Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Dr. Martens

<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 29 Okt 2025 15:52

Dr. Martens

Ik zit momenteel in mijn Dr. Martens obsessie haha. Elk jaar weer wil ik ze maar die prijs.. maar nu zet ik mij daarover heen en heb ik besloten dat ik ze ga kopen. Ik weet alleen niet zo goed welke want ik heb correctiezooltjes en daardoor zit de standaard variant (Pascal Virginia) heel erg strak maar dan ook echt heel strak. Ik hoor en lees dat dit nog uitloopt maar wat als dit niet gebeurd? Ik heb ook het model Pascal Bex gepast, deze zit echt meteen goed maar vind ik vrij grof en aangezien ze uitlopen vraag ik mij of ze dan niet te wijd worden. What to do? Zijn er hier mensen die op Dr. Martens lopen of kenners die mij kunnen adviseren?
Wat als het lukt
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Okt 2025 17:49

Re: Dr. Martens

Ik heb 2 paar pascal. Ik weet niet welk type, maar als ik afbeeldingen bekijk gok ik de virginia. Mijn ervaring is niet dat ze veel uitlopen. Een van de twee is net een halve maat te klein. Ook in de hoop op uitlopen gekocht, maar helaas. Ik zou de gok dus niet nemen als ze nu echt al heel strak zitten. Knellend dan waarschijnlijk? Dat is echt niet prettig.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Okt 2025 18:47

Ik heb twee paar zooltjes en eentje speciaal voor m’n dr Martens. Die heeft de podoloog extra dun gemaakt.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 29 Okt 2025 18:54

Bij sommige docs kun je ook de binnenzool eruit halen.
Ik heb zelf altijd Pascal, die zijn zacht leer maar lopen niet echt uit.
30-04-2017
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 29 Okt 2025 19:25

Ah dan kan ik dus beter voor Dr Martens gaan die meteen goed zitten.

@ Kees: Dat kan bij de Virginia ook maar dan nog zit hij veel te strak bij het einde van de veters, bij je wreef zeg maar.
Wat als het lukt
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Okt 2025 20:39

Mijn ervaring is dat Dr Martens nooit meteen goed zitten, je moet ze altijd inlopen. Mijn schoenmaker heeft mij eens geadviseerd om ze in te lopen met pantykousjes en dat werkt bij mij prima! Ik heb trouwens ook al jaren een paar witte staan die ik maar niet ingelopen krijg. Dat is wel net een ander model dan de zwarte die ik altijd heb geloof ik.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 30 Okt 2025 10:45

Dat lees ik dus ook overal Toet. Wat ik ook lees over het oprekken van de tongnaad (zo heet het blijkbaar) is dat je dit kunt doen met tennisballen want dat is het gedeelte waar het écht mega strak zit. Wel met mijn eigen zooltjes trouwens, als ik die eruit laat dan heb ik het niet.
Wat als het lukt
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Okt 2025 21:58

Mijn zusje heeft/had ook een paar witte dr Martens (een jaar of 20 geleden als het niet meer is) die ze niet ingelopen kreeg. Bij alle andere was het na 1x blaren lopen over, maar die witte.... Drama.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011

Terug naar Beauty & mode