Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Forumster van de maand mei

<<

Burgemeester Puck

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 15 Mei 2020 21:15

Afgelopen maand was ChiQ forumster van de maand april, zij kreeg de eer een nieuwe forumster van de maand te kiezen en zij koos voor Kira! Lees hier meer om Kira beter te leren kennen!

Sinds december 2018 forum ik onder de naam Kira, toen ik begon op het forum had ik gewoon heel simpel mijn voornaam en achternaam, daarna ben ik Kruimel geweest en volgens mij ook nog Kruimeltje. Via het weekblad Yes ben ik op het forum terecht gekomen.

Meer over Kira
Ik ben 35 jaar en woon samen met mijn zoon, hond en drie katten in Zuid Limburg. Mijn zoon voed ik sinds dat hij 1,5jaar is alleen op, hij heeft geen contact met zijn vader. In het dagelijks leven gaf ik muziekles, dirigeerde ik twee orkestjes en werkte ik nog 20 uur in loondienst bij een bedrijf dat medische hulpmiddelen maakt. In januari ben ik aangereden en zit ik sindsdien thuis. En nu met Corona ligt uiteraard bijna alles plat. Verder ben ik actief in het verenigingsleven en speel ik samen met mijn zoon in de fanfare waar ik al lid van ben vanaf mijn 9e jaar. Hier en daar hielp ik ook nog wel regelmatig bij andere orkesten. Verder hou ik ervan om thuis te zijn, lekker in huis te rommelen, netflixen, koken, met mijn hond naar het bos en film kijken met mijn zoon.

Je kunt me herkennen aan mijn directe mening, maar ook een vrolijke noot denk ik. Ik weet het eigenlijk niet haha! Ik ben wel altijd optimistisch. Ik hoor dit in mijn omgeving ook regelmatig terug en ik kijk ook altijd wel positief tegen dingen aan. Het glas is eerder halfvol dan halfleeg. Als ik één wens zou mogen doen voor mijzelf zou ik wensen dat ik straks geen enkele beperking meer overhoud aan mijn ongeluk en dat mijn vader en moeder gezond blijven. Als ik mag wensen voor iedereen, dan wens ik dat we liever voor elkaar en de aarde zijn. En dat ziektes zoals kanker makkelijker te genezen worden.

Kira op het forum
Ik forum via actieve onderwerpen en eigen berichten, dus ik denk dat het een beetje fluctueert in welke pijler ik het meest ben. In vraag en aanbod en meet en greet kom ik vrijwel niet. Elke dag lees ik regelmatig even bij op mijn telefoon, ik denk in totaal wel een dikke 2 uur per dag. Mijn favoriete topic zijn de biechttopics, die vind ik wel leuk om te lezen. Verder heb ik geen echte favoriet. Ik heb op het forum heel veel uiteenlopende dingen geleerd, dingen over baby´s, kleine kinderen, dat er zoiets bestaat als nachtangst en dat mijn zoon dat waarschijnlijk vroeger ook had.

Er zijn best veel dingen gebeurt op het forum die mij nog erg bijstaan. Het topic van Mara, zij had epilepsie en moest een zware operatie ondergaan. De vele fakers. Marin die naar Amerika zou gaan en dat ging uiteindelijk niet door. Het overlijden van de man van Pompoen, het eiceldonatie topic van Bisq. Daarnaast ook de rellen die vaak voortkwamen uit reacties op en van CBL, maar ook het overlijden van CBL.

Minder leuk aan het forum vind ik dat er soms heel zwart/wit wordt geredeneerd en dat er dan weinig ruimte lijkt te zijn voor andere nuances. Ik doe daar denk ik zelf ook wel eens aan mee maar zou het fijn vinden als bijvoorbeeld in maatschappelijke topics niet constant over en weer met het vingertje gewezen zou worden. Als ik iets zou mogen veranderen aan het forum zou ik een ‘vind ik leuk’ knop wel iets vinden, anderzijds gaan mensen dan misschien minder reageren.

Vraag van ChiQ
ChiQ vroeg me of ik gelukkig ben met waar ik op dit moment sta in het leven en mijn eerste ingeving is dus ook ja. Ik heb een heel fijn leven opgebouwd voor en samen met mijn zoon. Ik ben een studie gaan volgen toen hij naar de basisschool ging zodat ik van mijn passie deels mijn beroep kon maken en ik ben daar nog altijd heel blij mee. Ik had een redelijk druk leven voor dit alles maar vooral gevuld met dingen die ik leuk vind, met een goede balans tussen werken en vrije tijd. Ik zit zelf goed in mijn vel en heb niet heel veel nodig om gelukkig te zijn. Ik heb regelmatig geluksmomentjes en die koester ik dan ook echt.

Ik zou graag nog een foto delen waar ik blij van word. Deze foto is in Winterberg gemaakt in de zomer van 2018, we waren daar met de vereniging en het was zo’n leuke week! Super fijn hotel op een prachtige plek, zoon vermaakte zich hele dagen in het zwembad van het hotel en dit was een van de eerste keren dat ik niet na een weekje eigenlijk wel weer graag naar huis wilde.
Afbeelding

Tot slot wil ik jullie nog graag vertellen dat ik gekozen heb om Thunder te vragen voor forumster van de volgende maand. Mijn vraag aan Thunder is: "Wat zou je anders gedaan hebben in je leven als je de kans had?"
<<

Kira

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Mei 2020 21:23

Re: Forumster van de maand mei

Super leuk stukje geworden, dankjewel! Ik ben deze week begonnen met reïntegreren op m'n werk met 1 uur per dag trouwens!
<<

tuttebel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 15 Mei 2020 23:23

Wat leuk wat meer over je te lezen Kira! En ontzettend fijn dat je nu eindelijk kan beginnen met reïntegreren.
2019 Y. ons engeltje
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Mei 2020 23:53

Mooi verhaal Kira! Ik vind dit een fijne rubriek, veel flinters die je weet van forummers worden samengevoegd.
    Love never loses faith.
    november 2016 - mei 2018
    <<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Mei 2020 07:53

Leuk stuk, Kira!
    En eens met jou, Taeda!
    26 september 2013
    30 december 2015

Afbeelding
    <<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Mei 2020 08:01

Erg leuk om van je te lezen Kira! Wat een heftig ongeluk, ik hoop dat je volledig herstelt.
    <<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Mei 2020 09:28

Leuk om te lezen, Kira. En wat leuk dat je mij gekozen hebt!
    Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
    <<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 17 Mei 2020 14:09

Wat een leuk stuk Kira! Ik hoop ook van harte dat je volledig herstelt van het ongeluk. Hoe is het nu?
    En ik hoop voor je dat je kunt blijven werken in de muziek, je passie kunt blijven volgen!
    Lieve kleine man. 01-04-2017

Afbeelding

Afbeelding
    <<

Harrison

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 22 Mei 2020 10:21

Leuk Kira! Fijn dat je weer een het reintegreren bent.
    <<

Carrie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Mei 2020 23:03

Leuk Kira! Fijn dat het met stapjes weer de goede kant op gaat.
    dit is mijn Instagram, die is best leuk.
    <<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 24 Mei 2020 21:28

Mooi verhaal, Kira. Het straalt een bepaalde rust uit, zoals je in het leven staat. Ik wens je een voorspoedig herstel :heart:
    <<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 28 Mei 2020 08:38

Mooi verhaal. En nu weet ik eindelijk wie je eerst was. Kwam nooit meer op de oude naam.

Terug naar Algemeen