Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Weg met die speen!

<<

Kees

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Aug 2020 06:51

Re: Weg met die speen!

Maar zeker de speen niet geven hoor!!
30-04-2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 02 Aug 2020 09:35

Nee ga ik nu ook niet meer doen, want dat hielp totaal niet. We zullen zien. Vandaag zitten we in de auto rond dutjestijd, meestal viel ze dan wel even in slaap. Niet dat ik er dan iets aan heb aangezien ik moet autorijden 😉
❤ 7 juni 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Aug 2020 09:49

Ik heb ook echt moeten wennen toen hier het dutje er af ging. Dat was uitgerekend toen de opvang dicht ging met corona en we thuis moesten werken dus de timing was echt ruk.
Nu vind ik het wel fijn en handig eigenlijk maar wij zaten echt vast aan een dutje in bed dus onze mogelijkheden zijn echt wel gegroeid.
30-04-2017
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Aug 2020 18:16

Misschien een tip voor degene die zo'n moeite hebben met middagslaapje dat er af gaat/ging.
Wij hebben onze kinderen nog altijd een uurtje boven smiddags (als we gewoon thuis zijn), na de lunch. Eerst ieder op eigen kamer, maar inmiddels spelen ze samen op hun kamers dan.
Ze weten niet beter, vermaken zich prima en voor iedereen in huis is het een rust moment.
Het is in eerste instantie ontstaan uit de hoop 'dat ze dan misschien toch nog zou slapen', wat soms ook lukte. Later omdat ik zelf die rust gewoon echt nodig heb.
Ik vind het eigenlijk ook een goed iets voor de kinderen, ze leren zichzelf vermaken en problemen oplossen zonder een volwassene. Daarnaast ben ik zelf (thuisblijfmoeder, dus altijd bij de kinderen) ook echt een leukere moeder als ik even kan opladen.
Wel zorgen natuurlijk dat ze veilig kunnen spelen op hun kamer en geen dingen kan doen die gevaarlijk zijn. Plus wat speelgoed mee naar boven.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 03 Aug 2020 09:44

Doen wij ook Pure! V speelt bijna altijd op haar kamer als S naar bed gaat in de middag. Heerlijk even niks! Ze krijgt dan wel wat te drinken en 'iets lekkers' (rozijntjes of zo) mee naar boven.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Poppy

Kletskop

Bericht 03 Aug 2020 13:39

L is bijna 2,5 en ook nog echt speenverslaafd. Wel alleen met in slaap vallen. Als ze hem nog in heeft als ik ga kijken, haal ik hem eruit. Dus alles bij elkaar heeft ze hem geen uren per dag in. Ik denk dat ik het nog even zo laat, en het ga proberen als ze doorslaapt. Er zijn nu al regelmatig nachten dat ze doorslaapt (wel altijd een keer wakker rond 23 u en meestal rond 3 uur een keer en dan geef ik haar speen en slaapt ze meteen weer). Ik kan het zelf nog niet aan om weer gebroken nachten te hebben.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 03 Aug 2020 14:04

Nee dat snap ik, Poppy! Lijkt me hartstikke zwaar, steeds die gebroken nachten. Die hebben wij dus niet en ze slaapt ook lekker uit vaak, dus dat het middagdutje wegvalt moeten we dan maar voor lief nemen denk ik.

Gistermiddag heeft ze in de auto geslapen en net wilde ze niet slapen, dus ze speelt nu op haar kamer.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 05 Aug 2020 16:38

Ha, zojuist heeft ze toch weer lekker geslapen! Ze sputterde niet tegen, lag daarna wel lang te kletsen, maar ze heeft toch zeker anderhalf uur geslapen volgens mij. En ik heb ook een dutje gedaan, heerlijk :D Dus we bekijken het maar gewoon per keer.
❤ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Aug 2020 17:21

Poppy schreef:L is bijna 2,5 en ook nog echt speenverslaafd. Wel alleen met in slaap vallen. Als ze hem nog in heeft als ik ga kijken, haal ik hem eruit. Dus alles bij elkaar heeft ze hem geen uren per dag in. Ik denk dat ik het nog even zo laat, en het ga proberen als ze doorslaapt. Er zijn nu al regelmatig nachten dat ze doorslaapt (wel altijd een keer wakker rond 23 u en meestal rond 3 uur een keer en dan geef ik haar speen en slaapt ze meteen weer). Ik kan het zelf nog niet aan om weer gebroken nachten te hebben.

Ik zou in dit geval geloof ik juist proberen om de speen af te wennen. Als ik het zo lees heeft ze de speen echt nodig om in slaap te vallen en vind ze hem zelf nog niet weer terug. Als ze alleen in slaap kan vallen hoef jij er ‘s nachts wellicht ook niet meer uit.
08-08-2015
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen