Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 26 Aug 2020 06:00

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Caro, ja fijn! Ik voel me nog een beetje blue maar het heeft wel wat perspectief zo. Dit gevoel komt sowieso met vlagen erg op dus het zal nu ook wel weer even weg ebben en weer terugkomen. Nu werd het weer getriggerd door een aankondiging :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

tuttebel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 26 Aug 2020 23:41

Tabbie schreef:Aan de andere kant, gun je andere die enkel op deze manier zwanger kunnen raken misschien ook wel zo n geweldig kindje..

Het blijft een moeilijke keuze natuurlijk, maar je weet ook alle gevoelens als je niet zwanger kunt raken. Dan vind ik het juist mooi dat mensen toch doneren in plaats van vernietigen

Op zich snap ik je gedachtengang, Tabbie. Ik vind het ook juist fijn om anderen te helpen en denk dat ik ook best in staat zou kunnen zijn tot donatie. Echter ben ik me ook heel bewust dat ik zelf niet in een dergelijke situatie zit. Ik weet dat het heel makkelijk is om een uitspraak te doen over een ‘wat zou ik doen’-gedachte. Zovaak roepen mensen van alles, maar hebben ze geen idee hoe het is om echt in die situatie te zitten. Maar als je in werkelijkheid in zo’n moeilijke situatie komt kan je gewoon heel anders denken. Ik zit dus niet in de situatie van Caro, maar nu ze uitlegt waarom donatie voor haar geen optie is, kan ik haar gedachtengang best begrijpen. En eerlijk gezegd is dat ook een gedachte waar ik normaal gesproken helemaal niet bij stil zou staan, dus wat dat betreft vind ik het best verhelderend om de gedachtes te weten te komen van iemand die wel in die situatie zit. Nogmaals, ik snap heus je gevoel van anderen willen helpen, maar Caro’s gedachten vind ik ook heel logisch.

Caro, fijn dat je jouw gedachtes uitlegt. Ik vind het echt verhelderend dat je hiermee laat zien wat een dilemma dit kan zijn. Het lijkt me echt lastig omdat beide keuzes zo tegen je gevoel in gaan. Ik hoop dat jullie uiteindelijk wel vrede kunnen hebben met jullie keuze.

Jip, wat lijkt me dat moeilijk voor jullie. Ik kan me ook best voorstellen dat die gedachtes door je hoofd spoken omdat je met de ziekte van S. totaal niet weet wat de toekomst gaat brengen.
Laatst gewijzigd door tuttebel op 12 Nov 2020 12:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
2019 Y.* ons engeltje

Afbeelding
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Sep 2020 07:51

Dit weekend was dochtertje jarig en werd 6 jaar oud.
Haar kinderfeestje hebben wij afgelopen woensdag uitgebreid gevierd met 10 kindjes bij een indoor speeltuin en dat was helemaal leuk dus.
Dit jaar voor het eerst geen grote mensen verjaardag om meerdere redenen, corona het mag niet! Ik word er niet goed van 3/4 uur hard pratende volwassenen waar dochter niks aan heeft/ ik vind het erg veel gedoe en ben er altijd gestrest om, ik zit niet lekker in mijn vel en kan dit dus niet aan. In de middag kwam mijn pa met stiefmoeder en broertje en dat was helemaal prima zijn 1,5 uur geweest. In de avond schoonouders. Ook express apart gedaan met de Corona. Mijn dochtertje gaf vantevoren aan nu heb ik wel minder cadeautjes en wij uitgelegd dat het daar niet om ging en vond het uiteindelijk erg fijn zo op deze manier. Ik ook tot mijn schoonouders 4,5 uur lang bleven zitten terwijl ik vantevoren aan had gegeven gewoon eventjes. Ik was er al wat verdrietig over want wilde de avond fijn met zijn 3en afsluiten maar okee mensen kun je niet weg sturen als ze komen. Ik werd in de avond niet zo heel lekker/ lichte koorts/ wat verkouden en gaf aan naar bed te willen omdat ik het niet meer trok van vermoeidheid. Schoonouders reageerde er verder niet op dus ben maar gaan rusten i.o.v. Met mijn man. Toen ik weg was zeiden ze dat ze mij ontzettend egoïstisch vinden Dat ik geen grote mensen verjaardag hield en dit echt niet kan maken en dat ik niks waard ben en niet normaal is voor onze dochter en de cadeautjes maar vooral voor de mensen. Man natuurlijk ook boos maar daarna gingen ze spelletjes doen met dochter.

