Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Feestdagen (sint/kerst/etc) 2025

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Okt 2025 08:00

Feestdagen (sint/kerst/etc) 2025

Het is vast heel erg vroeg, maar ik ben al begonnen! Vooral voor een gezin waar ik als 'secret sint' voor aan de slag ga. Ik heb me daarvoor opgegeven en ga dus pakjesavond regelen voor een gezin dat dat zelf niet kan. Dat gaat om een gezin met een jongen van 9 en een meisje van 7. De jongen houdt van voetbal, fortnite, pokemon en knutselen en het meisje van make-up, wednesday, roze, glitter en knutselen. Voor hen heb ik:

Jongen
- voetbalgoaltjes (stond op zijn lijstje)
- fortnite lego
- fortnite lamp
- real Madrid sport outfit
- pixelhobby setje
- fluffy sokken van pokemon

Schoencadeautjes
- pokemn notitie boek
- smartgame
- chocolade game console

Meisje
- make up tasje met oogschaduw, kwastje, lipgloss, herbruikbare Wattenschijfjes
- wednesday lego
- wednesday hoodie
- miniverse spa bal
- pixelhobby setje
- fluffy sokken (roze en glitter)

Schoen
- setje om kerstarmbandjes te maken
- smartgame puzzel
- chocolade make up

Voor de moeder heb ik nu rituals doucheschuim, een toilettas met 'liefste mama' erop en een luxe chocolade letter.

Voor mijn eigen kinderen heb ik voor beide lego (simba voor dochter, technische monster truck voor zoon) en dochter wil ook zo'n make up tasje (ik heb haar betrokken bij de secret sint, ze is zo enthousiast erover 🥰) verder nog weinig ideeën. Ik wil voor beide nog een adventskalender in elk geval.
Laatst gewijzigd door Niekske op 16 Okt 2025 08:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
december 2016
juli 2019
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Okt 2025 08:08

Re: Sinterklaas 2025

Edit: vind zo leuk dat je dit doet voor dat gezin.

Als je er feestdagen van maakt doe ik ook mee (vieren St Piter, geen Sinterklaas en we doen kerst met cadeautjes):
Ik moet nog aanvullen.

Dochter:
- Pop Elsa
- Haardroogmuts
- nieuwe pyjama

Zoon:
- een Minecraft lego
- ouderwetse Ipod

Man:
- een goede pannenset

-
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 16 Okt 2025 08:56

Re: Feestdagen (sint/kerst/etc) 2025

Heel leuk Niekske!

Hier weet zoon sinds een paar weken het grote geheim van Sinterklaas. Hij checkt dus steeds stiekem met ons of hij iets op z'n verlanglijstje mag zetten. Heel schattig.
Dochter heeft het Bol boek toegeëigend en omcirkelt ongeveer alles met roze stift. :palm:
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 16 Okt 2025 09:25

Wat ontzettend mooi dat je dat doet Niekske, daar zullen ze ongetwijfeld erg blij mee zijn!

Wij hebben er nog helemaal niet over nagedacht en zoon maakt nooit een lijstje, hoe vaak we er ook om vragen. Goeie reminder dus dit topic, aankomend weekend moeten we maar eens goed door het speelgoedboek gaan bladeren.
10.04.17
<<

Amelie123

Kwebbel

Bericht 16 Okt 2025 14:54

Wat lief Niekske, waar doe je dat? Zou ik ook wel aan mee willen doen.

Ik heb nog niet veel, maar wat ik tot nu toe (in gedachte) heb:

Voor dochter (9) maak ik zelf een adventkalender, die krijgt ze in haar schoen. Ik heb nu 3 gezichtsmaskertjes met kerst thema en badschuim van Pusheen. Oh ja, en een setje van Make it Mini.

In de zak krijgt ze skeelers (die van haar zijn te klein) met nieuwe helm en beschermers. Mn neefje wilde graag een koffer dus die krijgt hij van ons, denk dat ik er een bijpassende toilettas met inhoud bij doe.
Laatst gewijzigd door Amelie123 op 16 Okt 2025 19:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Juliet

Kletskop

Bericht 16 Okt 2025 15:45

Super Nieske ik ga ook eens kijken of ik zoiets kan doen. Lijkt me zo mooi om te kunnen doen.

Ik ben deze week ook begonnen. M’n dochter weet sinds deze zomer het geheim maar is nog net zo fanatiek verlanglijstje aan het maken met als enige dat ze ons steeds vertelt wat ze het liefste zou willen.

M’n zoon is sindskort into playmobil dus voor hem in de uitverkoop een boerderij gekocht en vandaag via Vinted een vuilniswagen maar weet nog niet of hij de laatste met sinterklaas krijgt. Was overigens wel grappig want hij was druk alles aan het bekijken in het bol.com boek en zag de boerderij en werd mega enthousiast dat hij die wou en ik had hem net een dag daarvoor besteld dus ik gok een schot in de roos. Wel een mega doos overigens.

Voor dochter een furby die wou ze zooo graag en ook een mooie aanbieding. En vroeger heb ik hem nooit gekregen want was 100 gulden dus stiekem ook jeugdsentiment voor mama.

Verder nog tijd genoeg dus kijk wel wat ik nog meer tegenkom.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Okt 2025 16:55

Oeeee goeie! Die boerderij pik ik, dochter is er helemaal weg van
Afbeelding
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Okt 2025 17:55

hier al wel wat dingetjes gekocht zoon is helemaal van de lego . We vieren 3 x sinterklaas.
lego
adventskalender van magna tiles

Heb ook voor zoon en nichtjes al wat. En stitch sneeuwbal, kerstbal, placemat en kopje.
Afbeelding
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Okt 2025 20:04

Leuk om te lezen allemaal! Ik had me opgegeven via secretsint.nl. een initiatief van twee dames die nu een paar jaar 'gevers' en 'ontvangers' aan elkaar koppelen. Volgens mij is de inschrijving voor dit jaar al gesloten. Vanwege overweldigende belangstelling, dus dat is wel mooi.

Ik vind cadeautjes kopen zo leuk, maar ik vond het wel lastig voor kinderen waarvan ik alleen een paar interesses en een kort verlanglijstje had. Ik was maandag met mijn dochter in de stad en die heeft wel duizend keer spullen uit rekken getrokken 'is dit niet leuk voor die jongen of meisje mama?'. Als ik dan vroeg of de jongens in haar klas (die zijn bijna allemaal 9 en ook into gamen en voetbal) het leuk zouden vinden, wist ze dat steeds niet 🤣 voor het meisje was alles leuk 😁 vanuit dat initiatief vragen ze om in elk geval voor elk kind iets leuks, iets nuttigs en iets lekkers te kopen en verder mag je het zo gek maken als je wilt. Ik moet nog wachten op het voetbalteneu (via vinted besteld) dus als ik voor die tijd nog iets leuks tegenkom voor beide, doe ik er vast nog iets bij.

Voor mijn eigen kinderen wil ik het een beetje beschaafd houden, dochter is een dag voor pakjesavond ook nog jarig. Maar ze krijgt een uitje, dat hebben we dit jaar ingevoerd. We zijn met de jongste voor zijn verjaardag naar madurodam geweest. Dochter wil shoppen 🙈 Maar het wordt denk ik iets van theater.

Misschien geven we met sinterklaas nog wel iets van kaartjes voor de efteling ofzo. In januari hebben ze nog ergens een studiedag (op mijn vrije dag) dus dat zou dan mooi uitkomen.
december 2016
juli 2019
<<

Plum

Kwebbel

Bericht 16 Okt 2025 20:06

Ik doe dit jaar ook mee met secret sint. Wij mogen voor een jongen van 7 jaar iets samenstellen. Hij houdt van bouwen, transformers, kleuren, knutselen.
Ik heb een doosje lego, een transformer en een lego city kleurboek besteld. Daar haal ik nog stiften, kleurpotloden, stickers en schetsboek bij. En ik denk nog huissokken en misschien een leesboek. Verder wordt er dan vanuit organisatie gevraagd om ook chocoladeletter en dergelijke erbij te doen.

Voor onze dochter van 6 heb ik al een stitch kerstpyjama en huissokken. Kleren voor baby born.
Verder heeft ze een flinke verlanglijst gemaakt. Ze is ook jarig met kerst, dus het is echt een december feestmaand voor haar.
Verdeeld over sinterklaas, verjaardag en kerst geven we waarschijnlijk nog een microscoop en iets van spullen voor onderzoek, ze vindt insecten en natuur heel interessant. Pim pam pet spel, een zoete zusjes boek, jellyfish lamp en we hebben kaartjes voor kinderen voor kinderen concert.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Okt 2025 10:54

Leuk die geheime sinten. Hier wordt lokaal ook zoiets geregeld maar dan doneren mensen nieuw speelgoed of geld en wordt het door vrijwilligers ingepakt (opgezet door twee moeders inmiddels oma,s) ik help als inpak en rijmpiet.

Hier voor de oudste een adventkalender van essence, Harry Potter Lego monsterboek en voor de jongste een zelfgemaakte adventkalender om een kersthuisje te knutselen en een pakketje om linoleum te snijden en te drukken
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 17 Okt 2025 11:02

M'n dochter heeft zodra het speelgoedboek binnenkwam haar hele verlanglijst al in elkaar geknutseld, helemaal opgewonden was ze. :smile:

Wat er waarschijnlijk wel gaat komen:
LEGO Angel (van Stitch, die heeft ze al)
Boek(en) van De Zoete Zusjes
spel TekenNeus (dit lijkt mij vooral hilarisch)
3D-pen
zilveren oorringetjes

Ik moet het nog even goed bekijken allemaal.
❤️ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 17 Okt 2025 19:23

Haha Bliss, hier net zo! Ik ben ook al begonnen en heb oa:

Deze te leuke LED displays:
https://www.action.com/nl-nl/p/3217439/led-pixelbord/

https://www.action.com/nl-nl/p/3217438/ ... el-scherm/

En verder loombandjes, diamant painting, Lego, kwartet, van die mega grote meeneem drinkbeker, een stoelkussenverwarmer. De rest moet ik nog kopen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Okt 2025 20:11

Wij hebben ons ook aangemeld voor secret sint. Nog niets vernomen, maar dat komt komende weken mogelijk nog. Super mooi initiatief!

Verder heb ik nog niet veel verzameld voor de kinderen. Ondanks dat ze allebei 10+ zijn vier ik nog steeds Sinterklaas met wat cadeautjes. Denk wel het laatste jaar, dan gaat zoon naar de middelbare en wil ik denk ik overgaan op surprises of iets van een dobbelspel waar we kleine cadeautjes voor halen.

Kerst vieren we met familie en doen we ook met cadeaus. Ik ben een lijstje aan het bijhouden met ideetjes en wil binnenkort beginnen met een keuze maken.

Ik heb wel al drie gezelschapsspellen uitgezocht die klaar liggen voor de feestdagen:
- dixit
- ticket to ride Amsterdam
- power hungry pets
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 23 Okt 2025 08:41

Ik ben ook begonnen met verzamelen. Normaal gesproken heb ik al het een en ander in huis, maar de interesses veranderen soms nog wel hier, dus ik wacht nog even met de grote dingen.

Wij vieren sint met de schoonfamilie (mijn jongste geloofd niet meer, maar nog wel een klein neefje en nichtje) groot, en dan met kerst doen we cadeautjes met mijn familie.

voor de oudste (15) heb ik nog niets. Die moet ook nog een lijstje maken.

voor de jongste tot nu toe (moet alleen nog bedenken wat ik wanneer geef)
* lego creator space shuttle
* gieten en schilderen glow in the dark space
* Science handmicroscoop

verder wil ik voor beide een adventkalender maken. Daar heb ik nu voor sonny angels kerst voor beide 2. En voor de jongste ook nog wat pins voor op haar pinvlaggetje, en nog wat Harry Potter mini funko pops die ze nog miste.

De jongste wil heel graag de lego set van de maan/aarde die dan om elkaar kunnen draaien, of de space achtbaan creator set. Beide duur dus ik ben aan het kijken of ik er een voor een mooie prijs tweedehands kan scoren.
08-03-2010
08-02-2016
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 23 Okt 2025 08:49

Ik ben ook begonnen, ben zelfs al zo goed als klaar. Wij hebben besloten het écht niet te gek te doen dit jaar, dit hebben we ook tegen de opa's en oma's en tantes en ooms gezegd. We vieren zoveel Sinterklaas en ze krijgt anders gewoon echt teveel. Ze vraagt zelf 2 dingen en daarna zei ze 'dit is genoeg mama, meer hoef ik niet'.

Wat ik/we nu hebben, dit is dus alles in totaal;
- Vriendenboek van Frozen
- Toilettas
- Zeemeermin verkleed pak (haar verlanglijst)
- 2 spelletjes; Bingo en oma's woeste waslijn (die laatste staat op haar verlanglijst)
- Leren lezen/schrijven
- Gouden hakschoenen uit de Efteling
- Boek Het kind van de Gruffalo
- Een capibara knuffel inclusief kleertjes

In haar schoen krijgt ze thuis;
- Boek Bobbi op de kinderboerderij
- Diamond painting kaarten
- Zandcreaties maken

Er zal echt nog wel wat bij komen en dat is ook oke, maar ik hoop dat ze niet te gek doen.

Met kerst leggen we ook altijd iets onder de boom. Ik heb;
- Dekbedovertrek van Takkie
- Een nieuwe pyjama (doen we ieder jaar)
- Een rugzak en drinkbeker voor school
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Okt 2025 13:25

Voor nu heb ik besteld voor mijn pubertje:

Boeken: Miss Peregrines Peculiar Childre BoxSet
Boeken: The Naturals Complete boxset: Cold cases
Mini beamer

Ik zoek nog 2 kleinere kadootjes erbij. Miss kaartjes voor een musical bij het plaatselijke theater en een leuke pyjama van de Primark ofzo. Ze hoeft zich in de kerstvakantie in ieder geval niet te vervelen :P.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 23 Okt 2025 18:43

Ik heb zoals ieder jaar nog niets. 🤣 Moet ook nog gaan bedenken wat we gaan kopen. We moeten ook nog een lijstje maken voor de familie.
Ik denk nu voor zoon aan een doos magneetblokken, een zaklamp en een voetbalshirt. En voor dochter een vriendenboekje, verkleedjurk en een setje Lego friends. Misschien voor samen een leuk spel want ze zijn helemaal van de spelletjes momenteel.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 24 Okt 2025 10:32

Ik heb eigenlijk al genoeg in huis, maar misschien koop ik er nog íets bij. Mijn zoon snapt het idee van een verlanglijstje nog niet, dus ik bepaal nog wat hij ‘wil’.

