Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Australisch stel weigert Down baby!

<<

Anoniem280

Bericht 08 Aug 2014 03:34

Re: Australisch stel weigert Down baby!

Ik vind dit best een heftig verhaal. De draagmoeder haar leven staat dan ook ineens op haar kop, als ze te horen krijgt dat de echte ouders het kindje met down niet willen hebben. Pfff, verschrikkelijk.

Het zou niet in mij opkomen om, als 1 van mijn kindjes down zou hebben, 1 weg te laten halen. Ik kreeg ook meteen een folder mee over nekplooimeting en later krijg ik ergens een folder over combinatietest. Wij doen hier niet aan mee.
We hebben 2 kloppende hartjes gezien, ik verkrijg het niet over mijn hart om dan 1 weg te halen als 1 down heeft of een andere aandoening, ze zijn hier meer dan welkom.
<<

Anoniem 63

Bericht 09 Aug 2014 13:17

Apart verhaal. Vraag me af in hoeverre alles klopt zoals het er staat.

Over die combinatietest e.d. Ik lees vaker hier dat mensen daar niet voor kiezen omdat ze het niet zouden weghalen. Wij hebben er voor gekozen om wél de combinatietest en de medische 20 weken echo te laten doen, maar heus niet dat we de zwangerschap hadden laten afbreken als daaruit een afwijking was gebleken. Je kunt er ook voor kiezen de testen wel te doen zodat je goed voorbereid bent. Ik wil toch wel graag alle medische hulp en mentale voorbereiding als dat nodig is.
<<

Anoniem280

Bericht 09 Aug 2014 13:59

Nekplooi meting vind ik duur en word tot je 36ste niet vergoed.
Weet ook niet of die kosten voor 2 kindjes zijn of voor 1, dat staat er niet bij.
<<

Anoniem 63

Bericht 09 Aug 2014 14:09

Klopt, is heel duur, dus kan me ook heel goed voorstellen dat je er niet voor kiest hoor. Ook omdat je er voor andere redenen niet voor kiest overigens. Maar ik wil maar zeggen dat niet iedereen die er wel voor kiest dat met de intentie doet om de zwangerschap af te breken als het 'niet goed' is. Ik voel me soms een beetje aangevallen omdat wij het dus wel hebben laten doen (geheel onterecht denk ik, zal aan mij liggen).
<<

Anoniem280

Bericht 09 Aug 2014 17:24

Ik zal mensen er niet op aanvallen. Mensen kunnen gelukkig zelf beslissen of ze het doen of niet en die keus heeft een ander te respecteren.
Ik snap ook wel dat mensen het doen, dan kun je het eventueel afsluiten of je erop instellen.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Aug 2014 17:39

Ik heb ook een nekplooimeting laten doen maar heb nooit een rekening gezien....
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 09 Aug 2014 18:10

Ilt90's dat komt dan denk ik nog, wij hebben met 20 weken een vruchtwaterpunctie laten doen en de nipt test, hiervoor moeten we ook de rekening nog krijgen. Het kan een tijdje duren.
<<

Anoniem117

Bericht 09 Aug 2014 19:14

Maar de combinatietest geeft geen uitsluitsel, dat is slechts een kansberekening, dus dan weet je eigenlijk nog niks. Om wel uitsluitsel te krijgen moet je in mijn geval (tweeling, dan is nipt niet mogelijk) een vlokkentest of vruchtwaterpunctie doen. Deze twee methodes brengen beide een kans op een miskraam met zich mee. Omdat ik ons kindje of onze kindjes toch niet wil laten weghalen heb ik er ook voor gekozen geen combinatietest te doen.

De medische echo doe ik wel. Bij sommige aandoeningen kan dan direct na de bevalling adequaat gehandeld worden.

Betreft de situatie; ik ben sowieso tegen commercieel draagmoederschap en dan al helemaal in niet westerse landen. De Thaise moeder is overigens de biologische moeder van de kinderen. De Australische vrouw 'slechts' de genetische. Ik vind de situatie moreel ook verwerpelijk.
<<

Anoniem287

Bericht 09 Aug 2014 19:44

AnnaK schreef:Maar de combinatietest geeft geen uitsluitsel, dat is slechts een kansberekening, dus dan weet je eigenlijk nog niks. Om wel uitsluitsel te krijgen moet je in mijn geval (tweeling, dan is nipt niet mogelijk) een vlokkentest of vruchtwaterpunctie doen. Deze twee methodes brengen beide een kans op een miskraam met zich mee. Omdat ik ons kindje of onze kindjes toch niet wil laten weghalen heb ik er ook voor gekozen geen combinatietest te doen.

De medische echo doe ik wel. Bij sommige aandoeningen kan dan direct na de bevalling adequaat gehandeld worden.

Betreft de situatie; ik ben sowieso tegen commercieel draagmoederschap en dan al helemaal in niet westerse landen. De Thaise moeder is overigens de biologische moeder van de kinderen. De Australische vrouw 'slechts' de genetische. Ik vind de situatie moreel ook verwerpelijk.

Huh, de draagmoeder kan toch niet de biologische moeder zijn als de wensmoeder de genetische moeder is?
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Aug 2014 20:03

Nougat schreef:
Zero schreef:Ik vind dat adoptie terug te trekken is (niet dat het echt een excuus is) maar draagmoederschap niet.
Je laat niet eerst iemand zwanger worden om vervolgens om een abortus te vragen. Daar zit bij mij een beetje het knelpunt. Die vrouw's lichaam is geen machine die je aan en uit kan zetten.

Dit dus. Ik vind sowieso dat vaak veel te gemakkelijk over een abortus wordt gedacht. Je hoort ook vaak dat mannen dit aandragen , 'dan doe je maar een abortus, want ik hoef het kind niet en als je het wel houdt, dan hoef ik er niks mee te maken te hebben'. Alleen is abortus niet iets wat je zomaar even doet. Het mag in Nederland dan wel geaccepteerd zijn, legaal, veilig en goed gereguleerd, maar dat betekent niet dat het makkelijk is om een abortus te ondergaan. Het is mentaal een heel zware operatie en ook is het lichamelijk zwaar.

En dan is het voor die vrouw ook nog eens niet zo goed geregeld in haar land EN druist het in tegen al haar overtuigingen. Ik vind het echt misdadig dat je dan naar zo'n vrouw durft toe te gaan om haar te vragen om het hele zaakje maar weer te aborteren, want het is even niet naar je wens. Echt schofterig.

Hier ben ik het mee eens. Je kiest voor een draagmoeder, dan kies je ook voor dat kind. Moeilijkheid is dat als je zelf zwanger bent, je ook zelf de keuze kunt maken om te aborteren, in geval van een draagmoeder ligt dat wat moeilijk en zou het inderdaad eigenlijk van te voren besproken moeten worden, in plaats van dat je er tegenaan loopt zonder erover gesproken te hebben. Een draagmoeder is inderdaad geen machine waarvoor jij de instellingen kunt bepalen.
Zelf zou ik het absoluut niet kunnen, om de twee kindjes van elkaar te scheiden, en ook niet om een kindje met het downsyndroom dan maar daar te laten. Ik zou ze beide meenemen.
<<

Anoniem74

Bericht 09 Aug 2014 20:55

Eens met de reacties hierboven (lookie en nougat)
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Aug 2014 22:24

Romie schreef:Ilt90's dat komt dan denk ik nog, wij hebben met 20 weken een vruchtwaterpunctie laten doen en de nipt test, hiervoor moeten we ook de rekening nog krijgen. Het kan een tijdje duren.
Wel gek dat de rekeningen die met de bevalling te maken hebben al wel ingediend zijn bij de verzekering. Ik heb toevallig deze week ingelogd bij mijn cz en gezien wat de bevalling gekost heeft. Mijn mond viel er van open.
<<

Anoniem260

Bericht 13 Aug 2014 09:30

caribbeanlover schreef:
Susan schreef:Raar als dat zomaar kan, als het een draagmoeder was dan zijn het toch gewoon allebei hun kinderen, alleen heeft iemand anders de zwangerschap voldragen? Als je zelf zwanger bent en je kind heeft Down dan kan je dat kind toch ook niet weigeren?

Je zou idd zeggen van niet. Kennissen van ons hebben zo'n kind en vrij snel na de geboorte hebben ze het kind in een zorgtehuis oid ondergebracht. Ze gingen wel regelmatig op bezoek, maar ik vind het niet kunnen! Bij mij in de straat woonde vroeger een jongen met down en het was de bedoeling dat hij met 18 jaar naar een tehuis ging met soortgenoten. Uiteindelijk is hij rond zijn 23e thuis blijven wonen en toen werd het te zwaar voor zijn ouders.

Ben ik de enige die hierover valt? :wtf:
<<

Anoniem85

Bericht 13 Aug 2014 13:12

Nee hoor jerry, viel mij ook op.
Vorige

Terug naar Algemeen