Ik voel me hier nu echt ontzettend rot over om 2 dingen. Dat ze zo over mij denken omdat ik aan de corona denk en ik het zelf gewoon niet trek. Dat ik het niet trek boeit ze niet praten ze gewoon overheen. Maar ze zitten zelf op hun luie krent in plaats van mij dan te helpen. Was zo belachelijk alleen een groot kinderfeestje enz enz

En dat we de avond niet heerlijk met zijn 3en hebben kunnen afsluiten want ik vond haar verjaardag bijzonder.

Ik weet niet zo goed wat ik hier nu mee moet maar alles voelt als ontzettend verpest nu en ben zeer verdrietig !!
Ik kan het niet verkroppen in mijn hoofd en wil ze volgend jaar niet meer hebben.
Ik wil ze nooit meer hebben want ben zooooo boos om verdrietig ben in staat om alle banden te verbreken met ze :palm:
<<

Maple

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 06 Sep 2020 08:05

Wat vervelend dat het zo gelopen is. Maar zoveel momenten in dit verhaal waarop je het zeker wél had kunnen maken om die mensen weg te sturen... Ik zou volgende keer duidelijk van tevoren aangeven dat jullie de avond graag als gezin willen doorbrengen. Dan kun je je schoonouders daarop wijzen.

Wat ik me ook afvraag: je vriend is wel boos geworden nadat ze zich zo lieten gaan, maar daarna zijn ze spelletjes gaan doen, lees ik dat goed? Waarom heeft hij ze niet de deur gewezen dan?
Laatst gewijzigd door Maple op 06 Sep 2020 08:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Sep 2020 08:06

Wat een akelige reactie van ze zeg. Wat zei je man daar dan van? Hij is daarna spelletjes gaan spelen zeg je, heeft hij het dan dus uitgepraat met ze?

Je vindt het van de afsluiting van de avond ook jammer zeg je, maar als je ziek werd was dat ook met z’n drietjes niet echt meer wat geworden, toch?

Beterschap in ieder geval, ik zou nu niet de banden gaan verbreken maar het even laten. En ik vind dat jouw man hier een rol in speelt, hij moet met zijn ouders in gesprek en daarna jij pas weer.
#teammaple🍁
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 06 Sep 2020 08:19

Ik snap heel goed dat je dit niet leuk vindt. Maar ik begrijp niet zo goed waarom jij degene bij die schoonouders had moeten wegsturen. Waarom heeft man dat niet gedaan? Helemaal toen jij ging rusten en zij die dingen zeiden had hij dat toch gewoon kunnen doen? Maar eigenlijk ook al eerder, als het tenminste echt duidelijk van van tevoren door jullie gezegd was dat het om ‘eventjes’ ging. Nu is alles achteraf, maar ik zou de situatie dus ook nog ff met man bespreken.

Voor nu zou ik met schoonouders niets doen denk ik. Ik weet niet hoe vaak jullie normaal contact hebben, maar ik kan mij wel voorstellen dat je er later tijdens een rustig moment nog op terug komt. Dat je het niet leuk vindt wat ze allemaal gezegd hebben en waarom.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Sep 2020 09:04

Man is altijd een soort van bang van zijn vader omdat die zon grote mond heeft en had zoiets van ik kan mensen toch niet weg sturen als ze op visite komen. Ik vind dit ook erg vervelend en zwak van hem en weet echt niet goed wat ik ermee aan moet !

Ben in staat om schoonouders een duidelijke mail te sturen dat ik hier niet van gediend ben.
Maar ze passen ook weer 2 dagen in de week op ons dochtertje en ik kan ze daarom niet missen of vermijden.
Ik wil echt mijn stand punt maken via de mail maar durf ook niet goed!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Sep 2020 09:12

Zou ik ook absoluut niet doen via mail biechtje. En nogmaals, jij zou dit niet moeten doen maar je man. Jouw man moet opstaan voor jouw gevoelens. Hij moet zich die dingen van gisteravond ook niet laten zeggen. Dus hij heeft een egoïstische vrouw? Kom nou!

