Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Psycholoog, angst om ziek te worden

<<

Jilke

Kwebbel

Bericht 03 Dec 2016 18:00

Psycholoog, angst om ziek te worden

Komende week wil ik naar de huisarts, vragen om een verwijzing naar een psycholoog. Ik ben erg bang om ziek te worden, na dingen die in het verleden gebeurd zijn. Zit mezelf regelmatig compleet gek te maken.
Is er hier iemand met vergelijkbare angsten? Heb je hier hulp bij gehad en wat deed dit?
<<

Patsy

Bericht 03 Dec 2016 20:02

Re: Psycholoog, angst om ziek te worden

Goed dat je naar de huisarts gaat! Dat is de eerste stap in je herstel!
Laatst gewijzigd door Patsy op 03 Dec 2016 21:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jilke

Kwebbel

Bericht 03 Dec 2016 21:00

Ik wil ook niet meer online hebben, vandaar de beknopte vraag ;-) het belemmerd mijn leven nog niet, maar houd me wel de helft van de tijd bezig en het word steeds erger.
<<

Patsy

Bericht 03 Dec 2016 21:08

Dan is het zeker verstandig dat je naar de huisarts gaat, voordat het erger wordt. Mij belemmerde het op een gegeven moment wel in mijn dagelijks leven. Toen ik daar zelf echt niet meer uitkwam, ben ik naar de huisarts gegaan.

Het is nu nog niet helemaal weg, als ik slecht geslapen heb val ik gemakkelijk terug.

Je mag me best een pm sturen hoor, als je dat wilt.
<<

Anoniem258

Bericht 03 Dec 2016 22:17

Ik heb die angst ook gehad en eigenlijk nog steeds. Heb gesprekken met de praktijkondersteuner vd huisarts gehad. Heeft me wel wat handvatten gegeven.
Maar er volledig vanaf komen doe ik ws nooit.
<<

Heksenketel

Kwebbel

Bericht 03 Dec 2016 22:37

Ik heb het ook gehad. De angst wordt door sommige dingen nog wel eens getriggert maar de heftigheid is minder. Ben bij de psycholoog geweest en cognitieve therapie maar soms is het er dus nog steeds.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 03 Dec 2016 22:47

Ik herken dat wel ja. Ik heb zelf een angststoornis en een emetofobie dus ik ben wel snel angstig voor bepaalde dingen, vooral als ik het gevoel heb dat ik de controle verlies. Ik ben hiervoor in therapie geweest en dat heeft me heel erg geholpen. In ieder geval zover dat het mijn dagelijkse leven niet meer zo beheerst als eerst. Ik liet namelijk heel veel dingen waardoor mijn wereld steeds kleiner werd en het is juist zo belangrijk dat je deze groot houdt. Soms, als ik bijvoorbeeld veel stress heb, of iets nieuws moet doen zoals starten met een nieuwe baan, dan merk ik wel dat ik minder kan hebben en eerder last heb van angsten. Maar als alles gewoon lekker z'n gangetje gaat dan heb ik meer ruimte voor bepaalde dingen en heb ik er niet zo'n last van. Ik denk dat het echt een goede keus is geweest om naar de huisarts te gaan! Succes! Ik denk dat het je echt gaat helpen :)

Terug naar Persoonlijk