Desktop versie van Zeg maar Yes
Plaats een reactie

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

11 Okt 2019 18:45

Bliss, wij hebben zoiets gelukkig zelf ook nog nooit meegemaakt hoor. Volgens mij gaat het in 90% van de gevallen gewoon goed. Dus niet druk om maken?

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

11 Okt 2019 18:47

Ik boek altijd een pakketreis en dat gaat eigenlijk altijd goed. 1x 14 uur vertraging gehad vanuit Turkije, verder hoogstens een keer een uur ofzo. Met die 14 uur vertraging kregen we geen vergoeding omdat het geen EU maatschappij was. Ik heb ook al 3x gevlogen met de kind(eren) en dat ging ook prima.

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

11 Okt 2019 19:40

Wij hebben het 1x meegemaakt. Niet via eu claim indienen hoor, ben je hartstikke veel aan hun kwijt. Gewoon bij Transavia of tui zelf. Ze hebben gewoon een formulier wat je in moet vullen. Wij kregen toen 2x400 euro, taxi en belkosten terug.

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

11 Okt 2019 20:08

Oh echt? Thanks voor de tip. Ik was vanmiddag even op het tui reisbureau hier in de buurt, en zij raadden me juist EU Claim aan. Toch maar even anders indienen dus, Thanks!

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

11 Okt 2019 22:04

Elk jaar gaan wij een paar x met Tui weg. Nooit gedonder gehad. Dit is gewoon onmacht. Dat kan gebeuren, of niet maar 10000 slechte ervaringen zegt nog helemaal niets over jouw vakantie. Mensen zijn eerder geneigd slechte ervaringen te delen.

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

11 Okt 2019 22:47

Ja klopt, dat laatste bedacht ik me ook. Ben wel weer wat gerustgesteld gelukkig.

@ JD: zijn je ouders inmiddels geland? En hadden ze verder wel een fijne vakantie gehad?

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

12 Okt 2019 10:09

Bij meer dan 3 uur vertraging heb je recht op compensatie. Dit kun je gewoon bij de luchtvaartmaatschappij aanvragen. Vaak krijg je je hele vlucht bedrag terug.

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

12 Okt 2019 11:04

Claire**** schreef:Bij meer dan 3 uur vertraging heb je recht op compensatie. Dit kun je gewoon bij de luchtvaartmaatschappij aanvragen. Vaak krijg je je hele vlucht bedrag terug.


Inderdaad, gewoon rechtstreeks doen. Wij hebben een keer een overnight delay gehad met KLM en kregen toen 2x600€ terug (intercontinentaal). Wel proberen ze je (in ons geval dan) af te kopen met vouchers voor een volgende vlucht, dan hadden we 2x800 kunnen krijgen.
Overigens hadden wij ook een pakket(rond)reis, maar moesten dus bij de luchtvaartmaatschappij zelf indienen, waar we trouwens bij de gate al een folder over kregen.

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

12 Okt 2019 20:38

Jip schreef:Wij hebben het 1x meegemaakt. Niet via eu claim indienen hoor, ben je hartstikke veel aan hun kwijt. Gewoon bij Transavia of tui zelf. Ze hebben gewoon een formulier wat je in moet vullen. Wij kregen toen 2x400 euro, taxi en belkosten terug.


Inderdaad! Kan je best zelf, zonde om een deel af te gaan staan.

Ik had toen pech, weersomstandigheden worden niet vergoed. Ik had 2 uur vertraging door sneeuw in Nederland waardoor ik al m’n vervolgvluchten miste en uiteindelijk kwam het neer op 24 uur vertraging. Niks voor gekregen. Als in een vergoeding in geld trouwens. Ik kreeg wel netjes een hotel en al mijn vluchten werden kosteloos ongeboekt.

O, ja, alleen €150 ofzo omdat mijn koffer ook nog eens 4 dagen kwijt was. ?

Grootste rampenreis ooit.

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

13 Okt 2019 08:23

Claire**** schreef:Bij meer dan 3 uur vertraging heb je recht op compensatie. Dit kun je gewoon bij de luchtvaartmaatschappij aanvragen. Vaak krijg je je hele vlucht bedrag terug.

Klopt, maar dan wel berekend op de aankomsttijd. Dus als je 3 uur later aankomt dan gepland, dan heb je recht op vergoeding. Heb je 3 uur vertraging vanaf vertrek houdt dat niet in dat je vergoed krijgt. Heb het helaas afgelopen september meegemaakt. We hadden 3,5 uur vertraging op de heenweg maar qua aankomst op 19 minuten na binnen de 3 uur. Geen vergoeding ?

Was echt heel vervelend met een kind erbij, ze kon pas om 0.45 uur slapen terwijl we om die reden een middagvlucht hadden geboekt.

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

13 Okt 2019 17:28

Bliss, ik boek eigenlijk altijd bij TUI. Nooit problemen gehad, op een keer na.
Daar kon Tui niks aan doen, we zaten al in het vliegtuig, toen heeft er een botsing plaats gevonden en was het vliegtuig niet op tijd gemaakt. We kregen etensbonnen voor op het vliegveld, voor het wachten want er werd gedacht dat we als nog konden gaan. Dit was niet het geval, dus een hotel is er voor ons geregeld, daar kregen we eten, we werden volgende dag weer vroeg weg gebracht en kregen bonnen voor ontbijt op het vliegveld. Tja ideaal was het allemaal niet natuurlijk maar TUI had het toen goed geregeld. We hebben toen ook 400 euro per persoon terug gekregen en ook dat was binnen anderhalve week geregeld.

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

13 Okt 2019 18:40

Inderdaad gewoon zelf de claim indienen. En kijk ook eens naar je reisverzekering (of annuleringsverzekering, weet niet meer zeker welke het was). Toen ik een keer ruim 12 uur later op de bestemming was heb ik via de verzekering nog een vergoeding gehad voor die niet genoten vakantiedag, was mooi meegenomen.

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

18 Nov 2019 15:49

Even een update, mijn ouders hebben vandaag een reactie van TUI gehad en krijgen €400 per ticket terug, dus dat is fijn!

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

18 Nov 2019 15:52

Oh wat fijn. Ik weet niet hoeveel procent dat van hun oorspronkelijke ticket is maar 't klinkt vrij ruim en iig fijn!

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

18 Nov 2019 16:00

De totale pakketreis (vlucht, hotel, All inclusive) was 1900. Dus ik vind dit ook best ruim, heel fijn!
Plaats een reactie