Dat jullie afhankelijk zijn ivm oppassen zou niet eens uit moeten maken. Er hoeft namelijk geen ruzie te komen als jullie (je man en zijn ouders) gewoon een gesprek aangaan.
#teammaple🍁
<<

Savi

Gebruikers-avatar

President

Bericht 07 Sep 2020 20:24

*
Laatst gewijzigd door Savi op 24 Sep 2020 19:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
29032018
??112020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 07 Sep 2020 20:51

Ten eerste: Gecondoleerd.

Ten tweede: Zou het om de eerste of een tweede (vernoem) naam gaan? In het tweede geval zou ik sowieso niet naar de familie stappen maar is het gewoon een mooie gedachte. Als het wel om de echte roepnaam gaat, zou je het kunnen overwegen om naar haar gezin te gaan maar dan zou ik zelf niet om toestemming gaan vragen maar het als een statement melden. Onder het mom van dan zijn ze vast op de hoogte zodat ze straks niet schrikken als ze ineens die naam horen, omdat het nog zo vers is. Dat zou ik ook wel waarderen waarschijnlijk als ik hen was. Maar ik zou je niet verplicht voelen het te doen hoor. En of het nou een bewuste vernoeming is of niet, het is nu wel een mooie gedachte in elk geval.
Mijn nichtje heet naar onze overleden oma (tweede en derde naam). Dat stond al vast voordat m'n oma toevallig in dezelfde week overleed als dat nichtje geboren werd. Iedereen dacht dus dat het een directe vernoeming was. Dat was het ook wel, maar die was sowieso gekozen als ze nog geleefd had.
Lieve kleine man. 01-04-2017
Lief klein meisje. 22-09-2020

Afbeelding

Afbeelding
<<

Savi

Gebruikers-avatar

President

Bericht 07 Sep 2020 20:56

Dankje!

Het wordt dan de enige naam van onze baby inderdaad, dus de naam die je altijd weer hoort.
Wel moeilijk zoiets hoor!
29032018
??112020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 07 Sep 2020 21:00

Lastig! Ik zou het nog heel even laten bezinken, want kan me ook voorstellen dat het overlijden nu nog heel vers is. Maar ik zou het zeker niet gek vinden hoor en juist ook heel mooi.

Afbeelding

Afbeelding
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 07 Sep 2020 21:25

Savi, ik zou het terzijnertijd wel met de naaste familie bespreken. Maar zoals Marin zegt, niet in de vorm van een vraag, maar meer een mededeling. Dat jullie het zo’n mooie naam vinden en die graag aan jullie kindje willen geven. Evt dat de de herinnering aan tante ook mooi is oid. En dat jullie het nu aangeven zodat ze straks niet zullen schrikken.

Ik denk ook dat jullie er niet te moeilijk over moeten denken. Los van het feit dat het niet een echte vernoeming is, vindt bijna iedereen het denk ik wel leuk en een soort eer dat de naam van een overleden dierbare door iemand die dichtbij staat aan kind wordt gegeven. Ik kan mij alleen voorstellen dat tante zelf kinderen heeft die eventueel haar laten zouden willen vernoemen. Dan is het misschien gek als jullie die naam al hebben gebruikt. Maar goed, niemand heeft natuurlijk het alleenrecht op een naam.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Sep 2020 21:29

Wat een toeval zeg Savi! Verdrietig hoe het gelopen is... ik sluit me aan bij Luisa.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Savi

Gebruikers-avatar

President

Bericht 07 Sep 2020 21:34

Ja daar heb je gelijk in Luisa. De naam is binnen de familie wel al vaker gebruikt, een achternichtje van m'n vriend heet ook zo (die is 20+ inmiddels).

Mijn eerste neiging was inderdaad om het wel te zeggen, alleen voelt het ook wat raar om vooraf de naam bekend te maken. Daar zit mijn twijfel ook.

En we zouden sowieso niet NU gaan hoor. We zijn er ook nog niet uit. Maar het is wel een grote kanshebber.
29032018
??112020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 07 Sep 2020 21:40

Ik vind het helemaal niet erg dat een naam binnen een familie meerdere keren gebruikt wordt. Best heel mooi zelfs. Vroeger was dat natuurlijk sowieso gebruikelijk.

Afbeelding

Afbeelding
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 07 Sep 2020 21:41

Raar om het vooraf te zeggen ook omdat dat gewoon niet zo leuk is zeg maar? Dat zou ik in elk geval wel hebben. Al had man naam van dochter aan zijn hele familie + mijn broertje verteld. Vond ik ook zo idioot en stom dat iedereen het al wist.

Maar in jullie geval is er wel een reden om het te zeggen, het kan nog wat gevoelig liggen. Ik denk dat jouw vriend die inschatting dan zou moeten maken. En nu is het natuurlijk nog vers. Wie weet is het over 2 mnd als de emoties gezakt zijn wel anders. Voorlopig zou ik dus niets doen.

Gecondoleerd trouwens.
<<

Savi

Gebruikers-avatar

President

Bericht 07 Sep 2020 21:43

Ik ook niet hoor! Was meer omdat Luisa zei dat kind van tante misschien zelf ook zou willen vernoemen dat ik daarom zeg dat de naam al wel vaker voor komt binnen de familie.

En inderdaad Luisa, het is gewoon niet leuk als mensen het vooraf al weten. Omdat ik ook denk dat mogelijk de complete familie het dan al voor de geboorte weet ipv alleen dat gezin. We hebben nog eventjes gelukkig!
29032018
??112020
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Sep 2020 20:20

Willen jullie de eerste naam van tante gebruiken? Ik zou het denk ik niet vooraf zeggen maar bij de geboorte aankondiging wel even persoonlijk toelichten denk ik. Niet zo van BAM kaart in de bus of via via horen maar dan wel even bellen.
<<

Savi

Gebruikers-avatar

President

Bericht 08 Sep 2020 20:21

Nee de tweede naam van tante als eerste (en enige) naam van de baby.
29032018
??112020
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Sep 2020 18:31

Dat is al iets verder weg. Dan zou ik nog ff bellen na geboorte ?. Denk je dat het lastig ligt omdat er even geen contact is geweest?
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Sep 2020 22:06

Ahh ik heb stress.
Al een aantal weken voel ik me zeer vermoeid, heb extreme nachtmerries en flinke migraine. Ik ben geobstipeerd, misselijk en heb veel buikpijn. Ook doe ik ontzettend mijn best om af te vallen maar wil er ondanks gezond eten en afvallen niets vanaf. Al twee keer een zwangerschapstest gedaan, maar beide negatief, dus dacht dat het iets anders zou zijn(daarom vrijdag ook naar de huisarts geweest die dacht aan een traag werkende schildklier waar ik ook bloed boor heb geprikt).
Nou sta ik net onder de douch en ik wrijf wat hard over mijn borst; komt er gewoon melk uit mijn tepel.
Ik heb nu toch een zwangerschapsangst, ondanks de twee negatieve testen. Is er iemand die mij even gerust kan stellen? De kans op zwangerschap is minimaal toch? Help!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Sep 2020 22:15

Wat een nare klachten Gijs! Wat voor anticonceptie gebruik je en gebruik je dat al lang? Niks veranderd hierin de laatste tijd?
If you never try, you'll never know!
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 14 Sep 2020 22:15

He dat zou mij ook allemaal niet lekker zitten zonder duidelijke oorzaak Gijs. Of de kans op zwangerschap er is kan alleen jij zeggen natuurlijk, maar als dergelijke klachten van een zwangerschap komen zouden die testen toch wel positief geven denk ik. Ik zou in elk geval morgen de huisarts bellen en aandringen op verder onderzoek.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Sep 2020 22:19

Ik gebruik al jaren de pil, ook al jaren hetzelfde merk en slik hem trouw. Geen buikgriep o.i.d. gehad en nooit een pil vergeten.

Ik moest toch morgen de huisarts bellen voor de uitslag van het bloedprikken, dus zal dit meteen ook wel voorleggen.

Jemig zeg, ik heb er echt stress van en Google helpt me niet...
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen