Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Trots

<<

Anoniem125

Bericht 30 Sep 2014 13:18

Re: Trots

In mijn omgeving zijn dat soort opmerkingen heel normaal. Het is zeker niet bedoeld als kwetsend naar mensen die minder snel zwanger worden. De opmerkingen zijn puur gericht op de stellen die wél snel zwanger worden. Ik zou het dus ook niet zo op jezelf betrekken allemaal.

Ik heb hier bijvoorbeeld ook wel eens vrouwen trots horen beweren dat ze nooit ziek zijn en de afgelopen vijf jaar geen enkele dag hebben hoeven missen op hun werk. Dit is dan ook eigenlijk geen verdienste, want de een is nu eenmaal sneller en vaker ziek dan de ander. En zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen.

Ik vind ook best dat je trots mag zijn op je uiterlijk, of op andere dingen waar je maar in bepaalde mate invloed op hebt. Zelf zie ik dat allemaal niet als een belediging en ik voel me ook niet zo aangevallen door dat soort dingen. Iedereen mag trots zijn op de dingen die haar trots maken.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Sep 2014 13:29

Ik snap dat het niet bedoeld is om vrouwen die niet snel zwanger raken te kwetsen, evengoed vind ik het nogal sneu om er zo prat op te gaan dat je snel zwanger bent geraakt of dat je vrouw snel zwanger is geraakt. Helemaal als je er dan nog van die semi-lollige opmerkingen bij gaat maken a la 'mijn man hoeft maar langs te lopen en ik ben al zwanger'.

Er trots op zijn dat je nooit ziek bent vind ik ook apart trouwens.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem117

Bericht 30 Sep 2014 13:39

In mijn omgeving zijn die opmerkingen dus ook heel normaal. En ik ga er vanuit dat mensen die dat soort uitspraken doen niet weten dat het pijnlijk kan zijn voor andere mensen. Maar nu je dus hier van meerdere forummers hebt gehoord dat het niet fijn overkomt, kan je het misschien wat meer voor je houden. En dat jij vindt dat je het niet op jezelf moeten betrekken. Tja dat is makkelijker gezegd dan gedaan. En ook haast onmogelijk als je er zelf midden inzit.

Mensen die er trots op zijn dat ze nooit ziek zijn, vind ik ook raar. Ik zou het ook stom vinden als ze daar uitspraken over zouden doen in de aanwezigheid van mensen die chronisch ziek zijn.
<<

Anoniem222

Bericht 30 Sep 2014 13:40

Poubelle schreef:Ik ben een aantal winkels binnengestapt om te vragen of ik foto's mag naken en een artikel mag schrijven voor m'n blog. En dat was wel een drempel die ik over moest!
en ik ben in de trein naar Breda gestapt ipv in die naar Dordt. Maar ben inmiddels op de goede weg:)

Wat super cool dat je dat gedaan hebt! Topper!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 01 Okt 2014 19:50

Eigenlljk met iets heels kleins, maar dat ik deze week al 3 avonden gekookt heb na een lange dag school of werken. Ik ben net begonnen met een nieuwe baan om 5 kwartier rijden enkele reis en na een dag voor de klas staan ben ik wel gesloopt. Maar toch nog de energie gevonden om iets ' te koken'. Het is in mijn ogen meer iets opwarmen, maar ik doe het toch maar even. Daarnaast heb ik echt een hekel aan koken voor mijzelf alleen ( wat ik als singel helaas te vaak moet doen ).

Anoniem99

Bericht 01 Okt 2014 19:52

Òmdat ik gisteren ZELF 3 uur aan mijn scriptie heb gewerkt (en dat is voor mijn doen echt heel bijzonder) en ik het op mijn werk erg goed doe, dat ik een andere meer uitdagende functie heb gekregen!
<<

Anoniem301

Bericht 01 Okt 2014 23:01

Ik ben er trots op dat na drie maanden voor het uitzendbureau te hebben gewerkt ik een jaarcontract heb gekregen bij het bedrijf zelf :banaan: Mijn manager wilde me zelfs meteen al een contract voor onbepaalde tijd geven. Zijn manager was het daar mee eens maar de hogere mensen vonden dat te snel. Wat ik ook wel begrijp. In mijn contract staat echter wel dat ik hierna bij goed functioneren een contract voor onbepaalde tijd krijg.

Ook ben ik er trots op dat ik de functie van project assistent goed uitvoer, hoewel ik er geen ervaring mee heb. Hiervoor was ik secretaresse en dit is weer een stapje hoger en totaal anders.
<<

Anoniem321

Bericht 02 Okt 2014 07:32

Silly One: goed bezig! Fijn dat je toch de motivatie hebt gevonden om eten te koken!

Sienna: jij bent ook goed bezig. Kan me voorstellen dat het een goed gevoel geeft en fijn dat het op je werk ook goed gaat. Gefeliciteerd met je nieuwe functie!

Carrie: Right on! Gefeliciteerd met je contract, wat fijn dat ze zo lovend over je zijn, moet vast een goed gevoel geven.

Ik ben zelf trots op het feit dat ik de stap heb gezet naar een psycholoog om aan een betere ik te werken. Het is soms loodzwaar, maar ik probeer voor ogen te houden dat ik het doe om er beter uit te komen.
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 02 Okt 2014 10:23

Bijzonder hoe een topic kan lopen. Ik opende het omdat ik op zoek was naar positiviteit :)
Nooit gedacht dat ik zulke pijnlijke opmerkingen zou lezen. Zelfs met mijn supergezonde levensstijl lukt zwanger worden niet. Ik zie dat ook niet als iets dat ik zelf bereikt of veroorzaakt heb.
Ik snap Nougat's blijdschap, wellicht zijn trots en blijdschap moeilijk te onderscheiden.

Gelukkig wordt ik wel blij van de berichten van mensen die echt trots zijn om iets dat ze hebben gedaan! Toch nog gevonden wat ik zocht :)
Die van Carrie bijvoorbeeld, super goed gedaan, zeker in deze tijd!

Zelf ben ik er trots op dat ondanks alle persoonlijke ellende ik op mijn werk een super goede beoordeling heb gehad, met een hele mooie salaris verhoging.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Anoniem125

Bericht 02 Okt 2014 13:52

Emmeve: Ik vind het heel vervelend hoe de discussie is gelopen. Nogmaals: het was niet zo bedoeld, zoals sommigen het uitleggen. Ik had het puur over mezelf, mijn trots op mijn lichaam. Heb in het verleden te maken gehad met gezondheidsklachten en het is fijn als er dan Wel een keer iets lukt en goed gaat! Een gezonde levensstijl helpt wel om de vruchtbaarheid te vergroten, maar inderdaad: bij sommige vrouwen lukt het hoe dan ook niet, onafhankelijk van de manier waarop ze leven.

Ik hoop dat ik me nu wat heb kunnen verduidelijken, want ik vind het erg vervelend de manier waarop het wordt geïnterpreteerd.
<<

Anoniem222

Bericht 02 Okt 2014 14:00

Waauuww Carrieee, wat super leuk voor je! Ik vroeg me laatst al af hoe het ging!

Wat fijn Sienna! Voelt heerlijk als het dan toch lukt om jezelf aan het werk te zetten he :) heb je lekker meters kunnen maken?

Ik ben ook trots. Ik ben in juni begonnen bij mijn huidige baan en het gaat heel goed, ik vind het super leuk en iedereen is tevreden. Nou vroeg mijn leidinggevende vandaag of ik niet de management traineeship van dit bedrijf wil doen omdat ze me zien als high potential. Super cool! Alleen ik had echt een heel ander loopbaanpad in mijn hoofd omdat ik niet dacht dat ik voor de traineeship in aanmerking zou komen en nou ben ik een beetje in de war, haha! Maar het compliment is leuk iig.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 02 Okt 2014 20:43

Wat gaaf Harri! Dat is toch een hele mooie kans! Wel doen hoor!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Okt 2014 09:34

Ik ben trots op mijn zoon, omdat hij gisteren zo maar ineens op zijn fietsje stapte en wegreed zonder zijwieltjes!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 03 Okt 2014 09:40

Wauw wast een compliment harri, gaaf! Ga je t doen?

Wat goed van je zoon Thunder!
<<

Anoniem222

Bericht 03 Okt 2014 11:53

Wat goed Thunder! Super leuk.

Ik weet nog niet of ik het ga doen. Ik wil eigenlijk gewoon me heel erg ontwikkelen op het gebied van recruitment.. En dat mis ik dan wel. Dat kan ik voor een gedeelte wel doen binnen die traineeship, maar zeker niet 2,5 jaar lang. Dus ik ga nog even in gesprek :).
<<

Anoniem301

Bericht 03 Okt 2014 16:30

Thunder, zonder ooit geoevend te hebben? Wauw! Harri daar mag je zeker trots op zijn!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Okt 2014 16:50

Zonder wieltjes nog nooit geoefend nee. Wel met de wieltjes eraan, maar verder niet. Laatst had ik ze eraf gehaald om te oefenen, maar vond hij maar niks. En gisteren was er op aan het loop fietsen, dus ik zeg: doe je voeten op de trappers en trappen maar. Dat deed hij en riep: kijk mam! En fietst zo weg. Echt super trots op hem.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
Vorige

Terug naar Algemeen