Prima tas en er zit een laptopvak in. Hier steeds een hele basic agenda van de hema. Hij heeft hem namelijk allebei de jaren amper gebruikt. Zou er dus niet teveel geld aan uitgeven. Alles aan huiswerk/cijfers gaat hier via magister (app)

Hier hoeft er per jaar vaak maar 1 of 2 boeken gekaft te worden. Dus daar is ook niet veel van nodig.

Verder helaas voor jongens weinig keus. Bij Hema voor meiden heel veel keus. Maar voor jongens alleen zwart. Heel soms groen of blauw als we geluk hebben. Zo jammer!
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Elisabeth

Lady-post-a-lot

Bericht 06 Aug 2025 16:39

Mijn zoon gaat naar de 2e nu. Hij heeft een Eastpak rugzak. Bevalt prima, al zou een maatje groter soms wel mogen. Vaak krap met een volle schooldag en een broodtrommel en fles drinken.

Kaftpapier was 1 rol genoeg. Bij de Hema zijn we vorig jaar geslaagd met Touzani spullen.

Een agenda krijgen ze bij ons van school een zogenoemde plenda.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 06 Aug 2025 16:54

Volgens mij zijn het tegenwoordig heel simpele agenda’s die de voorkeur hebben. Ze hoeven er ook veel minder in te schrijven dan wij vroeger omdat huiswerk etc allemaal online wordt gezet.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 06 Aug 2025 16:54

Mijn pubers hebben van die kant-en-klare stoffen kaften van de Hema. Die vouw je zo om de boeken heen. Ze hoeven maar een paar boeken te kaften en deze kunnen ze meerdere jaren gebruiken.

Agenda hadden ze beide het eerste jaar, was verplicht, maar hebben ze eigenlijk helemaal niet gebruikt. Die schooljaar dus geen agenda meer, al het huiswerk staat digitaal bij ze. Mijn zoon het eerste jaar zo'n simpele agenda die je bij de boeken kunt bijbestellen. Mijn dochter wilde er eentje van de Hema, volgens mij had ze een Nijntje agenda. Bij de boekhandel zijn ook veel agenda's te krijgen.
2011 2012 2017
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Aug 2025 10:30

Mijn dochter heeft ook een HEMA agenda uitgekozen. Het lijkt ook minder een ding dan 'vroeger'. Het V&D campus-tijdperk is voorbij.

Ze vindt een tas wel belangrijk en heeft een Fjallraven tas uitgekozen.

Schriften etc. hebben we ook bij de HEMA aangeschaft.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 08 Aug 2025 13:41

Waar haal je tegenwoordig voor een jongen een etui? Zie overal iets voor meisjes liggen maar voor jongens bijna niets.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Aug 2025 17:47

Hema of Action
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 09 Aug 2025 10:10

Action had hier niets en de Hema 2 saaie volgens mijn zoon.
Hij moet ook nog eens plat zijn want anders past het niet in de la.
Primera had alleen meisjes en die van de intertoys waren kinderachtig.
<<

Maple

Kletskop

Bericht 09 Aug 2025 10:14

Hier zat tot voor kort een kantoor-/boekhandel van een lokale ondernemer, die hadden enorm veel etuis. Misschien heb je zoiets in de buurt? En anders online?
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 09 Aug 2025 10:16

Spencer schreef:Tijd voor de middelbare school hier! We moeten nog oa een agenda en tas aanschaffen. R wil zelf een zwarte of blauwe Nike of Eastpack tas, dat lijkt me wel prima. Maar qua agenda hebben we beide geen idee wat 'in' is. Hij heeft zelf ook geen idee wat hij wil. Wat is er bij jullie middelbare scholieren nu in?

Luuk gaat nu naar de 2e. Hij heeft een eastpack tas bevalt goed. Agenda in het 1e jaar simpele zwarte wel gekocht maar uiteindelijk niet gebruikt. Alles staat in een app.
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 09 Aug 2025 10:17

Siesa schreef:Waar haal je tegenwoordig voor een jongen een etui? Zie overal iets voor meisjes liggen maar voor jongens bijna niets.

Zoon heeft er nu 2 thuis liggen, raakt nog weleens wat kwijt haha en dan komt het later weer terug.
Hij heeft een blauwe en groene van de action en een zwarte van de Hema.
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 09 Aug 2025 10:48

Siesa schreef:Action had hier niets en de Hema 2 saaie volgens mijn zoon.
Hij moet ook nog eens plat zijn want anders past het niet in de la.
Primera had alleen meisjes en die van de intertoys waren kinderachtig.

Bol en dan even zoeken op pennenzak sortering laag naar hoog
2015 💙
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 09 Aug 2025 14:39

Ja online was de laatste optie. Vroeger gingen we echt winkelen voor school, nu is er niets meer in de winkel te krijgen. Een rugzak was hier in dit gat ook niet te krijgen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Aug 2025 15:54

Siesa schreef:Ja online was de laatste optie. Vroeger gingen we echt winkelen voor school, nu is er niets meer in de winkel te krijgen. Een rugzak was hier in dit gat ook niet te krijgen.

Ik ben voor een rugzak zelfs naar de stad gereden (Groningen) en vond het echt heel karig. Uiteindelijk hebben we de rugzak online besteld dus.

HEMA heeft het campus idee een beetje overgenomen, maar ze hebben weinig niet-hema agenda's bijvoorbeeld. Dat maakt het toch anders.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Aug 2025 18:01

Nou bijna alles is compleet. We wonen niet in een grote stad dus het was een behoorlijke zoektocht (met een heel ongeïnteresseerd kind). Na heel veel zuchten gekozen voor zwarte schriften en een zwarte Eastpack 😂 Er was hier bij de Hema wel veel te krijgen, maar echt alleen voor meisjes.

Nu nog aan zijn verstand brengen dat je je boeken niet elke dag allemaal mee neemt en dat je bureau geen opslagplek is 😂
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Aug 2025 20:39

Hahah die boeken komt hij snel genoeg achter toch 🤣
2015 💙
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Aug 2025 23:10

Hoe laat gaan jullie pubers naar bed? Doordeweeks en in het weekend?

Wij hebben hier de laatste tijd steeds terugkerende discussies over want iedereen mag veel later.
Onze dochter wil het liefst zo laat mogelijk. Ik vind dat soms wat lastig, wij slapen naast haar en ook voor je eigen privé is het soms fijn als ze niet dezelfde bed tijd gaan slapen of nog later 😜
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 30 Aug 2025 06:36

Dat laatste is hier ook een dingetje. Ons intieme leven is inmiddels naar de ochtend verschoven 😬

Dochter (bijna 12) gaat rond 21u naar bed en zoon (bijna 17) rond 22u, maar dochter leest dan nog boeken en zoon kijkt vaak nog een serie of zo en voordat ze allebei echt slapen is het vaak 23u.

Geen/weinig verschil tussen doordeweeks en weekend hier trouwens.
T (2008) en I (2013)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen