Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Welke zeer onbelangrijke zaken vraag jij je wel eens af?

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Sep 2014 10:26

Re: Welke zeer onbelangrijke zaken vraag jij je wel eens af?

O ja, dat klinkt inderdaad wel logisch.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem 63

Bericht 04 Sep 2014 18:39

Susan schreef:Wat ik me afvraag: waarom staat er op verpakkingen altijd: 'Tenminste houdbaar tot: zie bovenzijde pot', of 'Tenminste houdbaar tot: zie zijkant'. Waarom kan het er niet gewoon meteen achter staan?

:good: Dat vraag ik me nou ook altijd af ja! Heb je eindelijk het woord 'houdbaar' gevonden, moet je weer verder kijken.
<<

Anoniem 63

Bericht 04 Sep 2014 18:40

Ah, lees net Elliots antwoord. Op zich klinkt dat wel logisch. Maar toch vind ik het stom.
<<

SDL

Kletskop

Bericht 04 Sep 2014 21:01

Waarom er zoveel selfies worden gemaakt.

Ik moest hier vanochtend aan denken omdat ik een foto van mij en vriendlief zag hangen die met een camera met filmrolletje is gemaakt. Toen was het altijd zoooo spannend of ie wel gelukt zou zijn. Lang leve die goeie ouwe tijd. Nu delete je gewoon een minder charmante foto of maak je hem mooier met een filtertje of tien.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Sep 2014 21:22

SDL dat van de selfies snap ik ook niet . Ik heb iemand in mijn facebook die verandert dagelijks haar foto met een andere slefie ene keer kijkt ze links andere keer rechts en dan weer in de camera.. ze is 46 jaar
Afbeelding
<<

Anoniem127

Bericht 04 Sep 2014 21:37

Kenya schreef:
Susan schreef:Wat ik me afvraag: waarom staat er op verpakkingen altijd: 'Tenminste houdbaar tot: zie bovenzijde pot', of 'Tenminste houdbaar tot: zie zijkant'. Waarom kan het er niet gewoon meteen achter staan?

:good: Dat vraag ik me nou ook altijd af ja! Heb je eindelijk het woord 'houdbaar' gevonden, moet je weer verder kijken.

Omdat dat productietechnisch handiger is. De etiketten kunnen dan standaard gedrukt worden in grote hoeveelheden en de datum wordt er dan op gezet op een plek die procesmatig goed uitkomt.
<<

Anoniem127

Bericht 04 Sep 2014 21:46

Oepsie, wat Elliot zegt dus.
<<

Anoniem173

Bericht 04 Sep 2014 23:24

Carrie schreef:Oja, Google :palm: Tnx! :D Aha, klinkt plausibel (nu moet ik aan 'ik heb het nog nooit gedaan' denken, bij het woord plausibel)

Ik ga dat andere liedje wat je noemt eens beluisteren.

Afbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 04 Sep 2014 23:29

Minx schreef:Tot wanneer noem je iemand meisje en vanaf wanneer mevrouw.

Ja dat vroeg ik me laatst ook af, tot voor een jaar of 5 geleden was her soms nog wel eens meisje. Iig dat jonge kinderen me zo aanspraken, maar tegenwoordig altijd mevrouw. Ik voel me oud :palm:
<<

Anoniem186

Bericht 05 Sep 2014 21:16

Waarom verpakken ze groente in de supermarkt tegenwoordig in plastic? Van de week had ik 4 paprika's, allemaal per stuk in plastic verpakt. Broccoli ook. Waarom niet gewoon los verkopen zonder iets er omheen?
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 05 Sep 2014 21:21

Ik begrijp dat nut ook niet, Jans. Het is naar mijn idee ook totaal onnodig. Wat is er mis met een paprika of broccoli zonder plasticje?
<<

Anoniem88

Bericht 05 Sep 2014 21:23

Vanwege het scannen bij de kassa denk ik. Hoewel ik me afvraag wat er dan met die ouderwetse PLU-codes is gebeurd... Of nouja, dat weet ik ook wel eigenlijk, veel winkels hebben natuurlijk nu dat zelfscan-gebeuren.
<<

Anoniem186

Bericht 05 Sep 2014 21:24

Maar het is niet met alle groentes. Een bloemkool heb ik bijv nog niet verpakt gezien.
<<

Jente

Kletskop

Bericht 05 Sep 2014 21:26

Jans, die discussie stond hier laatst in de krant. De verpakte prei was 5 keer zo duur dan de losse prei! Volgens de supermarkt/producent is dat omdat de consument er om vraagt. Ik kan het me niet voorstellen en ik weiger dan ook om dat te kopen, alleen de broccoli is hier altijd voorverpakt dus daarbij heb ik geen keuze. Ik koop mijn groente altijd bij de toko, daar hebben ze weinig voorverpakt en het is een stuk goedkoper.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 05 Sep 2014 21:27

Dat gaat niet helemaal op, Dundas. Ik koop mijn groente voornamelijk bij de Albert Heijn en de broccoli is in plastic verpakt maar moet je afwegen bij de kassa, of zelf afwegen en het bonnetje scannen bij zelfscan. De komkommer zit soms wel soms niet in plastic. Biologische komkommer zit volgens mij altijd in plastic. Dit om waarschijnlijk het verschil tussen niet en wel biologisch te benadrukken. Zelfde als bij de paprika. Dat kan ik me ergens nog wel voorstellen, maar er zullen wellicht ook wel andere manieren te verzinnen om dat eventueel te veranderen.

Edit: Jente, ik heb dat stuk over de prei niet gezien, maar de prei wordt tegenwoordig (in ieder geval bij de Albert Heijn) per stuk geprijsd ipv per gewicht. Hierdoor is de prijs ook wel omhoog gegooid.
<<

Anoniem127

Bericht 05 Sep 2014 21:28

Zou het ook wat met vers houden te maken hebben? Want bij een aubergine staat erop dat het vershoudfolie is.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 05 Sep 2014 21:28

Het is wellicht wel wat minder kwetsbaar.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Sep 2014 21:29

Ik vind juist dat die paprika's die in plastic zitten minder vers zijn, in elk geval die in zo'n zakje zitten, dus niet in dat strakke plastic.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 05 Sep 2014 21:30

Ik vind het lastig om de paprika te beoordelen op uiterlijk als ze in plastic zitten.
Je kunt ze minder goed aanvoelen, bekijken etc.
<<

Anoniem114

Bericht 07 Okt 2014 14:50

Niet écht onbelangrijk, maar voor mij niet echt van belang; ik vraag me nog steeds af wat er met Natalee Holoway is gebeurd en Madeleine Mccann..
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Okt 2014 14:52

Goede vraag snooki. Dat vraag ik me ook.wel eens af. Zouden ze ooit gevonden worden
Afbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 07 Okt 2014 15:01

Vooral Madeleine. Ik denk dat we iig een idee hebben wat er met Natalee gebeurd is, maar Madeleine is gewoon zó onzeker wat daar is gebeurd.
Laatst gewijzigd door Caro op 07 Okt 2014 15:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem114

Bericht 07 Okt 2014 15:03

JonBenét Ramsey vind ik ook nog steeds een vaag verhaal.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 07 Okt 2014 15:06

Tanja Groen ook. Maar dat leeft bij mij vooral omdat ik ook uit het zuiden kom en daar het destijds echt máánden over ging. En dat is mij altijd bijgebleven..
<<

Anoniem114

Bericht 07 Okt 2014 15:09

Heb 't even moeten opzoeken, want 't zegt me niks.. Maar idd! Zo sneu, volgens mij heb je als nabestaanden nooit rust :(
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen