Desktop versie van Zeg maar Yes
Plaats een reactie

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

08 Okt 2018 12:29

Het maakt niks uit waarom ze niet drinkt. Het gaat erom dat ze bijna niks drinkt. En dat is slecht.

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

08 Okt 2018 12:35

Ell schreef:Toen was het nog geen 9 dagen en de afgelopen dagen is het ook wat erger geworden. Heb vooral het idee dat ze afgeleid is, waardoor ze niet wil eten of drinken.


Ik zou vandaag of morgen echt weer langs gaan, liever zo snel mogelijk.
Ik vind het echt best behoorlijk zorgelijk klinken eigenlijk.

Ik weet niet hoe ik dit goed moet zeggen zonder jou een rotgevoel te geven maar ik zou écht iets meer op je strepen gaan staan wat je dochter betreft. Volgens mij zit jij er compleet doorheen en misschien kan je daarom ook niet zo goed meer rationeel nadenken hierover? Volgens mij verleg je de grenzen steeds meer naar wat voor je gevoel nog acceptabel is, maar naar wat ik lees, is dit niet gezond, voor jou en je dochter niet. Je slaapt zelf amper, je dochter slaapt amper. Ze eet en drinkt amper. Ik vind het echt behoorlijk zorgelijk klinken. Ik weet niet wát de dokter kan doen, maar ik zou echt advies van buitenaf gaan zoeken, de dokter, het ziekenhuis, voor zowel je dochter als jezelf en vrij acuut ook. Het spijt me echt als dit heel hard over komt, maar ik zeg het uit grote zorg. Ik vind het echt heel erg naar klinken.

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

08 Okt 2018 12:37

Eens! Precies wat ik probeer te zeggen. Dit klinkt in alle opzichten niet goed.
En ik mis hier ook echt de inbreng van je vriend. Kom op, aan de bel trekken!

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

08 Okt 2018 12:38

Helemaal eens met Marin.
Even actie ondernemen!

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

08 Okt 2018 12:40

Eens met Marin en je kunt altijd een opname in het ziekenhuis 'eisen' ter observatie. Zo kun jij misschien ook weer op krachten komen.
Laatst gewijzigd door Amandine op 08 Okt 2018 12:41, in totaal 1 keer gewijzigd.

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

08 Okt 2018 12:40

Ik ben het heel erg met Marin eens.
Ik vind het ook zorgelijk. Ik ben zelf echt oververmoeid geweest. Hier ook een baby die altijd kort sliep en slecht dronk.
Ik maakte me zorgen en lag op ieder geluidje wakker. Als het dan een paar nachten minder ging dan sliep ik een week amper omdat ik niet meer kon ontspannen.
Mijn man heeft mij hier echt doorheen gesleept en is knetterhard voor mij geweest. In mijn geval precies wat ik nodig had. Want ik vond ook dat ik alles wel alleen kon. Het herstel heeft bijna een jaar geduurd.

Echt. Trek aan de bel. Doe iets want je kunt zo niet doorgaan. Dat moet je vriend toch ook zien???

En sorry als dit heel hard klinkt.

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

08 Okt 2018 12:44

Olijfje schreef:Je bedoelt het doktersbezoek van vorige week? Wat zei de dokter toen? Heeft hii/zij niks gezegd ove wat er moest gebeuren als het zo zou blijven?

Ik kan het moeilijk inschatten op afstand maar ik vind dat je best wat sneller weer aan de bel mag trekken.
Ikzelf zou elke dag bellen of langskomen. Ik vind het veel en veel te lang voor zo'n kleintje en zou me echt zorgen maken en niet zomaar weg laten sturen!!

Kun jij niet een paar nachten naar je ouders? En vraag dan direct om een slaappil bij de huisarts!!! Wees toch verstandig joh!



Wat een nare laatste opmerking.

Ell ik zou toch nog even de huisarts bellen en je dochtertje na laten kijken. Heeft ze ook nog steeds koorts? Dat weinige drinken herken ik van mijn dochter, die dronk als baby al heel weinig en nu als dreumes nog steeds. Vooral als ze ziek zijn is dat heel vervelend want dan kunnen ze sneller uitdrogen. Huilt ze nog met traantjes en plast ze nog? Je zou ook wat extra fruit kunnen proberen. Sowieso vandaag de huisarts bellen en haar nogmaals na laten kijken. Sterkte! En beterschap!

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

08 Okt 2018 12:45

Ze is verder gewoon vrolijk en alert, ziet er totaal niet ziek uit. Daarom maakt verder niemand zich zorgen. Ik ga nu even naar het consultatiebureau. Even kijken of ze is afgevallen. Ik krijg er dagelijks nog wel een bakje fruit in, een Liga, een half potje groenten en ca 150cc melk in totaal. Dus er gaat nog wel iets in hoor. Zelf heb ik ook ruim een week niet gegeten, dus kan me ergens ook wel voorstellen dat ze er geen behoefte aan heeft.

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

08 Okt 2018 12:47

Ah gelukkig! Slim om even naar het cb te gaan, een potje fruit of groenten mag je ook als vocht mee tellen. Gewoon fruit en groenten natuurlijk ook maar van het potje mag je het aantal gram in ml meerekenen. Misschien kan je vragen of de cb arts nog even naar haar wilt kijken, gewoon voor de zekerheid.

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

08 Okt 2018 12:51

Champagne schreef:
Olijfje schreef:Je bedoelt het doktersbezoek van vorige week? Wat zei de dokter toen? Heeft hii/zij niks gezegd ove wat er moest gebeuren als het zo zou blijven?

Ik kan het moeilijk inschatten op afstand maar ik vind dat je best wat sneller weer aan de bel mag trekken.
Ikzelf zou elke dag bellen of langskomen. Ik vind het veel en veel te lang voor zo'n kleintje en zou me echt zorgen maken en niet zomaar weg laten sturen!!

Kun jij niet een paar nachten naar je ouders? En vraag dan direct om een slaappil bij de huisarts!!! Wees toch verstandig joh!



Wat een nare laatste opmerking.

Ell ik zou toch nog even de huisarts bellen en je dochtertje na laten kijken. Heeft ze ook nog steeds koorts? Dat weinige drinken herken ik van mijn dochter, die dronk als baby al heel weinig en nu als dreumes nog steeds. Vooral als ze ziek zijn is dat heel vervelend want dan kunnen ze sneller uitdrogen. Huilt ze nog met traantjes en plast ze nog? Je zou ook wat extra fruit kunnen proberen. Sowieso vandaag de huisarts bellen en haar nogmaals na laten kijken. Sterkte! En beterschap!


Wat is daar in vredesnaam naar aan?!
Ik zeg hetzelfde als iedereen namelijk, trek aan de bel, doe iets! Voor je baby en voor jezelf!
Ik heb het gevoel dat ze door haar vermoeidheid en depressie niet meer helemaal helder kan nadenken en handelen. En geloof, dat begrijp ik als de beste. Dus ik denk dat ze even een wake up call nodig heeft. Ze meldt het hier, dus ik denk dat ze wellicht onbewust ook wel om hulp vraagt.

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

08 Okt 2018 12:55

Olijfje schreef:
Champagne schreef:
Olijfje schreef:Je bedoelt het doktersbezoek van vorige week? Wat zei de dokter toen? Heeft hii/zij niks gezegd ove wat er moest gebeuren als het zo zou blijven?

Ik kan het moeilijk inschatten op afstand maar ik vind dat je best wat sneller weer aan de bel mag trekken.
Ikzelf zou elke dag bellen of langskomen. Ik vind het veel en veel te lang voor zo'n kleintje en zou me echt zorgen maken en niet zomaar weg laten sturen!!

Kun jij niet een paar nachten naar je ouders? En vraag dan direct om een slaappil bij de huisarts!!! Wees toch verstandig joh!



Wat een nare laatste opmerking.

Ell ik zou toch nog even de huisarts bellen en je dochtertje na laten kijken. Heeft ze ook nog steeds koorts? Dat weinige drinken herken ik van mijn dochter, die dronk als baby al heel weinig en nu als dreumes nog steeds. Vooral als ze ziek zijn is dat heel vervelend want dan kunnen ze sneller uitdrogen. Huilt ze nog met traantjes en plast ze nog? Je zou ook wat extra fruit kunnen proberen. Sowieso vandaag de huisarts bellen en haar nogmaals na laten kijken. Sterkte! En beterschap!


Wat is daar in vredesnaam naar aan?!
Ik zeg hetzelfde als iedereen namelijk, trek aan de bel, doe iets! Voor je baby en voor jezelf!
Ik heb het gevoel dat ze door haar vermoeidheid en depressie niet meer helemaal helder kan nadenken en handelen. En geloof, dat begrijp ik als de beste. Dus ik denk dat ze even een wake up call nodig heeft. Ze meldt het hier, dus ik denk dat ze wellicht onbewust ook wel om hulp vraagt.



Ik vind ‘wees toch verstandig joh’ niet echt aardig overkomen vandaar mijn opmerking.

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

08 Okt 2018 12:56

Fijn dat ze nog wel iets binnen krijgt Ell. Ik moet zeggen dat ik echt wel van je bericht schrok. Sorry als het hard over kwam. Goed om langs het CB te gaan en bij elke twijfel mag je écht naar de huisarts stappen. Liever te vaak dan te weinig als het om je kindje gaat. Echt doen hoor! En ook voor jezelf. Ik weet dat je jezelf op de laatste plaats zet, maar je bent en blijft een mens dat een grens heeft. Je hoeft écht geen genoegen te nemen met hoe het nu gaat met jullie.

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

08 Okt 2018 13:01

Champagne schreef:
Olijfje schreef:
Champagne schreef:

Wat een nare laatste opmerking.

Ell ik zou toch nog even de huisarts bellen en je dochtertje na laten kijken. Heeft ze ook nog steeds koorts? Dat weinige drinken herken ik van mijn dochter, die dronk als baby al heel weinig en nu als dreumes nog steeds. Vooral als ze ziek zijn is dat heel vervelend want dan kunnen ze sneller uitdrogen. Huilt ze nog met traantjes en plast ze nog? Je zou ook wat extra fruit kunnen proberen. Sowieso vandaag de huisarts bellen en haar nogmaals na laten kijken. Sterkte! En beterschap!


Wat is daar in vredesnaam naar aan?!
Ik zeg hetzelfde als iedereen namelijk, trek aan de bel, doe iets! Voor je baby en voor jezelf!
Ik heb het gevoel dat ze door haar vermoeidheid en depressie niet meer helemaal helder kan nadenken en handelen. En geloof, dat begrijp ik als de beste. Dus ik denk dat ze even een wake up call nodig heeft. Ze meldt het hier, dus ik denk dat ze wellicht onbewust ook wel om hulp vraagt.



Ik vind ‘wees toch verstandig joh’ niet echt aardig overkomen vandaar mijn opmerking.


Het is een laatste opmerking na de rest van mn betoog omdat ik echt hoop dat ze er iets mee doet omdat het zorgelijk klinkt en ze er weinig mee lijkt te doen. In haar eerste post waar ik op reageer zegt ze dat ze amper eet en drinkt en dat niks helpt.
Nu een poos later zegt dat er wel fruit groente 150 cc etc ingaat. Dat klinkt in ieder geval al wat beter.

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

08 Okt 2018 13:38

Net naar het consultatiebureau geweest. Ze was wel wat afgevallen, maar ze zagen niks geks en ook geen tandjes. Alleen aan een oortje vond ze het niet fijn als ze daaraan kwam. Dus nu moeten we morgen even naar de dokter om naar de oortjes te laten kijken. Verder advies om elke 8 u een paracetamol te geven, dan zou het kunnen dat ze wel wil eten.

Verder vind ik het vervelend dat ik overkom als een labiel persoon. Ja het is zwaar, maar that’s life en het komt wel goed. We komen van zo ver, het gaat al zo veel beter. Wellicht omschrijf ik het verkeerd, maar ik vind zelf dat het goed gaat.

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

08 Okt 2018 13:44

Ik vind je niet labiel overkomen hoor, goed dat je geweest bent! Idd slim om haar oortjes na te laten kijken. Hopelijk gaat ze snel weer wat meer eten en drinken.

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

08 Okt 2018 14:01

Ik vind je ook niet labiel, sorry als dat zo overkwam. Wel denk en weet ik dat je op weinig slaapt écht anders en minder helder na kan denken. En ik denk ook echt dat omdat jij zoveel mee hebt gemaakt afgelopen maanden misschien minder snel aan de bel trekt, het sneller goed vindt gaan. Maar dat is ook je goed recht natuurlijk. Blijf je eigen intuïtie volgen.

