Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Dag van de Scheiding: vrijdag 12 september 2014

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 12 Sep 2014 08:41

Re: Dag van de Scheiding: vrijdag 12 september 2014

Haha Fiene, dat is inderdaad gewoon Valentijnsdag (maar ik meen me te herinneren dat jij dat ook weer een stomme dag vond, commerciëel enzo?).

Ik vind de dag van de scheiding ook een idioot idee. Belachelijk.

♥♥
<<

Anoniem88

Bericht 12 Sep 2014 08:53

Ik begrepemdat die dag in het leven is geroepen im stil te staan bij het belang van een goed echtscheiding. Maargoed, scheiden doe je niet alleen, er is altijd een mediator of advocaat bij betrokken. Lijkt mij hun taak om daarbij stil te staan, samen met de betrokkenen.
<<

Anoniem114

Bericht 12 Sep 2014 09:16

Mensen scheiden wel sneller, natuurlijk, maar eigenlijk ben ik wel blij dat het allemaal gewoon kan. En laat er maar wel een dag voor zijn, zodat men geattendeerd kan worden op hulp bij scheiden. Het is niet niks en een scheiding kan beter zijn, maar dan moet het wel goed verlopen en geen vechtscheiding worden.

Nu spreek ik natuurlijk als kind van gescheiden ouders (iedereen in mijn familie is 2x getrouwd geweest en minstens 1x gescheiden) dus ik vind 't sowieso niet echt 'een big deal'. Vind 't vaak vooral sneu voor kinderen. (En huisdieren)
<<

Anoniem301

Bericht 12 Sep 2014 09:31

Fred schreef:De dag van de secretaresse vind ik ook nergens op slaan. Net of andere medewerkers niet belangrijk in een bedrijf zijn. Die dag mogen ze gelijk afschaffen.

Vroeger waren secretaresses anders dan nu. Regelden echt alles voor hun 'baas', haalden lunch voor hem, deed z'n jas bij hem aan of uit, bracht de koffie, bracht zijn pakken naar de stomerij, zorgde voor cadeautjes voor zijn vrouw/kinderen/moeder naaide knopen aan zijn overhemden en ga zo maar door. Secretaresses waren nogal ondergewaardeerd, vandaar dat er toen een dag voor is ingeroepen om de sectetaresse die dag in het zonnetje te zetten met een bos bloemen en een lekkere lunch bijvoorbeeld.

Ik ben secretaresse geweest en nog steeds word je soms ondergewaardeerd. Word je soms beschouwd als typmiep of iemand die alleen maar de hele dag de telefoon aan neemt. Ik snap wel wat je met bovenstaande bedoelt, maar vind het ook een beetje flauw.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 12 Sep 2014 09:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem88

Bericht 12 Sep 2014 09:35

Er wordt zoveel werk ondergewaardeerd... Mijn vader zit dagelijks onder de brandwonden door chemicaliën om ervoor te zorgen dat een ander de juiste schoonmaakmiddelen heeft voor de juiste klus. Maar een dag voor de productiemedewerker is er ook niet.

Een dag voor de conducteur ook niet, die zo vaak te maken krijgt met agressie of die onder de trein moet gaan neuzen als er het vermoeden bestaat dat er iemand voor gesprongen is.

En zo zijn er zoveel meer voorbeelden.
<<

Anoniem301

Bericht 12 Sep 2014 09:40

Ja dat ben ik met je eens Dundas. Al die mensen mogen wat mij betreft ook een bepaalde dag in het zonnetje gezet worden, dat bedoel ik ook niet. Ik bedoel dat ik het altijd een beetje flauw vind als mensen vinden dat die dag maar afgeschaft moeten worden, puur omdat zij die dag niks krijgen/geen speciale dag hebben. Ik gun het iedereen, ook de secretaresses of schoonmaaksters, of wie dan ook. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 12 Sep 2014 09:43

Misschien moet de secretaressedag omgetoverd worden naar dag voor de ondergewaardeerde medewerker :wink:

Ik snap wel wat je probeert te zeggen Dundas, maar ik ben het verder wel eens met Carrie. De één niet in het zonnetje zetten omdat de ander toevallig ook geen speciale dag heeft is natuurlijk niet echt een goede reden.

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Sep 2014 09:43

Nou ja, en al wordt er iemand met een bepaalde functie in het zonnetje gezet omdat die functie vaak ondergewaardeerd wordt en hebben andere functies niet zo'n dag. Dikke vette pech, denk ik dan. Ik vind het ook flauw dat dan de dag van de secretaresse, of de dag van de leidster, ook maar niet meer mag.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem88

Bericht 12 Sep 2014 09:52

Elliot schreef:Misschien moet de secretaressedag omgetoverd worden naar dag voor de ondergewaardeerde medewerker :wink:

Ik snap wel wat je probeert te zeggen Dundas, maar ik ben het verder wel eens met Carrie. De één niet in het zonnetje zetten omdat de ander toevallig ook geen speciale dag heeft is natuurlijk niet echt een goede reden.

Oh, maar dát bedoel ik ook niet. Ik reageerde eigenlijk vooral op het stukje dat de secretaresse vaak ondergewaardeerd wordt. Maar ik ken zoveel beroepen die ondergewaardeerd worden. Veel mensen zijn zich niet eens bewust van het feit dat bepaalde beroepen bestaan. Dat er mensen verantwoordelijk zijn voor die (ik noem een voorbeeld) spuitbussen met zeer agressieve ovenreiniger, die zich tot de blaren toe werken zodat wij de oven kunnen schrobben. Dat bedoel ik. Maar dan hoeft er heus geen dag voor te zijn, en het betekent ook niet dat de andere dag afgeschaft moet worden. Dat zeker niet :)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 12 Sep 2014 10:22

Oh dan begreep ik je verkeerd, sorry! Ik ben het verder wel met je eens, er zijn meer ondergewaarderde beroepen dan je je in eerste instantie kunt voorstellen.

♥♥
<<

Anoniem88

Bericht 12 Sep 2014 11:47

.
Laatst gewijzigd door Anoniem88 op 12 Sep 2014 13:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 12 Sep 2014 12:09

Ah jammer Dundas! Hoe reageerderde hij dan en had je tante nog tijd om dat gelezen te hebben of had je het toen al weggehaald?
<<

Anoniem88

Bericht 12 Sep 2014 12:12

.
Laatst gewijzigd door Anoniem88 op 12 Sep 2014 13:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Sep 2014 12:13

Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Sep 2014 12:16

:lol:
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem125

Bericht 12 Sep 2014 13:53

Ik vind het de treurigheid ten top. Begrijp sowieso niet waarom sommige mensen trouwen om vervolgens enkele jaren later weer te scheiden. Als je niet zeker bent van je relatie, of het zit niet helemaal goed in de basis (wat je dan altijd achteraf hoort), trouw dan gewoon niet. Noem het verkering en kijk waar je samen uitkomt.

Maar trouwen en dan even gemakkelijk weer scheiden, daar kan ik echt niet bij.
<<

Anoniem131

Bericht 12 Sep 2014 13:55

Ik heb een cadeautje gekregen omdat ik gescheiden ben. Hoe cool :smile:
<<

Anoniem125

Bericht 12 Sep 2014 13:58

Uuuh, ja... gefeliciteerd dan maar? Wat heb je gekregen? (Het wordt steeds gekker).
<<

Anoniem131

Bericht 12 Sep 2014 14:04

Nougat schreef:Uuuh, ja... gefeliciteerd dan maar? Wat heb je gekregen? (Het wordt steeds gekker).

Merci met een kaartje. Natuurlijk uit de gein want ik ben er heus niet trots op (wel blij dat hij weg is, al wat jaren).
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 13 Sep 2014 02:19

Tegenwoordig zijn er voor alle "dagelijkse" en "niet dagelijkse" bezigheden wel dagen waaraan we een nationale dag wijden.

Ik vind het een beetje too much worden: de dag van de verpleger, secretaresse, gastouder, leraar/lerares, arbeid, duurzaamheid, bouw, architectuur, hond, leerplicht en de dag van de ingenieur. Laten we dan vooral vader- en moederdag niet vergeten. Nog even en we hebben voor iedere dag van het jaar wat (Alhoewel ik denk dat dat inmiddels ook al we bijna zover is) Nee ik doe er niet aan mee... Ik krijg ieder jaar iets op de dag van mijn "beroep" Ik vind het leuk en ik waardeer het ook maar ik zou het net zo goed snappen als het bedrijf zegt: dat is onzin en daar doe ik niet aan mee want tegenwoordig kunnen we overal wel wat voor verzinnen.
Afbeelding
<<

Anoniem 63

Bericht 13 Sep 2014 21:08

Welja, nog een dag erbij. Ik geloof dat er tegenwoordig om de dag wel een 'de dag van....' is. Vind het grootste gedeelte behoorlijk overbodig, maar goed, last heb ik er verder ook niet van natuurlijk. De dag van de scheiding vind ik wel een rare. Jammer inderdaad dat scheiden zo gewoon is geworden, maar blijkbaar is er toch ook nog een speciale dag voor nodig. Overigens heb ik als secretaresse nog nooit wat gemerkt van die dag. Als leerkracht inderdaad wel.
<<

Fiene

Bericht 13 Sep 2014 21:10

Wij krijgen op de dag vd leerkracht altijd een geweldige lunch aangeboden en een cadeautje oid.
En natuurlijk de jaarlijkse bonus, ook niet verkeerd.
Vorige

Terug naar Algemeen