Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Het grote afvaltopic

<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 15 Sep 2026 07:59

Re: Het grote afvaltopic

Hie is het bij de rest?

Hier gaat het prima. -16.2kg nu. Zo langzaam aan vind ik het eigenlijk wel goed zo denk ik. Even denken voor mezelf hoe ik dit ga stabiliseren haha. In mijn hoofd ben ik nog veel te streng voor mezelf.
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 19 Sep 2026 10:13

Echt heel goed Noor! Waar merk je het allemaal aan dat je zoveel bent afgevallen? Fijn dat je ook merkt dat het genoeg is. Inderdaad interessant hoe je het kan stabiliseren.

Ik heb een beetje een stabiel weekje gehad met weinig verlies, nu 10.5 kg. Merkte dat ik veel honger had dus heb m'n lichaam geprobeerd zoveel mogelijk goede voedingsstoffen te geven. Dit weekend verjaardag van dochter en vanaf volgende week zaterdag op werk trip dus ben benieuwd hoe het dan gaat.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 26 Sep 2026 06:23

Nouu zo fijn dit! De dag van vertrek naar Engeland vandaag. Gisteren nog 81.4 en vandaag 80.6! Dus bijna 12 kg totaal eraf nu en ben benieuwd of ik boven of onder die 80 terug kom. Dat is wel lekkere motivatie om de hotel gym in te gaan, veel te wandelen en niet ál te veel fish and chips te eten. 😋
Let's discover the world together.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Sep 2026 11:41

Wat heerlijk, Marin! Ga zo door! En veel plezier in Engeland!

Hier gaat het kut, maar het gaat mentaal ook heel slecht en dat hangt meestal samen. Hopelijk lukt het me de draad weer op te pakken.
<<

Mills

Noob

Bericht 30 Sep 2026 10:25

Voor de dames die afvallen dmv injecties. Wat is de eerste stap die je moet zetten? De huisarts? Ik zou ook graag 15 kilo willen afvallen. Ik ben een jaar ziek thuis door o.a fibromyalgie en afvallen lukt hierdoor momenteel niet maar is wel heel erg nodig. Ik slik wel medicatie voor migraine dus ik wil niet zomaar lukraak iets gaan proberen.
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 30 Sep 2026 18:11

Mills schreef:Voor de dames die afvallen dmv injecties. Wat is de eerste stap die je moet zetten? De huisarts? Ik zou ook graag 15 kilo willen afvallen. Ik ben een jaar ziek thuis door o.a fibromyalgie en afvallen lukt hierdoor momenteel niet maar is wel heel erg nodig. Ik slik wel medicatie voor migraine dus ik wil niet zomaar lukraak iets gaan proberen.

Zeker als je ook andere medicatie gebruikt zou ik absoluut beginnen met een afspraak bij je huisarts. Zelf gebruik ik sinds ruim 2 maanden liraglutide (S.axenda) via de huisarts. Heb al wel begrepen dat het heel willekeurig lijkt of je huisarts ervoor openstaat of niet en dan is de verzekeraar de volgende “horde” als je het vergoed wil krijgen.
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 30 Sep 2026 18:52

@marin, mooi resultaat!! Hoe is/was Engeland?
Ik merk het vooral aan makkelijker kunnen bewegen, geen buik wat in de weg zit bij veters strikken etc haha. Ja en gewoon weer met een fijn gevoel in de spiegel kunnen kijken.

@giselle, wat balen. Dikke knuffel!

@mills, geen ervaring met medicatie. Maar waarom lukt het afvallen niet?
Ik ben nu zelf bijna 5 jaar ziek thuis, heb Longcovid. Dus minimaal beweging maar als je maar in een calorietekort zit zou afvallen moeten lukken. Al is dat zo heel makkelijk gezegd natuurlijk.

Hier gaat het prima. Zij laatst dat ik het wel prima vond zo maar aan de andere kant ik heb nog wel steeds overgewicht en het gaat me zo makkelijk af dus ga toch nog even verder 😉
Ik was begin deze week 72.1kg. Totaal - 16.9kg nu.
<<

Mills

Noob

Bericht 30 Sep 2026 19:43

Verde vraag je dan gewoon op de man af dat je injecties wil of is je huisarts zelf met het idee gekomen? Ik vind het een beetje lastig om erover te beginnen merk ik. Vrijdag heb ik een afspraak staan voor iets anders en dan wil ik het aankaarten.

Noor ik heb al 2x eerder een afval poging gedaan. Eerste keer 8 kilo afgevallen en de tweede keer 9 kilo. Doordat ik nu een jaar thuis zit zit die 9 kilo + 6 extra kilo er weer bij. Ik kan door een andere klacht, wat dus de grootste reden is dat ik niet aan het werk ben, niet veel bewegen. Ik loop nu bij een revalidatiecentrum en mijn lichaam staat op dit moment in een soort overlevingsstand. Dit heeft ook weer invloed op de eetlust en het verbranden daarvan. Ik word alleen maar zwaarder en zwaarder en dat heeft ook weer invloed op m’n herstel. Ik eet niet veel maar ik eet verkeerd op het moment.
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 30 Sep 2026 20:09

Mills schreef:Verde vraag je dan gewoon op de man af dat je injecties wil of is je huisarts zelf met het idee gekomen? Ik vind het een beetje lastig om erover te beginnen merk ik. Vrijdag heb ik een afspraak staan voor iets anders en dan wil ik het aankaarten.

Noor ik heb al 2x eerder een afval poging gedaan. Eerste keer 8 kilo afgevallen en de tweede keer 9 kilo. Doordat ik nu een jaar thuis zit zit die 9 kilo + 6 extra kilo er weer bij. Ik kan door een andere klacht, wat dus de grootste reden is dat ik niet aan het werk ben, niet veel bewegen. Ik loop nu bij een revalidatiecentrum en mijn lichaam staat op dit moment in een soort overlevingsstand. Dit heeft ook weer invloed op de eetlust en het verbranden daarvan. Ik word alleen maar zwaarder en zwaarder en dat heeft ook weer invloed op m’n herstel. Ik eet niet veel maar ik eet verkeerd op het moment.

Ja als je het echt wil zou ik het de huisarts gewoon vragen.
Ik weet trouwens niet wat de regels tegenwoordig zijn wbt afvalmedicatie. Toen ik 6 jaar terug nog werkte moest boven een bmi van ik dacht 30 of zelfs 35 zitten en je moest zoveel maanden een traject hebben gehad bij de diëtist. Maar volgens mij is er in de afgelopen jaren veel veranderd 🫣

Dat niet veel bewegen herken ik, lukt mij helaas ook niet. Kleine stukjes lopen en verder ben ik eigenlijk altijd thuis.
Uit je eetpatroon is heel veel winst te halen. Weet zelf goed hoe ik moet eten (tot mijn ziek zijn 17 jaar als Diëtist gewerkt). Maar mij is het ook de 1e jaren niet gelukt. Nu kon ik de knop wel omzetten en kan het goed volhouden.
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 01 Okt 2026 09:11

Mills schreef:Verde vraag je dan gewoon op de man af dat je injecties wil of is je huisarts zelf met het idee gekomen? Ik vind het een beetje lastig om erover te beginnen merk ik. Vrijdag heb ik een afspraak staan voor iets anders en dan wil ik het aankaarten.

Ik heb aan de huisarts mijn probleem met afvallen en obesitas voorgelegd en verteld wat ik al ondernomen heb, oa GLI gevolgd, en toen benoemde zij zelf dat dan medicatie een optie zou zijn. Ik had ook vast bloed laten prikken en een te hoog cholesterol. Het ligt er echt aan hoe open je huisarts ervoor staat. Ik zou het gewoon vragen of hij/zij het als optie ziet, of het kan met je andere medicatie enzovoorts.

Je schrijft dat je op het moment verkeerd eet, dat gaat medicatie niet oplossen in mijn ervaring. Hoewel het gebruik ervan misschien wel net de motivatie eet om goed te eten. Ik heb zelf nog een diëtiste geraadpleegd, omdat ik het lastig vond en vind om aan voldoende voedingstoffen te komen nu de medicatie de trek echt beïnvloed. Ik kan maar kleine porties op, moet echt de maaltijd beginnen met de vitamines, vezels en eiwitten.

Ben niet zo’n mee schrijver hier, haha, maar ik ben dus nu een tijd bezig en val gemiddeld een halve kilo tot kilo per week af. Gaat me bijna te snel, maar tegelijkertijd motiveert het ook en er moet veel af om in de buurt van een gezond bmi te komen. Ik heb ook moeite om veel te bewegen door medische problemen, op dit moment is een half uur wandelen per dag haalbaar en dat doe ik dus ook. Overigens heb ik een peuter die me niet stil laat zitten verder ;)
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid