Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

En toen was het 2014...

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Aug 2014 13:47

Re: En toen was het 2014...

internet kregen we pas oktober 2001 en ze hadden mij gewaarschuwd spreek niet af met jongens via internet, in december meerdere keren gedaan haha. En januari 2002 mijn man ontmoet via internet
Afbeelding
<<

Anoniem147

Bericht 07 Aug 2014 13:48

Kent iemand deze nog. Dit was mijn eerste telefoon die ik zelf met abonnement moest betalen. En trots dat ik was. Ik vind het nu nog steeds echt een mooie telefoon. Volgens mij was hij ook echt heel hip hahaha.

Afbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 07 Aug 2014 13:55

Zo grappig, ik zat im groep 8 toen ik een mobiel kreeg, dus was 1999 ofzo.
<<

Anoniem114

Bericht 07 Aug 2014 13:58

Ooh de Razr! Ik vond dat echt de meest awesome telefoon ooit. En nog steeds, eigenlijk. Die wordt ook 't meest gebruikt in films en series, omdat-ie heel neutraal is.

En 't openklappen was heel stoer... Ik had zelf als eerste abonnement telefoon deze:

Afbeelding

Was ik ook heel trots op!
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 07 Aug 2014 13:59

Deze was mijn 1e :

Afbeelding
<<

Anoniem74

Bericht 07 Aug 2014 14:01

Leuk om die verhalen te lezen! :D

Mijn eerste telefoon;

Afbeelding
<<

Anoniem147

Bericht 07 Aug 2014 14:02

Ja dat klopt! Je ziet hem nog best vaak voorbij komen voor zo'n oud ding.

Zo'n schuif telefoon vond ik ook echt heel tof!! Die heb ik uiteindelijk ook gehad. De LG Shine
Afbeelding

En mijn eerste touchscreen was de LG viewty in het roze haha. Zat zo'n pennetje bij.
Afbeelding
<<

Anoniem147

Bericht 07 Aug 2014 14:03

Ohhh en de wereldberoemde Postbank Siemens!!

Afbeelding
<<

Anoniem74

Bericht 07 Aug 2014 14:15

Voor deze heb ik eens een dubbel abonnement afgesloten. Hij was zo gaaf en ik voelde me zo stoer. Was alleen niets, viel niet mee te sms'en.

Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 07 Aug 2014 15:44

Ik heb deze telefoons gehad:
Afbeelding
Mijn eerste telefoon. Oh wat schaamde ik me voor dat ding. Meisjes uit mijn klas hadden zo'n toffe pocketline swing in het rood of groen en ik liep met deze koelkast. Op een gegeven moment vielen de knopjes er ook uit. Haha. Later kreeg ik een 'nieuwe', weer zo'n panasonic maar dan een maatje kleiner en zilver.

Mijn eerste 'coole' telefoon was deze Nokia:
Afbeelding
Ik had een gele, maar ik had ook een oranje frontje. Wat ik vooral tof vond was dat je een pasfotovakje had achter op je telefoon :D
Afbeelding

Oh en ik heb ook nog een Siemens MC60 gehad, die had ik op straat gevonden. Wel aangegeven bij de politie maar er is nooit iemand voor gekomen. Eén van de eerste telefoons met een camera, met volgens mij 4 pixels haha. Als ik een foto maakte herkende ik niet eens wie erop stond omdat het beeld zo blokkerig was :P
Afbeelding

Haha ik zie net onder dit plaatje staan: De Siemens MC60 heeft ook een krachtige camera met 0.1 MP.
0,1 megapixel. Dat kun je je nu toch niet meer voorstellen? :laughcry:

Daarna heb ik nog een hele rits Samsungs gehad, eerst met een klepje en daarna iets van 10 slidephones. Toen de Pixon, met touchscreen en internet. En daarna en Blackberry en sinds een jaar of 3 steeds een iPhone :)

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Aug 2014 15:57

Ik vind die Nokia 8210 nog steeds cool als ik ze zie, heb er een paar jaar later toen ik smartphones zat was nog een keer eentje tweedehands gekocht. Ik had zelf een Nokia 3330 met Pink Panther frontje en bijbehorende ringtone, verder zo'n kleine opklapbare Samsung gehad met twee schermen, die Siemens C25 en mijn allereerste was een Hi Samba, die was volgens mij van Motorola.

Ik weet wel dat Nokia toen echt hét merk was, die zijn met de komst van de smartphones wel een beetje de mist in gegaan door een ander besturingssysteem te kiezen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

ThinkPink

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 07 Aug 2014 17:30

Dit was mijn eerste mobiele telefoon met uitschuifbare antenne :laughcry:

Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem113

Bericht 07 Aug 2014 17:53

Mijn eerste telefoon was de siemens m50. Ik zat toen in de tweede van de middelbare school. Heel wat mee af gesmst :smile:

Daarna kregen we ook internet met inbellen. Zo suf, want iedereen had bijna al kabelinternet. Toen kreeg ik van hele lieve kennissen kabelinternet voor mijn verjaardag. De aansluitkosten etc kon mijn moeder namelijk niet betalen. Wat een luxe was dat! Ik weet nog goed hoe "stoer" ik het vond dat ik niet offline hoefde te gaan bij msn maar mn status op "afwezig" kon zetten :smile:
<<

Anoniem255

Bericht 07 Aug 2014 20:05

Mijn eerste telefoon was een pocketline wave.
tuut..tuut..tudutudutuut..tuut...
En in het begin moest ik naar de bibliotheek om te internetten haha.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 07 Aug 2014 20:21

17 was ik toen ik mijn eerste mobiele telefoon kreeg. Dat was in 2001. Ik was laat, wilde nooit eraan beginnen, maar toen ik op kamers ging en ging studeren was het toch wel erg handig.

Internet weet ik niet meer precies wanneer wij dat kregen. Volgens mij was ik een jaar of 14 maar ik weet niet zeker of dat kan. Wij waren vrij laat thuis volgens mij, mijn ouders vonden het eerst onzin. Ik weet nog dat er maar weinig sites waren, je had Ilse-chat, dat was wel bijzonder. Later kreeg ik inderdaad ICQ en ik heb 14 jaar geleden A. via internet leren kennen, eerst nog vriendschappelijk overigens, via de site van zijn werk die toen nog een forum hadden.
<<

Anoniem178

Bericht 08 Aug 2014 07:36

Wij hadden een internetaansluiting waarmee je alleen maar .nl-adressen kon bezoeken. Moest ik een nieuw mailadres aanmaken omdat ik op school en de bieb een hotmail-adres had. Op school was er nog geen enkele restrictie qua internetten toen. Vaak ging ik er na schooltijd nog een uurtje zitten, er was in de hele school misschien 10 man die dat weleens deden.
Later kregen we kabelinternet met een datalimiet van 100 mb per maand.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Bericht 08 Aug 2014 09:01

Hmm die oude mobieltjes :) Ik had volgens mij dezelfde gare Motorola als Dropveter. In 1996, nog wel redelijk vroeg als student. En Internet.. mijn ouders hadden hetnet, dat was nog een beperkte vorm van internet, dat je maar een paar sites kon. Dat was overzichtelijker. En dan vrolijk inbellen he. NEe, dat werd hem niet. Op mijn studentenhuis vervolgens razendsnel kabelinternet, dat was wel wennen. OM vervolgens vandaag de dag net zo snel internet gewoon door de lucht te hebben. TIme flies :)
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 08 Aug 2014 15:37

mijn eerste telefoon was een Nokia 3210 ik was 17 en het was 2000, ik was toen echt al vrij laat. De meeste hadden er al 1 in mijn omgeving.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 08 Aug 2014 16:38

Marni schreef:Ohhh en de wereldberoemde Postbank Siemens!!

Afbeelding

Haha ja, dat was mijn eerste mobieltje!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Aug 2014 18:35

Dit was mijn eerste telefoon, Nokia 3410. Volgens mij kreeg ik die toen ik naar de middelbare school ging, omdat ik toen een flink stuk moest fietsen haha!
Afbeelding
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 08 Aug 2014 21:27

Wij kregen internet in 1996, net nadat we verhuisd waren.
We hadden toen ook een nieuwe computer gekocht met, hou je vast, 2 GIGABYTE harde schijf.
Nou dat was me toch wat, 2 GB, hoe moest je dat toch OOIT vol maken?!!

Mijn eerste telefoon was een motorola, ik heb alleen echt geen idee meer hoe oud ik was.
<<

Anoniem 63

Bericht 09 Aug 2014 13:12

Sterre schreef:

Afbeelding

Jaaaa, die had ik ook! Niet van de postbank trouwens volgens mij.

Als ik het goed onthouden heb hadden wij de eerste computer + internet in 1998. Vind het altijd zo grappig dat 'inbel' toontje weer te horen. Lekker nostalgisch. Manman, wat heb ik wat af gemsn'd op dat ding.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Aug 2014 18:09

Kenya schreef:
Sterre schreef:

Afbeelding

Jaaaa, die had ik ook! Niet van de postbank trouwens volgens mij.

Als ik het goed onthouden heb hadden wij de eerste computer + internet in 1998. Vind het altijd zo grappig dat 'inbel' toontje weer te horen. Lekker nostalgisch. Manman, wat heb ik wat af gemsn'd op dat ding.

Geweldig! Deze heb ik ook nog gehad. Na de Swing 200 met speciale antenne. Ging een lampje draaien in de antenne als je gebeld werd. Zo cool :banaan:
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem152

Bericht 10 Aug 2014 18:23

Mijn eerste mobieltje kocht ik in 1999: een Swing 200.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 11 Aug 2014 08:59

Ik ben begonnen met een blauwe Swing 200. Was helemaal hip toen! De mooiste herinnering die ik aan het mobiele tijdperk heb, is dat ik mijn tweede mobiel kreeg (een Alcatel volgens mij) en dat ik als verrassing de blauwe Swing aan mijn drie jaar jongere zusje heb gegeven. Zij was toen 12 ofzo en had nog geen mobiel. Ze was er zo blij mee dat ze er gewoon van moest huilen. :heart:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen