Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Statistieken van de maand juni

<<

Burgemeester Puck

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 01 Jul 2020 10:24

Statistieken van de maand juni

Wat stond er deze maand bij jou op de kalender? Op het forum was het in ieder geval een drukke bedoening! Je leest het hier!
Afbeelding
bron: http://www.dreamstime.nl

Behalve dat de maand juni alweer om gevlogen is, betekent het ook dat het jaar 2020 door de helft is! Een bewogen half jaar, waarin nagenoeg iedereen zich behoorlijk heeft moeten aanpassen aan het Covid-19 virus, ook wel Corona genoemd. Kinderen mochten eindelijk weer naar school, de noodopvang stopte en de kinderopvang ging weer de reguliere opvang bieden. Dat bood een heleboel moeders hier weer wat gunstigere (thuis)werkdagen, werken en tegelijkertijd kinderen om je heen hebben is namelijk erg lastig! Hopelijk heeft iedereen die thuiswerkt weer een goed en nieuw ritme gevonden en mogen we langzaamaan toewerken naar " normaal".

Naast dat de scholen en kinderopvang weer open gingen waren er per 1 juni nog meer versoepelingen.
- De horeca mochten weer open, echter onder strenge voorwaarden.
- Iedereen met klachten kon zich laten testen op Covid-19.
- De normale ov-dienstregeling ging weer in, het ov is echter nog steeds alleen bedoeld voor noodzakelijke reizen.
- We mochten weer volop met vrienden en familie samenkomen, zolang de 1,5 meter afstand regel gehanteerd wordt.
- Het theater, de bioscoop en musea gingen weer open, echter onder strenge voorwaarden.
- Jongeren tot achttien jaar mochten weer samen sporten.
- De dagbesteding mocht weer open.
- Muziekverenigingen en kunstcentra mochten weer open.

Jorja was begin juni benieuwd in hoeverre jullie nog afstand houden. Vertel het eens eerlijk? Vooralsnog houden we voorlopig de 1,5 meter afstand maatregel.
Afbeelding bron: http://www.123magazijninrichting.nl

Inmiddels is het 1 juli en zijn er per vandaag wederom versoepelingen, mocht je daar meer over willen lezen dan kun je dat doen door hier te klikken.

Op De Dam in Amsterdam wordt op 1 juni een protestdemonstratie gehouden i.v.m. de gewelddadige dood als gevolg van politieoptreden van de Amerikaan George Floyd (46). Hiervoor krijgt burgemeester Femke Halsema achteraf veel kritiek, vooral uit rechtse kringen van de landelijke en plaatselijke politiek, omdat het door het onverwacht grote aantal deelnemers onmogelijk was om de in verband met de coronacrisis geadviseerde onderlinge afstand van 1,5 meter te houden en er vervolgens door de politie niet is ingegrepen.

Op het forum wordt hier al langere tijd over gesproken maar door deze gebeurtenis werd het topic over white privilege weer omhoog gehaald. Naar aanleiding van alle actualiteiten de afgelopen tijd opende Whatever het topic over habitual reactivity. Ik vond het persoonlijk beide erg interessante onderwerpen en het heeft mij aan het denken gezet. Heb jij het al gelezen, misschien wil jij er ook wel over mee praten?

Forumnieuws
Ook deze maand staan we weer stil bij een hoop nieuwtjes die betrekking hebben op onze forumsters. We willen beginnen met een hoop felicitaties uitdelen!

Afbeeldingbron: pinterest

Lavendel, Hugo en Spark hebben deze maand een positieve test in handen gehad! We wensen jullie een hele fijne zwangerschap toe en hopen over ongeveer 8 maanden babynieuws te lezen! Babynieuws kregen we deze maand 2 keer. Ster is op 9 juni bevallen van een zoon. Ook Jezzie is bevallen, zij beviel op 18 juni van hun derde kindje, een zoon. We wensen jullie veel geluk!

Nog meer felicitaties gaan naar Sarah1985, Jezzie, Linvi, June, Gizmo, Femme, Kiwi, Spencer, Siep en Elroya. Zij waren afgelopen maand jarig! Hebben jullie een fijne verjaardag gehad? Qua huizennieuws is er niet heel veel te melden, maar wel het leuke nieuws dat Lady haar huis heeft verkocht! Gefeliciteerd hiermee!

Afbeeldingbron: http://www.bol.com

Snirp en Marin hebben deze maand hun trouwdag gevierd, Snirp was op 12juni 6 jaar getrouwd en Marin was op 20juni 5jaar getrouwd. Ook hadden we eigenlijk deze maand in de statistieken mogen melden dat Mamsie getrouwd is met haar vriend, echter heeft het corona-virus dat ruw verstoord. Ze hebben er met z'n tweetjes toch geprobeerd een leuke dag van te maken en hebben het grote feest verplaatst naar volgend jaar zomer.

Deze maand zijn er zo veel leuke berichten gedeeld over nieuwe banen en nieuwe studies! Wat fijn om te lezen dat mensen hun dromen achter na jagen en de uitdaging tot zelfontplooiing aangaan. Als eerst willen we Miccie, Ooh La La! en Silly-One feliciteren met hun nieuwe baan. Heel veel succes en plezier straks!

Feline vertelde ons dat haar uitzendcontract deze week werd omgezet in een jaarcontract bij het bedrijf zelf. Daar was ze natuurlijk heel erg blij mee maar ze was niet helemaal tevreden met de arbeidsvoorwaarden. Nadat haar "vriend" haar moed ingepraat had en tips gegeven heeft, heeft ze uiteindelijk de telefoon gepakt en aangegeven dat ze vond dat ze meer verdiende. Ze snapte haar motivatie dus hopelijk haalt ze er nog iets uit. Supergoed gedaan Feline, gefeliciteerd met je jaarcontract en we duimen dat ze je wat moois zullen aanbieden!

