Re: Verkiezingen
En overigens is het van mij uit niet een gevalletje 'links tegen rechts', want ik heb niet op een linkse partij gestemd.
Maple schreef:Dat mag je vinden. Dit is in elk geval wat ik merk bij de PVV-stemmers in mijn eigen omgeving. Dat zijn er helaas nogal wat, en daar komt dus wel degelijk ter sprake dat mensen niet half weten welke standpunten de PVV heeft maar dat ze alleen 'aan' gaan op het immigratiestandpunt. Van de overige standpunten hebben ze geen idee. En ik geloof direct dat er ook mensen PVV stemmen die zich wel ingelezen hebben, maar helaas, dat zijn blijkbaar niet de mensen uit mijn omgeving.
En overigens is het van mij uit niet een gevalletje 'links tegen rechts', want ik heb niet op een linkse partij gestemd.

Kira schreef:Echt DT?
De jeugd kan nu niet eens aan een studio, laat staan een appartement of huurhuis komen door de bizarre prijzen, laat staan als de belastingen om hoog gaan. Eerlijke huur is 1 ding maar het daarnaast nog betaalbaar houden is een ander ding.
Niet te vergeten wat er met de erfbelasting en pensioenen gaat gebeuren.
Jan modaal en alles er onder heeft straks geen kans meer.
Filoria schreef:In het partijprogramma van de PVV staat als voornaamste manier om de problemen op de woningmarkt op te lossen, Nederlanders voorrang geven op huizen. Maar slechts +- 11% van de sociale huurwoningen gaat naar statushouders. Dus zoiets zet amper zoden aan de dijk. Je kunt dan lacherig doen over de tien nieuwe steden van D66, maar het is in elk geval progressief en ambitieus.
Als je je écht zo druk maakt om de woningnood, de zorg, of dure boodschappen, dan snap ik niet dat je stemt op een rechtse, conservatieve partij, die vooral opkomt voor mensen die het al goed voor elkaar hebben.
@Kira: wat bedoel je met je zin over erfbelasting en Jan Modaal? Want even realistisch: mensen die onder modaal verdienen, hebben vaak ouders met huurhuizen. En dus maar kleine erfenissen waar je sowieso amper belasting over hoeft te betalen. Wie echt iets gaat merken van een verhoogde erfbelasting, zijn mensen die de komende jaren tienduizenden euro's of zelfs tonnen erven dankzij ouders met grote koophuizen. (Mijn man en ik vallen zelf in die doelgroep trouwens, en ik heb een deel van mijn erfenissen aan goede doelen geschonken omdat ik al dat geld simpelweg niet nodig had.)
Ik snap niet zo goed waar het sentiment vandaan komt dat linkse politici Jan Modaal willen plagen. Dat willen ze helemaal niet. Ze willen vermogende mensen wat meer belasten zodat dat geld gestoken kan worden in armoedebestrijding, onderwijs, de zorg...
Marsy31 schreef:Mensen moeten eens stoppen met scheiden, dat zou de woningmarkt pas echt helpen

Marsy31 schreef:Mensen moeten eens stoppen met scheiden, dat zou de woningmarkt pas echt helpen
Marsy31 schreef:Ja, ik herken het. Ik krijg steeds artikelen van het AD, de reacties eronder zijn walgelijk.
Het is trouwens geen mening Kira, het is algemeen bekend dat interne demografische factoren (scheidingen, vergrijzing, mensen die later gaan samenwonen), naast slechte woningsregelingen in Nederland, de belangrijkste rol spelen bij de woningnood. Er vertrekken ook veel mensen uit Nederland en het is echt niet een enorm aantal dat hier blijft en ze krijgen ook niet opeens een eensgezinswoning per asielzoeker ofzo. Technisch gezien heb ik ook een huis gepikt want ik was al 20 jaar weg en kwam opeens terug - stoute Marsy. Met een buitenlander nog wel!
Maar ik geef mijn huis liever aan iemand die geen keuze had in zijn/haar/hen levensloop, dan iemand die bij zijn/haar/hen partner weggaat omdat er geen liefde meer is. Vind laatste echt een luxeprobleem, zijn zoveel mensen die huiselijk geweld moeten ontsnappen. Ik kijk liever naar de mens, dan naar waar iemand vandaan komt.

Terug naar Nieuws & actualiteiten
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers