Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Statiegeldtas Zeeman

<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 04 Aug 2014 22:27

Statiegeldtas Zeeman

Klanten die om een tasje verlegen zitten, kunnen bij Zeeman vanaf maandag een statiegeldtas aanschaffen.

Voor één euro koopt de klant een statiegeldtas die gemaakt is van gerecycled polyester. Als de tas weer ingeleverd wordt, krijgt de klant een euro terug ook als de tas kapot is.

De winkelketen wil naar eigen zeggen klanten aanmoedigen hun aankopen in een eigen tas te vervoeren om zo bij te dragen aan minder plastic afval.

http://mobiel.nu.nl/geldzaken/3844477/z ... ldtas.html

Wat vinden jullie hiervan?

Ik vind het wel een goed initiatief. Zo ontzettend veel plastic verbruiken wij met z'n alle. In de winkels zoals Zeeman werden de boodschappen ook zo snel in een tasje gestopt dat voor recycling praktisch niet bruikbaar was. Zo zonde. Als ik bewust boodschappen ga doen heb ik eigenlijk altijd een eigen tas bij me. Zeker voor winkels als zeeman, kruidvat Hema etc. Dit soort initiatieven helpen wel. Mensen nemen vaak sneller geen tas, of nemen toch een tas van thuis mee.
<<

Anoniem103

Bericht 04 Aug 2014 22:30

Re: Statiegeldtas Zeeman

Ik vind het een goed initiatief, zouden andere winkels een voorbeeld aan kunnen nemen. Ik heb altijd eigen tasjes bij me.
<<

Anoniem156

Bericht 04 Aug 2014 22:31

Oh wat goed zeg!
Ik heb nu een aantal canvas tassen aangeschaft waarmee ik voortaan boodschappen ga doen, ik was volgens mij de grootste afnemer van plastic tassen bij onze Jumbo.
<<

Anoniem74

Bericht 04 Aug 2014 22:37

Ik vind het een heel erg goed plan. Ik neem altijd mijn grote shopper mee als ik naar de winkel ga en als ze dan vragen of ik een tasje wil, dan zeg ik gekscherend (want wat ik koop is ook echt in een klein tasje of in de hand te vervoeren) "Ik heb niet voor niets een joekel van een tas gekocht". Bij de Action wordt soms zo demonstratief een tasje neergemaaid dat ik hem bijna niet durf te weigeren, maar eenmaal thuis gaat hij in mijn plastic-scheiden-tas en dan komt het ook wel weer goed terecht. Het gaat een heel goed iets zijn voor mensen die altijd overal een tasje van/voor willen. Waarom zou je dat willen? En wat wil je er thuis mee? Tas meenemen, deden ze vroeger ook altijd.
<<

Anoniem86

Bericht 04 Aug 2014 22:41

Ik heb tegenwoordig altijd zo'n opvouwbaar tasje bij me om te gebruiken, veel fijner ook!
<<

Anoniem173

Bericht 04 Aug 2014 23:03

Heel goed initiatief, ik probeer tegenwoordig mijn tassen vaak her te gebruiken. Wordt echt een duur grapje anders.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Aug 2014 23:33

Goed idee! Ik neem ook steeds vaker mijn shopper mee! Of alles bij elkaar.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Aug 2014 00:43

Heel goed!
Ik neem ook altijd al mijn eigen (plastic)tas mee. Probeer sowieso zo min mogelijk tasjes aan te nemen in winkels. Gewoon een beetje proppen in de tas die ik op dat moment bij me heb. Gaat natuurlijk niet altijd, maar wel zoveel mogelijk.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Aug 2014 06:54

Goed initiatief. Alleen mochten ze wat mij betreft in de eerste plaats al beginnen met vrágen of het in een tasje moet, zo ook bij andere winkels hoor. Het wordt zo vaak in een plastic tasje gepropt en vervolgens staan ze je nog net niet uit te zwaaien, omdat ze de volgende alweer willen helpen. Maar goed, ik ben er helemaal voor!
L2014 & H2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 05 Aug 2014 08:20

Huh, dit is bij onze Zeeman al zeker een half jaar zo.
Ik vind het ook een goed initiatief, al die plastic zakjes altijd vind ik zo zonde!

♥♥
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Aug 2014 09:29

Ik neem altijd zo'n (bio) ah tas mee. Ideale dingen vind ik. Maar vaak als ik ga winkelen vergeet ik het. Ik leg wel vaak spullen los in de kinderwagen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Aug 2014 09:33

Ik vind het een goed idee!

Ik prop meestal de dingen in de luiertas of onder de wagen en voor de supermarkt hebben we shoppers. Al die plastic zooi mee naar huis vind ik alleen maar vervelend om weer op te ruimen.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Anoniem193

Bericht 05 Aug 2014 09:35

Goed initiatief!

Wij hebben meestal een shopper mee, daar doen we alles in. Als we die vergeten en toch een tasje kopen/meenemen, gebruiken we die later om plasticafval in te doen. We gooien ze in ieder geval nooit zomaar weg.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Aug 2014 09:41

Ik heb een shopper of ik neem een eigen plastic tas mee.
<<

Anoniem123

Bericht 05 Aug 2014 09:43

Ik vind het ook een goed initiatief.
Ik vraag zelden een plastic tas. Meestal heb ik er 1 of 2 grote in de kinderwagen zitten en die gebruiken we tot ze echt helemaal stuk zijn. Ik prop dan gewoon alles in 1 tas of leg het los in de kinderwagen. Naar de supermarkt nemen we ook een eigen tas mee.
<<

Anoniem216

Bericht 07 Aug 2014 22:21

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 02 Okt 2017 09:24, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Bericht 08 Aug 2014 06:38

Ik vond het nooit erg overal een plastictasje te krijgen. Maar ik hergebruik ze dan ook weer als prullenbak zak. En met name elke dag een nieuwe in de luieremmer. Die van de Action zijn er ideaal voor. :angel:
<<

Anoniem280

Bericht 08 Aug 2014 08:11

Plastic tasjes worden hier altijd voor andere dingen gebruikt. En heel soms wil ik de tas wel weggooien nadat ik alles heb opgeruimd. Voor boodschappen hebben we een grote shopper, meer dan 1 zelfs.
Verder is het wel een goed initiatief.
<<

Flinter

Noob

Bericht 08 Aug 2014 09:09

Hier worden de plastic tasjes ook hergebruikt.
Maar in mijn woonplaats doen ze dit bij de zeeman al een aantal weken. Vorig jaar ook een campagne dat je voor elk plastic tasje moest betalen, maar nu is het bij de meeste winkels weer gratis. Hoop dat dit initiatief van de Zeeman gaat werken.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Aug 2014 09:30

Ik vind het ook een goed initiatief. Hier deden ze de afgelopen maanden altijd vragen of je een tasje wilt en zo ja alleen 1 kleintje. Past het niet in dat kleine tasje is het helaas. Laatst een vrouw voor mij had een grote tas bij maar haar producten moesten toch in een tas van de Zeeman. Zegt de cassière van maar het past niet in 1 tasje. Mevrouw van ja dus. Ze mocht maar 1 tasje meegeven en dat paste niet. Vrouw was er niet blij mee en gooide de rest in de grote tas die ze bij had. Ik vind dat ook zo sonde al die tasjes die je overal krijgt. Ik probeer altijd zelf een tas mee te nemen en daar zoveel mogelijk in te doen. Wordt knettergek van al die tasjes die je overal krijgt. Moet zeggen dat ik daar ook soms raar op aangekeken wordt. Ik zeg dan gewoon ik hoef geen tasje, doe het hier wel bij. En dan kijkt die cassière me aan van, huh geen tasje?
Dit artikel stond ook op de website van de uitgeverij waar ik werk. Een aantal reactie die daarop kwamen haha:

Klant heeft recht op het inpakken van de gekochte waar (het is een gunst, geen recht)
Ik ga geen reclame lopen (doe je met een gewoon plastic tasje ook, maar oke)
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 08 Aug 2014 13:31

hier bij de zeeman is het nog niet zo. Ze zijn hier wel ruig met tasjes uitdelen ik zeg altijd dat ik hem niet hoef. Tenzij ik iets van kleding koop dan wel een tasje
Afbeelding
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Aug 2014 18:36

Ik vind het echt een heel goed initiatief!
Ik probeer altijd zelf een zakje mee te nemen (die doe ik dan in mijn handtas) maar vergeet het nog weleens helaas.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem 63

Bericht 09 Aug 2014 13:14

Wat een goed idee!
Ik probeer zelf altijd een tas (bij voorkeur van die linnen dingen van bijv. de Primark) bij me te hebben of van die grote boodschappentassen. Maar ik vergeet ze ook wel eens dus dan zit je toch weer met die plastic tasjes. Die hergebruiken we dan wel weer, voor boodschapjes of als vuilniszak, maar toch. Hoe minder hoe beter natuurlijk!
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 10 Aug 2014 00:52

Ik prop altijd alles overal bij in (dus tasjes uit andere winkels, in de buggy of in mijn eigen tas) Mocht ik een tasje nodig hebben dan koop ik meestal wel een tasje van 10, 20, 30 cent... maar om heel eerlijk te zijn een euro? Waarschijnlijk bedank ik want dat vind ik te veel voor een tasje en ik ben heel eerlijk: ik ben te lui om hem terug te brengen want zo vaak kom ik nou ook weer niet bij de zeeman, dan prop ik het wel ergens bij in. Als ze dat nou bij de plaatselijke supermarkt zouden doen, waar ik meerdere keren per week kom, dan zou ik het wel doen. Of ze moeten het overal doen dan schaf ik 1 of 2 keer zo'n tasje aan (afhankelijk van de hoeveelheid die ik koop) maar goed dan denk ik dat er ook wel weer algemene inleverpunten zijn en dat maakt het een stuk gemakkelijker! (een beetje zoals de statiegeldflessen, dan vind ik het prima, zolang niet iedereen daar aan meewerkt, denk ik niet dat je het gewenste effect bereikt.
Afbeelding
<<

Anoniem103

Bericht 10 Aug 2014 08:03

M-G schreef:Ik prop altijd alles overal bij in (dus tasjes uit andere winkels, in de buggy of in mijn eigen tas) Mocht ik een tasje nodig hebben dan koop ik meestal wel een tasje van 10, 20, 30 cent... maar om heel eerlijk te zijn een euro? Waarschijnlijk bedank ik want dat vind ik te veel voor een tasje en ik ben heel eerlijk: ik ben te lui om hem terug te brengen want zo vaak kom ik nou ook weer niet bij de zeeman, dan prop ik het wel ergens bij in. Als ze dat nou bij de plaatselijke supermarkt zouden doen, waar ik meerdere keren per week kom, dan zou ik het wel doen. Of ze moeten het overal doen dan schaf ik 1 of 2 keer zo'n tasje aan (afhankelijk van de hoeveelheid die ik koop) maar goed dan denk ik dat er ook wel weer algemene inleverpunten zijn en dat maakt het een stuk gemakkelijker! (een beetje zoals de statiegeldflessen, dan vind ik het prima, zolang niet iedereen daar aan meewerkt, denk ik niet dat je het gewenste effect bereikt.

Als jij daardoor geen tasje koopt maar het ergens anders bij propt hebben ze toch het gewenste effect bereikt.
Volgende

Terug naar Algemeen