Daarnaast willen we nogmaals Lady feliciteren, zij heeft afgelopen maandag haar laatste ambulance rit gereden als leerling. Met ingang van vandaag, 1 juli, mag zij zichzelf officieel ambulanceverpleegkundige noemen! Mooi om te zien dat je je droom achterna gejaagd hebt!

Afbeelding
bron: pinterest

Bliss vertelde ons het volgende: "Heb vorige maand gehoord dat ik niet kan blijven op m'n werk en per oktober weg moet, maar m'n manager wilde me wel de kans bieden om nog een cursus te doen! Heel blij met die kans, ik ga dus nu de basis van het communicatievak leren." Ondanks dat je je baan verliest, is het een geweldige kans die je nog geboden wordt Bliss, heel veel succes met je cursus! We horen graag van je hoe je het ervaart!

Urban Naked gaat eind augustug ook weer studeren. Ze gaat een tweejarige master volgen. Dat gaat ze naast haar werk doen, ze gaat 3 dagen werken, 1 dag opleiding volgen en 1 dag thuis studeren. We zijn heel benieuwd hoe het je afgaat, succes alvast!

Exogenesis gaat ook terug de schoolbanken in, ze schreef dat ze een studie van 1 jaar gaat volgen, namelijk middenmanagement (post HBO). Daarna wilt ze misschien zelfs doorstuderen voor schoolleider. Veel succes met je studie Exo, hou je ons op de hoogte?

Olifant vertelde ons het volgende: "Ik begin in september met de opleiding maatschappelijk verzorgende ig. Ik ga werken en leren via een zorginstelling. Ik heb altijd in administratieve functies gewerkt, en ga dus echt een carriere switch maken. Erg spannend, maar heb er enorm veel zin in". Wat een ontzettend leuke uitdaging, veel succes met deze switch en we hopen dat je een leuk leer/werktraject ingaat!

Tot slot lazen we dat Tom ook een studie gaat doen. Ze gaat de 1-jarige Post HBO ICT-coach studie doen. Ook jou wensen we heel veel succes!

Afbeelding
bron: mullerwenskaarten.nl
Deze maand zijn er helaas ook verdrietige dingen geweest, met hele uiteenlopende gebeurtenissen willen we Tuttebel, Saga, Bergkristal, Sterremaan,SoGood, Isles en Rapa Nui sterkte wensen, we denken aan jullie!

Forumzaken
De maand juni begon op het forum met het vertrek van burgemeester Sil, na 3 jaar besloot ze te willen stoppen en daar willen we haar nogmaals voor bedanken! Gelukkig konden we snel een nieuwe burgemeester toevoegen aan ons team, namelijk burgemeester Yara, in het verleden heeft zij een "sollicitatie" gestuurd welke wij bewaard hebben voor het geval dat. Inmiddels al bijna een maand burgemeester maar nogmaals welkom Yara!

In de maand juni zijn ook de forumregels een gesprek van onderwerp geweest! Na veel onrust en diverse discussies zijn de forumregels zo goed als af en zullen de definitieve regels binnenkort online komen. Jullie hebben feedback mogen geven hierop, mocht je dit gemist hebben en je hebt nog een op of aanmerking, mag je ons altijd een pb sturen!

Zoals elke maand was er ook iemand forumster van de maand, deze maand is dat Thunder! Haar stuk kun je hier lezen.
<<

Savi

Gebruikers-avatar

President

Bericht 01 Jul 2020 10:26

Re: Statistieken van de maand juni

Voor vaders werd het ook gunstiger hoor 😎
29032018
<<

Burgemeester Puck

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 01 Jul 2020 10:31

Savi schreef:Voor vaders werd het ook gunstiger hoor 😎

dat klopt Savi, echter hebben we het over de " moeders hier" op het forum. En er zijn naar mijn weten geen vaders, of heb ik iemand over het hoofd gezien?
<<

tuttebel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 01 Jul 2020 10:35

Leuke samenvatting van de maand weer
2019 Y. ons engeltje
<<

Savi

Gebruikers-avatar

President

Bericht 01 Jul 2020 10:46

Burgemeester Puck schreef:
Savi schreef:Voor vaders werd het ook gunstiger hoor 😎

dat klopt Savi, echter hebben we het over de " moeders hier" op het forum. En er zijn naar mijn weten geen vaders, of heb ik iemand over het hoofd gezien?

Ik had het woordje hier niet gezien. Las het als iets algemeens. 😊
29032018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Jul 2020 20:43

Nou wat leuk zeg, ik word gewoon twee keer genoemd. Dank jullie wel!
28 april 2015 - Your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Little hero!
<<

Exogenesis

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Jul 2020 21:00

Leuk gedaan! 😀
• 6-12-2013 & 30-8-2016 •
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Jul 2020 21:18

Wat leuk BM’s en wat zitten er veel leuke weetjes enzo in!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 03 Jul 2020 08:33

Wat lief dat ik er 2x in sta.
Leuk om te lezen weer.
29 augustus 2012
27 februari 2016
18 juni 2020

Mijn blog
Mamajezzblog
Instagram
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jul 2020 11:21

Altijd leuk om te lezen!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 05 Jul 2020 22:33

Bedankt voor de felicitatie en hartstikke leuk om te lezen, heel uitgebreid dit keer zeg!
Lieve kleine man. 01-04-2017

Afbeelding

Afbeelding
<<

Snirp

Major Yipyapper

Bericht 09 Jul 2020 12:13

Oh, lief zeg! Bedankt voor de felicitatie :heart:
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Algemeen