Vraag voor kleuterjuffen/groep 3 juf over lezen
Haar broer heeft vorig jaar leren lezen en ik denk dat zij dat erg interessant vindt.
Nu kent zij al heel veel letters en herkent deze ook als ze ziet. We hadden toevallig een oud boekje van oma met hele simpele woordjes erin en daar ging ze in bladeren. Ze vindt dat erg leuk en kleine woordjes snapt ze al zoals: ik, op, om, en.
De drie letterwoordjes probeert ze dan samen met ons. Alleen vis en mol herkent ze meteen haha.
We lezen eerst samen de letters en laten haar ze dan steeds sneller achter elkaar zeggen. Ze lijkt dit al te snappen en kan na een paar keer de letters herhalen het woord zeggen.
Kunnen jullie mij als juffen tips geven of dit de juiste manier is of werkt een andere manier beter bijvoorbeeld?
Op school zit zij in groep 1 dus zij krijgt ook de werkjes van groep 1, maar wanneer is het slim om bij de juf aan te geven dat zij al meer kan? Pas als ze echt het principe snapt of nu al omdat er nu de interesse is?
We hebben wel een aantal boekjes in huis met veel 2 of 3 letterwoordjes dus in dat opzicht kunnen we goed vooruit.