Schoencadeau: kleurboek met stickers van Sinterklaas. Ik denk dat ik nog 1 schoencadeautje koop en verder alleen lekkers in zijn schoen doe.

Verder: een stepje, magneetbord, magneetletters, klei, knutselsetje Nijntje.

Ik denk nog over een educatief spelletje en een boek, maar ben er nog niet helemaal over uit.
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 28 Okt 2025 11:14

Wie heeft er een idee voor een jongen van 5 jaar? Hij krijgt wat dingen om te gaan voetballen na de winter, maar verder kom ik niet.

Wij hebben 3 jongens en vooral voor de jongste vind ik het heel lastig. Hij is niet echt van het spelen, maar helpt heel graag mijn man en mij mee. Hij heeft veel eigen gereedschap, maar eigenlijk wel voldoende. Als hij ergens mee speelt is dat kapla en clics, maar dat hebben we genoeg. Sinds kort doet hij graag spelletjes, maar spellen voor zijn leeftijd hebben we wel genoeg. Eigenlijk hebben we gewoon alles al :palm:

Zijn broers krijgen beide een nieuwe step, waardoor hij dan hun oude krijgt. Zo gaat het heel vaak, maar vind het ook zonden om dingen nieuw te kopen, als we het al hebben voor zijn maat. (step, fiets, trainingspak van de club enz.)
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Okt 2025 11:29

Onze zoon is vier en wij hebben op het lijstje staan (houd je vast):

Een skelter
Hot wheels
Brio builder set
Dekbedovertrek van zijn tekenfilm
Bestuurbare auto
Pyjama
Spelletjes
Hoofdlamp (voor het helpen bij klussen)
Verkleedkleren
Puzzels
Speelgoed kassa met munten
Hay clay
Kinderschaar met kartels
Play mais
Overige knutselspullen
Leesboeken
Verschillende LEGO sets
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 28 Okt 2025 11:31

Vindt ie knutselen en dergelijke wel leuk? Dan zou je kunnen denken aan zo'n soort etui die je kunt openritsen en uitklappen, een stickerboek van bijvoorbeeld dino's, een puzzel-/doeboek van iets wat hij leuk vindt, strijkkalen, kleiset van bijvoorbeeld play-doh. Of iets van kinetisch zand? Of misschien hamertje tik?
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 28 Okt 2025 11:52

Dankjewel voor de tips. Een skelter en bestuurbare auto heeft hij al. Van hotwheels hebben we nog niks en wil ik eigenlijk ook niet meer aan beginnen. Hij geeft niks om knutselen of lego.
Strijkkralen heb ik toevallig al gekocht, verder heeft hij al veel klei en kinetisch zand.

Een hoofdlamp heb ik op zijn lijstje gezet, goede tip!
Hij wil zelf heel graag een bladblazer, dus misschien moeten we dat maar doen. Ook handig voor mij, want hij blijft zijn hele leven bij mij wonen, om klusjes voor mij te doen :love:
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 28 Okt 2025 12:25

Ik ben inmiddels klaar:
Jongste:
Wekker Stitch
Haarhanddoek Stitch
Speelgoed pinapparaat
Wafelijzer (wilde ze heeeeeel graag)

Oudste:
Turnpak
Haarhanddoek Stitch
Kleurboek Lieve Merlijn (en met haar verjaardag krijgt ze de set potloden ed die erbij horen)
Nagellakstiften

Schoen:
letter, slijmmaker en een squish (beide hetzelfde).
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Okt 2025 12:32

Bloom schreef:Onze zoon is vier en wij hebben op het lijstje staan (houd je vast):

Een skelter
Hot wheels
Brio builder set
Dekbedovertrek van zijn tekenfilm
Bestuurbare auto
Pyjama
Spelletjes
Hoofdlamp (voor het helpen bij klussen)
Verkleedkleren
Puzzels
Speelgoed kassa met munten
Hay clay
Kinderschaar met kartels
Play mais
Overige knutselspullen
Leesboeken
Verschillende LEGO sets

Dit is overigens het lijstje en zeker niet wat hij allemaal krijgt.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen