Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Nederland gaat meedoen aan bombardementen...

<<

Anoniem140

Bericht 25 Sep 2014 18:04

Re: Nederland gaat meedoen aan bombardementen...

Ook eens met Fayabella en Dundas, maar nu ik de nieuwsberichten steeds meer hoor vind ik het ook wel best eng worden. Niet dat ik bang ben, maar dat het hele gebeuren gewoon zo dichtbij komt.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Sep 2014 19:41

Banana schreef:Ik vind het wel 'enge' ontwikkelingen. Helemaal als je ook leest dat militairen beter niet in uniform met de trein kunnen reizen etc.

Nou dit. Ik vind het daardoor erg tastbaar worden, ook al ben en ken ik er geen één.

Ik ben wat dit soort dingen betreft een beetje een struisvogel. Ik wil er niet te veel over weten, want ik kan mezelf verschrikkelijk bang maken.
L2014 & H2017
<<

Anoniem88

Bericht 25 Sep 2014 19:47

Af en toe bekruipt me wel het gevoel dat we aan de vooravond staan van WOIII, dat wel. Maar die gedachte probeer ik altijd maar gauw weg te stoppen.
<<

Anoniem315

Bericht 25 Sep 2014 20:18

Die gedachtes stop ik ook weg. Anders functioneer ik niet meer goed, denk ik.

Maar waar ligt de grens van het een WOIII noemen, trouwens? Want de halve wereld is nu toch in feite in oorlog met de IS.
<<

Fiene

Bericht 25 Sep 2014 21:33

Dundas schreef:Af en toe bekruipt me wel het gevoel dat we aan de vooravond staan van WOIII, dat wel. Maar die gedachte probeer ik altijd maar gauw weg te stoppen.

Dit vrees ik idd ook.
<<

SDL

Kletskop

Bericht 25 Sep 2014 21:49

De wereld is toch niet in oorlog met elkaar maar treedt op tegen een terroristische partij.
<<

Anoniem315

Bericht 25 Sep 2014 22:05

Maar in WOII was de halve wereld in gevecht tegen Hitler en zijn partij met Japan als bongenoot, om het even simpel te stellen.

Nu is de halve wereld in gevecht tegen de IS en ondertussen woedt er oorlog tussen Rusland en Oekraïne en broedt er onderling van alles, wat alleen maar verder kan ontaarden. Het is niet alleen het IS-verhaal dat speelt. Dus een link naar een derde WO is al gauw gelegd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Sep 2014 22:08

Maar zulke situaties zijn er na de Tweede Wereldoorlog toch al meer geweest, denk bijvoorbeeld aan de Golfoorlog.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Sep 2014 09:07

Ik sta er een beetje dubbel in, ik vind het inderdaad extremisten maar de reden waarom ze in eerste instantie zo radicaal zijn geworden is omdat Amerika zich constant overal mee bemoeit. IS moet gestopt worden, ze zijn vreselijk bezig en bereiken natuurlijk zo nooit wat ze willen, behalve dan oorlog en wraak op Amerika. Ik word ook echt misselijk als ik ze bezig zie. Maar nu gaat Nederland zich ermee bemoeien, het zet ons in de ogen van de IS natuurlijk achter Amerika, waardoor de haat dan ook naar ons gaat. Ik vraag me wel eens af wat er gebeurd als Amerika zich gewoon terugtrekt vanuit Irak. Maar dat zullen ze nooit doen. Dan gaan ze door met Christenen vermoorden? Maar wordt dat nu echt tegengehouden? Nu woon ik niet in Nederland dus ik ben er in dat opzicht persoonlijk niet bang voor, maar zoveel extremisten komen uit Nederland om daar te vechten, wat als de haat tegenover Amerikavriendjes, nu gebruikt voor recruitering in Nederland en dat binnen Nederland gaat gebruiken als voorbeeld richting Amerika? Heel moeilijk topic, wilde dat die extremisten met een handknip weg konden worden getoverd :(
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 26 Sep 2014 09:46

De derde wereldoorlog is al begonnen, wat mij betreft. En ja, ik maak me wel zorgen. Ik denk wel dat Nederland binnen nu en een jaar wel een aantal aanslagen te verduren zal krijgen.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 26 Sep 2014 13:28

mzcharlotte schreef:
Banana schreef:Ik vind het wel 'enge' ontwikkelingen. Helemaal als je ook leest dat militairen beter niet in uniform met de trein kunnen reizen etc.

Nou dit. Ik vind het daardoor erg tastbaar worden, ook al ben en ken ik er geen één.

Ik ben wat dit soort dingen betreft een beetje een struisvogel. Ik wil er niet te veel over weten, want ik kan mezelf verschrikkelijk bang maken.

Ik heb precies hetzelfde.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Bericht 27 Sep 2014 08:23

Ik vind het goed dat ze meedoen en niet hun kop in het zand steken.
Deze monsters van de IS moeten tegengehouden worden. Ik denk niet dat ze stoppen als ze heel het Midden-Oosten hebben veroverd en ben bang dat ze dan ook Europa gaan overnemen, dus ja, ik ben blij dat we meedoen. Wat ik zo lees van ze en heb gezien op internet aan filmpjes, vormen deze monsters een schande voor de mensheid.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem255

Bericht 27 Sep 2014 13:06

Zelda schreef:
mzcharlotte schreef:

Ik heb precies hetzelfde.

Ik ook. En ik vind het eigenlijk doodeng. De hele situatie waar we nu in zitten. Je kunt niet niks doen. Ik denk ook serieus dat als je IS zijn gang laat gaan dat ze niet stoppen bij het Midden Oosten. Aan de andere kant denk ik: niet mee bemoeien. We weten inmiddels wel waar ze toe in staat zijn en uitroeien lukt toch niet. Ze zitten verspreid over de hele wereld. Wordt er daar 1 getroffen d.m.v. een luchtaanval dan staan er ergens anders weer 5 op...
<<

Anoniem88

Bericht 27 Sep 2014 13:10

Wat ik wel stom vind is dat andere landen zich niet aanbieden om mee te doen. Spanje, België, Italië en ook Turkije hebben een goed georganiseerde luchtmacht maar die houden zich op de vlakte. Misschien uit angst voor aanslagen. Maar dan nog, die angst heeft Nederland ook en wij doen wel mee. Nederland biedt bij missies juist vaak een helpende hand, meestal geen missies om te vechten, maar eerder als zijnde opbouw of ordehandhaving, maar er zijn veel landen die ook wat kunnen bieden maar dat gewoon zelden doen. Ik vind het ook wel eens beurt aan een ander.
<<

Anoniem315

Bericht 27 Sep 2014 13:44

Hier zijn ze flink aan het oefenen op de militaire basis en in het oefenterrein. Er rijden ook steeds marechaussee-wagens rond te patrouilleren. Wanneer ze ook in het weekend doorgaan, is het duidelijk dat er een grote uitzending/missie komt.

Ik vind het ook 'laf' van andere landen, maar ze zullen hun redenen hebben. Al had ik liever gezien dat Europa als 1 blok tegen de IS opstaat.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 27 Sep 2014 13:56

Dat vind ik ook wel Dundas, maar lastig waarom zij die keuze niet maken en wij wel. Ik ben iig blij dat we wel meedoen, omdat ik ook denk dat IS niet gaat stoppen bij het midden-oosten. Aan de andere kant vind ik ook wel, dat ze in de media er niet zoveel aandacht moeten besteden. Die filmpjes gelijk van youtube afhalen ed, want dat is hun "sterke" kant, mensen bang maken.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 27 Sep 2014 20:17

Het doem denken is vandaag begonnen bij mij, was aan het werk en het was erg rustig dus ik had alle tijd om allerlei verschrikkelijke scenario's voor mij te zien. Gadverdamme ik vind het eng.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Sep 2014 21:06

Maar België zet volgens mij ook straaljagers in hoor. En Italië heeft in Irak/Afghanistan ook veel militairen gestuurd. Turkije houdt zich militair weliswaar afzijdig, maar vangt duizenden vluchtelingen op. Meerdere westerse landen die een bijdrage leveren dus.
<<

Anoniem124

Bericht 27 Sep 2014 21:17

SDL schreef:De wereld is toch niet in oorlog met elkaar maar treedt op tegen een terroristische partij.

Dit.

Het is een heel andere situatie dan vroeger in de tijd van de eerste en tweede Wereldoorlog.

Ja, gevaarlijk is het ook nu maar het merendeel van de wereld staat niet achter deze groepering en ik zal niet zo snel veldslachten zien ontstaan. Ja, terroristische aanslagen maar dat is al jaren. Het zijn in ieder geval geen landen die tegen elkaar vechten en dat vind ik een hele opluchting.
<<

Anoniem315

Bericht 27 Sep 2014 22:16

Charles, vergeet de situatie tussen Rusland en Oekraïne niet he. Dat broeit ook. Rusland en Europa zijn momenteel niet zulke heel goede maatjes. Rusland ligt daarnaast ook behoorlijk dwars in de aanpak tegen IS.
<<

Anoniem124

Bericht 27 Sep 2014 22:18

Ja dat is ok eng, maar dacht dat dit in deze discussie even buiten kijf stond. Ik probeer mezelf ook maar gerust te stellen :smile: .
<<

Anoniem315

Bericht 27 Sep 2014 22:20

Sorry :smile: :study:
<<

Anoniem315

Bericht 27 Sep 2014 22:24

Nu komt het trouwens misschien over alsof ik er enorm angstig om ben en er 24/7 mee bezig mee ben. Maaarrr dat valt mee hoor. Ik zet het wel van me af, het merendeel van de tijd. En tja, als het komt, komt het onverwacht. Wij, als volk, kunnen ook weinig anders dan afwachten/hopen/doorgaan. Ik denk niet dat de directe dreiging heel groot is momenteel, maar ik mijd de hoofdsteden en drukbezochte punten de komende maanden wel.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 28 Sep 2014 14:37

Ik vind het voor mezelf in Nederland niet eng worden, maar nu ik gisteren hoorde dat een vriend van N. vanmorgen daarheen is gevlogen als NL'se militair, ben ik er veel meer mee bezig.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 28 Sep 2014 15:21

Wat ik hier dan wel weer zo dubbel aan vind: de militairen die met het OV reizen, zijn vaak jongens/meiden die voor het weekend weer naar huis gaan. Ook al hebben die hun uniform niet aan, je pikt ze er alsnog zo uit door de tas die ze mee hebben. Die tassen die ze mee hebben zijn zo ontzettend herkenbaar.. Je haalt ze er dan alsnog zo uit.

Iets wat ik trouwens niet helemaal snap: waarom doen 'we' zo ontzettend ons best om de mensen die mee willen strijden hier te houden en hun paspoort af te pakken? Als ze iets willen, dan heb ik liever dat ze daar zitten dan hier. Laten gaan en dan hun paspoort afpakken om ervoor te zorgen dat ze niet meer terugkomen lijkt me dan voor ons toch handiger.. Hoewel dat dan wel weer cru is voor waar ze naartoe gaan natuurlijk.

Wat ik de laatste tijd toch echt vaak zegt tegen m'n vriend, je zou maar de pech hebben dat je in zo'n land geboren bent..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen