20 Jan 2015 15:31 door Biechtje
Even hier. Ik maak me zorgen, zorgen omdat anderen zich zorgen maken om mijn kind. Mijn zoontje gaat nu 5 maanden 1 dag per week naar het kdv. Al vanaf het begin hoor ik dat hij slecht praat en beperkt met andere kinderen speelt. Hij is nu 2,5 jaar en spreekt in 2 woord en soms in 3 woordzinnen en heeft een grote passieve woordenschat en een minder grote actieve woordenschat. Hij speelt "naast" de andere kindjes ipv "met" en kan zich niet lang genoeg op een taak concentreren. Ook langere tijd aan tafel zitten is moeilijk voor hem. Nu willen ze iemand laten langskomen op het kdv om hem te observeren zodat de leidsters handvatten krijgen hoe ze hem beter kunnen stimuleren. Ik maak mezelf helemaal gek, eigenlijk wil ik dat niet. Waarom zien ze niet dat vrolijke, opgewekte, slimme en behulpzame mannetje dat zijn ontwikkeling in zijn eigen tempo doet? Ik heb er buikpijn van, doe ik hier wel goed aan? De observatie niet laten doen lijkt geen optie te zijn, ik wil ook ondersteuning voor mijn kind niet uit de weg. Maar toch... Wie kan even helpen relativeren?