Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Marco Borsato

<<

LauraLinde

Noob

Bericht 28 Okt 2025 21:28

Marco Borsato

De rechtszaak was vandaag. Wat denken jullie? Is hij schuldig?

Mijn gevoel/intuitie zegt dat hij niet schuldig is. Maar dat kan ik nergens op baseren. Ik ben benieuwd wat de uitspraak gaat zijn.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 28 Okt 2025 21:45

Re: Marco Borsato

Ik vind het lastig.

Ik denk niet dat hij moedwillig verkeerd is geweest, maar zich gaandeweg verloren is in de situatie. En set-up of niet van moeder/dochter, vind ik dat hij hierin de volwassene had moeten zijn en afstand had moeten nemen.

Die moeder is toch ook bizar en minstens net zo schuldig?
<<

LauraLinde

Noob

Bericht 28 Okt 2025 21:55

Mooi verwoord, ik sluit me er bij aan, ik denk ook dat het zo is gegaan. En inderdaad, die moeder is zeker ook schuldig. Dat je je dochter aanspoort om met blote borsten voor het raam te staan zodat Marco Borsato het ziet. Maar dat toont natuurlijk ook wel de kwetsbaarheid van het gezin en dus ook van het meisje.
Ik vind ook dat Marco Borsato al enorm zwaar gestraft is. De aangifte was al in 2021. Carriere kapot, relatie kapot, imago kapot. En dan nu pas de rechtszaak. Ik heb geen verstand van juridische zaken, maar waarom nu pas de zaak, had dat niet eerder gekund?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Okt 2025 22:07

Ik lees hier meer over die moeder maar in de nieuwsberichten kan ik een heel kwalijke rol van haar niet terug vinden. Wat bedoelen jullie daarmee? Ik lees 'de sfeer in de familie was grensoverschrijdend '. Lijkt me des te meer reden niet zo met meisje om te gaan die blijkbaar al in die kwetsbare situatie zit.

Wat ik lees wat er wel gezegd, geappt en gedaan is door Marco B, de dingen die hij zelf bevestigd, vind ik al wel echt erg hoor. Moedwillig of niet, wel héél erg verkeerd en zeer grensoverschrijdend.

Of eea strafbaar is.... In mijn ogen is hij door de gang van zaken afgelopen jaren genoeg gestraft. Maar goed, nog beter had ie bepaald gedrag gewoon helemaal niet vertoond he.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 28 Okt 2025 22:12

Geluidsfragmenten van je dochter die seks heeft doorsturen?
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Okt 2025 22:13

Ik zit ziek thuis en heb alle berichten van Saskia Belleman op X gelezen. Daarin zie je inderdaad dat die moeder heel rare en grensoverschrijdende dingen heeft gedaan, maar de zaak vandaag gaat niet over haar. De zaak gaat over hem en als je allemaal leest wat hij vandaag gezegd heeft en waar bewijzen van zijn, dan had hij als volwassene moeten weten dat hij dingen tegen een minderjarige zei en met een minderjarige deed die niet konden (lingerie voor haar kopen en daarna foto’s van haar maken voor een boudoirshoot, naar boven gaan als hij weet dat ze naakt is, berichten sturen met seksueel getinte opmerking en uiteraard: veel aan haar zitten). Maar wat hij doet is haar de schuld geven en zeggen dat ze had moeten aangeven dat ze het niet wilde. Terwijl zij in die periode erg kwetsbaar was en hij sowieso van haar af had moeten blijven. Al moedigt haar moeder haar aan om haar borsten te laten zien (ook knettergek uiteraard), maar dat maakt niet dat jij er dan maar aan mag zitten.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Okt 2025 22:18

MissBitchy schreef:Geluidsfragmenten van je dochter die seks heeft doorsturen?

Oh pff wat erg zeg! Had ik niet terug gevonden.
Nja des te erger voor dat meisje, als dit je moeder is.
Maar goed, ongeacht die moeder is Marco Borsato zelf verantwoordelijk voor gedrag.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Okt 2025 22:19

En bij alle reacties vandaag van mensen die hem zo erg in bescherming nemen, moet ik ook steeds denken aan het steengoede boek “Het hele dorp wist het” van Rinke Verkerk. Waarin ze heel pijnlijk laat zien hoe we geneigd zijn altijd het slachtoffer van seksueel misbruik de schuld te geven. We willen namelijk niet geloven dat onze geliefde vader/oom/zanger zoiets zou doen. We doen graag alsof alleen beesten en engerds kinderen misbruiken. Helaas is dat niet zo en door van daders beesten te maken en het ongemak te vermijden dat daders lijken op de (veelal) mannen van wie we houden, maken we het juist ontzettend onveilig en creëren een cultuur waarin misbruik kan blijven bestaan. Want misbruik kan doorgaan als er schaamte en schuld bij komt, waardoor een slachtoffer altijd zijn of haar mond zal houden.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Okt 2025 22:27

June schreef:En bij alle reacties vandaag van mensen die hem zo erg in bescherming nemen, moet ik ook steeds denken aan het steengoede boek “Het hele dorp wist het” van Rinke Verkerk. Waarin ze heel pijnlijk laat zien hoe we geneigd zijn altijd het slachtoffer van seksueel misbruik de schuld te geven. We willen namelijk niet geloven dat onze geliefde vader/oom/zanger zoiets zou doen. We doen graag alsof alleen beesten en engerds kinderen misbruiken. Helaas is dat niet zo en door van daders beesten te maken en het ongemak te vermijden dat daders lijken op de (veelal) mannen van wie we houden, maken we het juist ontzettend onveilig en creëren een cultuur waarin misbruik kan blijven bestaan. Want misbruik kan doorgaan als er schaamte en schuld bij komt, waardoor een slachtoffer altijd zijn of haar mond zal houden.

Helemaal met je eens.

Hij heeft ook gewoon misbruik van haar gemaakt. En geen enkel gedrag van wie dan ook rechtvaardigt dat. Dat hij blijkbaar de schuld ook nog bij het meisje zelf legt, dat zij haar grenzen niet aangaf vind ik.. opmerkelijk (ook wel heel walgelijk).

Snap eerlijk gezegd ook niet met van wat er bekend is over wat er gebeurd is, die dingen die hij zelf ook toegeeft, kunt zeggen dat hij niet schuldig aan dat misbruik is.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Okt 2025 22:31

Mijn gevoel na de berichten op nu.nl te hebben gelezen is dat het niet klopt. Hij heeft zich in gelaten met heel verkeerde dingen en hij had beter moeten weten.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Okt 2025 07:09

Wat een heftige zaak zeg. Ik wilde even mijn zegje doen hier maar ik zal het kort houden:

Wat June zegt.

En beterschap. ❤️‍🩹
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 29 Okt 2025 07:26

Eens met June. Zij was 15 en hij volwassen. Zij was kwetsbaar, hij een beroemde zanger. Hij had het nooit mogen doen. Hij zat fout en hij gedraagt zich als een slachtoffer.

Het moet vreselijk zijn waar zij doorheen moet gaan. Hoe moeilijk is het voor vrouwen om te melden en om je stem te laten horen. In dit soort zaken word je neergezet als slet, alsof dat een verzachtende omstandigheid is en de man er niets aan kon doen/ erin geluisd is.

En wat betreft gezinsdynamiek waarin ze is opgegroeid. Dat maakt haar extra kwetsbaar. Hij heeft daar misbruik van gemaakt. Hij had het niet mogen doen. Hij zat fout. Hij is niet zielig.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 29 Okt 2025 07:46

Ik heb ook met afschuw gelezen wat er allemaal boven tafel is gekomen.

Op z’n best is hij er heel naïef in betrokken geraakt, maar daarna heeft hij zoveel grenzen overschreden. Walgelijk vanuit zijn machtspositie. En er dan nog van overtuigd zijn dat je het doet om het meisje te troosten of er voor haar te zijn, maakt het nog erger.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 29 Okt 2025 16:37

Ook eens met jullie. De situatie is schrijnend en niemand komt er van de ene op de andere dag in. Ik denk dat dit al heel lang ene hellend vlak was, en dat ze daar allemaal steeds verder in werden meegezogen. Dat meisje was kwetsbaar, is door haar moeder gebruikt om haar zin te krijgen, en hij heeft alles laten gebeuren én ging erin mee. Hij was niet onschudlig, hij zat er net zo middenin als de rest. Het was een toxische situatie en daar is geen enkele winnaar uitgekomen.

Ik denk niet dat het verder is gegaan dan strelen/ aaien en dan mag iemand zelf bepalen of dat te ver gaat of niet. Soms zie je dat ook achteraf, dat meisje had volgens mij helemaal niet de macht op dat moment te zeggen dat ze het niet fijn vond. Ik vind wel dat hij genoeg straf heeft gehad door wat er al gebeurd is omtrent hem en zijn persoonlijkheid. Dan vind ik dat een gevangenisstraf hierin niet meer hoeft, puur en alleen omdat hij mijn inziens al zijn hele leven kapot heeft zien gaan.

Wat mij betreft mag die moeder ook voor de rechter komen ivm opnames van minderjarigen die sekshebben, uitbuiting en het opnemen van seksuele content zonder toestemming van een minderjarige (En dit delen).
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Okt 2025 16:44

Ik sta er net zo in als Caro
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Okt 2025 18:55

https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Okt 2025 11:55

Ik denk wel dat hij te ver is gegaan omdat die familie hem er zo ingesleept heeft. Praat het daarmee niet goed uiteraard, hij had beter moeten weten maar zat er waarschijnlijk al te diep in om er nog uit te komen.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

Terug naar Nieuws & actualiteiten