Na het lezen van je eerdere berichten dat ze vijftien keer per nacht wakker wordt en bijna niet eet en drinkt schrok ik echt. Ik denk dat je dat zeker wel echt serieus mag nemen. Maar vanaf het scherm kunnen wij niet zien hoe vrolijk ze (gelukkig) is. Nogmaals, vertrouw op je eigen intuïtie.

Fijn dat ze er op 't CB naar hebben gekeken. Wat vinden ze daar van jullie hele situatie? Heb je daar wel eens goede hulp of tips gekregen?

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

08 Okt 2018 14:27

Ik vind je ook niet labiel overkomen maar ik 'lees' soms wel wanhoop en oververmoeidheid. Zo komt het bij mij in mij geval wel over en ik vind het heel vervelend voor je dat het tot nu toe zo zwaar voor jullie is.
Je laatste berichten klinken echter al wel een stuk beter dan je eerdere vandaag dus hopelijk valt het allemaal toch mee!

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

08 Okt 2018 15:31

Ik vind je niet overkomen als een labiel persoon, ik heb vooral heel erg het gevoel dat je veel te veel op je eigen schouders neemt en dat het je allemaal te veel wordt. Ik heb ook nog steeds het gevoel dat de verdeling wel heel ongelijk is en dat jij daar niet echt iets van durft te zeggen uit angst dat je overkomt als een zeur. Niet zo gek dat je doodmoe bent. Dat zou iedereen zijn in jouw plaats.

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

08 Okt 2018 16:07

Hey Ell, wat een pech dat jullie dochtertje zo ziekjes is geweest, een flinke buikgriep kan een lange nasleep hebben wat de eetlust betreft.
Ook oorpijn kan heel vervelend zijn en hierdoor kunnen ze slechter van gaan drinken.

Hopelijk knapt ze snel op hoor!

En het is gewoon heel pittig met een kleintje die zo slecht slaapt! je komt op mij niet labiel over en kom op zeg,al zou je dat wel dan nog is dat toch volkomen normaal!! het is gewoon hartstikke pittig, maar je doet het goed hoor!
Blijf je eigen gevoel volgen en kijk naar je dochtertje dan komt het echt allemaal wel goed.
zet m op!

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

08 Okt 2018 16:26

Dankjewel! Het is gewoon allemaal zo zoeken. Vanmiddag al een paracetamol gegeven, maar helaas wilde ze daarna van de fles van 15.30 ook maar 30 cc (in 3 kwartier). Ze begint heel enthousiast, maar stopt al heel snel. Dan wil ze spelen, met me knuffelen en rondkruipen en gaat ze lachen. Ze komt dus totaal niet over alsof ze ergens last van heeft, ze vertikt het simpelweg om te eten of drinken en ik heb echt geen idee wat ik nog kan proberen om er iets in te krijgen.


Hopelijk is het inderdaad de nasleep van het ziek zijn, ik heb zelf ook nog steeds niet veel eetlust en ben 2 kilo afgevallen, maar ik kon het hebben ;). Morgen gaat ze weer naar het kinderdagverblijf, wie weet gaat ze door verandering van omgeving weer wat drinken. Donderdag was ze er ook en wilde ze de fles van 15 uur ook niet, maar toen was ze ook nog maar net beter.

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

08 Okt 2018 17:03

Misschien een suffe overbodige tip, maar heb je al een speen groter geprobeerd op de fles?
S heeft ook zo'n periode gehad dat ze amper dronk en dat beetje ook nog eens lang duurde. Een grotere maat speen wilde toen wel (wat) helpen.

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

08 Okt 2018 17:25

Ja, maar daar raakt ze enorm van in paniek. Het is ook niet dat ze lang doet over de fles, ze drinkt een paar slokjes en gaat dan iets anders doen (huilen, kruipen, draaien, spelen, soms zelfs lachen). We proberen dan hooguit een uur haar te laten drinken en alles bij elkaar drinkt ze dan 30cc per fles.

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

08 Okt 2018 17:47

En een ijsje maken van babythee, gepureerde meloen of iets dergelijks? Dat werkt hier als een malle als hij zich niet goed voelt en vocht nodig heeft.

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

08 Okt 2018 18:02

Geen tips sorry, maar ik vind je niet labiel, integendeel. Het is gewoon superzwaar. Hopelijk gaat het gauw weer beter, het wordt vast makkelijker!

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

16 Okt 2018 18:07

Hoe gaat het nu? :)
Plaats een reactie