Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

IS-filmpjes

<<

SDL

Kletskop

Bericht 03 Sep 2014 13:07

IS-filmpjes

Op nu.nl zijn beelden te zien van de onthoofdingsvideo van Steven Sotloff. Ik vind dit zooooo confronterend en niet nodig. Ik vraag me persoonlijk af waarom de media dit soort zaken deelt. Een foto van de persoon in kwestie in gezonde toestand zou toch meer dan genoeg moeten zijn.

Een paar maanden terug stond er een IS-strijder op de Telegraaf die op de foto stond met 7 onthoofden.

Ik vind het een schending van deze mensen en ik vind het mensonterend. Waarom deze gruwelijkheden zo publiekelijk delen, wordt de wereld daar beter van?

Vind jij dat de media zijn rol goed vervult?
<<

Anoniem115

Bericht 03 Sep 2014 13:14

Re: IS-filmpjes

Maar in het filmpje zie je de onthoofding zelf ook niet.
En ook al zou het wel te zien zijn, je bent niet verplicht om te kijken.

Sommige beelden of foto's kunnen inderdaad gruwelijk overkomen.
Maar moeten we dan onze kop in het zand steken en doen alsof het niet voorkomt ?
Dan zou je geen nieuws meer op tv hoeven laten zien.
Want de meeste beelden zijn gruwelijk
<<

Anoniem88

Bericht 03 Sep 2014 13:21

Ik vind nog wel een verschil zitten tussen foto's, waar je automatisch langs scrolt, of filmpjes, waar je eerst op moet klikken en je dus zelf bewust de keur maakt ernaar te kijken. Zolang er een waarschuwing staat dat het filmpje schokkende beelden bevat vind ik dat het gewoon je eigen verantwoordelijk is.

Ik vind het met nieuws op tv weer anders trouwens, met beelden. Daar kun je niet direct ervoor kiezen wel of niet te kijken, die beelden zijn er gewoon. Dan moet je net naar hopen dat je op tijd bent met weg zappen.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 03 Sep 2014 18:23

In het filmpje is te zien dat beide personen wat zeggen. Dit heeft denk ik wel degelijk meerwaarde in het conflict/oorlog die gaande is. Ik vind dit zeker kunnen zolang de onthoofding niet daadwerkelijk zichtbaar is.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟

Terug naar Algemeen