Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat wil je even kwijt? #14

<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Okt 2025 20:27

Re: Wat wil je even kwijt? #14

Ik kreeg een mailtje omdat het vorige keer niet door ging idd.
Kan je de link wel sturen, Bliss, als je wilt.
We hebben platina kaarten, zitplaatsen tegenover het podium.
En net meteen een hotel geboekt.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 21 Okt 2025 20:43

Zou ik met die link nog kaarten kunnen kopen dan? Stuur maar door op Instagram als je wil, dan ga ik eens kijken.
❤️ 7 juni 2018
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Okt 2025 20:55

Ja, mijn vriend heeft het ook geprobeerd namelijk. Heb hem al gestuurd.
Zag vandaag dat je met iNG rentepunten ook voorrang kunt krijgen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 21 Okt 2025 21:43

Woohoo met de link van Gekkie is het mij ook gelukt om tickets te kopen! 24 mei in de middag gaan we, rang goud. Leuk!
❤️ 7 juni 2018
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Okt 2025 21:58

Tof, Bliss! Fijn dat het is gelukt!
<<

Snirp

Major Yipyapper

Bericht 22 Okt 2025 14:47

Zo leuk!
Ik heb gister ook 4 kaarten gekocht, wij gaan ook de 24e!
Zilver zitten wij, volgens mij 😄
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 23 Okt 2025 12:25

Wij (mijn dochter en ik) gaan ook de 24e in de middag. Zitten zilver volgens mij.
Ik was eindelijk de wachtrij door in de pre-sale na 1,5 uur, maar zat in overleg dus heb snel geboekt terwijl ik ook zat te luisteren.
Had achteraf wel liever goud of platina gewild, maar ik laat het maar zo. Gaat toch om de muziek. Dochter is helemaal happy.

Hotel ook geboekt dus na het concert lekker in de buurt relaxen en dan maandag rustig terugrijden.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 23 Okt 2025 13:24

Leuk dat jullie allemaal kaartjes hebben bemachtigd!

Ik wil even kwijt dat we gisteren een kleine aanraking met M's pinda allergie hebben gehad. We zaten even in een kroegje met z'n vieren voordat we uiteten gingen en ze had een warme chocomel. Ze nam een hapje van het koekje dat daarbij zit en m'n man grist het zo uit haar handen. Leek op pinda. Was ook pinda. Ik checkte het gauw bij de serveerster of ik de ingredientenlijst mocht zien. Oke, epipen in de aanslag. Allebei zaten we hyper alert naar haar en tegelijkertijd rustig proberen te doen om haar niets aan te praten. Maar het leek goed te gaan! Ze kreeg wel duidelijk een reactie, zat echt te jeuken aan haar lippen en ze vertelde zelf dat ze een 'voelinkje' in haar keel had, dat deed een beetje pijn zei ze. Maar geen galbulten of heftige reactie. Nou is dat natuurlijk een interessant vraagstuk op zichzelf: Zat er op dat kleine hapje dat ze nam wel of geen pinda schaafsel, het was echt het randje van het koekje, of zat het er zo dicht naast. Was het een reactie echt op het product zelf of omdat het er tegenaan lag. Ingewikkeld en interessant. Maar bovenal zoo fijn dat het goed ging. Ze was zelf ook heel alert erop en misschien alleen maar goed dat ze dit gevoel eens heeft ervaren.
Let's discover the world together.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Okt 2025 14:07

Oh marin, zo herkenbaar.
Onze zoon heeft een peulvruchten allergie, waaronder pinda. Maar ook erwten reageert hij heel heftig op. Ik snap jullie reactie heel goed. Maar fijn dat het goed ging.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 23 Okt 2025 14:11

Oh joh dat wist ik niet! Ook met anafylactische reactie?
Dochter is heel allergisch voor pinda, en daarom altijd epipen bij ons, maar vond het wel interessant dat ze nu dus een redelijk milde reactie had. Komen we helaas nooit achter of het nou echt een hapje met of zonder pinda was.
En ze is inderdaad ook mild allergisch voor linzen, maar niet zo heftig als voor pinda. Andere peulvruchten is ze niet allergisch voor, maar ik durf nooit heel goed echt van die vegetarische producten te kopen op basis van erwten eiwit enzo.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Okt 2025 18:19

Wat fijn dat het goed ging met het koekje marin. Lijkt me altijd lastig een allergie.

Ik heb net een nacht naar de efteling geboekt. Niet het nieuwe hotel die is enorm duur. Maar Efteling Loonsche Land. We gaan de dag naar kerst dat is altijd een dubbele dag voor mij. Dit jaar alweer 8 jaar geleden dat ik met spoed werd geopereerd en bijna dood was, we vieren het elk jaar. En vond nu een nachtje weg ook leuk.
Afbeelding
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Okt 2025 18:38

Marin schreef:Oh joh dat wist ik niet! Ook met anafylactische reactie?
Dochter is heel allergisch voor pinda, en daarom altijd epipen bij ons, maar vond het wel interessant dat ze nu dus een redelijk milde reactie had. Komen we helaas nooit achter of het nou echt een hapje met of zonder pinda was.
En ze is inderdaad ook mild allergisch voor linzen, maar niet zo heftig als voor pinda. Andere peulvruchten is ze niet allergisch voor, maar ik durf nooit heel goed echt van die vegetarische producten te kopen op basis van erwten eiwit enzo.

We zitten as we speak in die medische molen. Hij heeft nu altijd tabletten bij zich. Want bij een klein hapje wordt hij meteen benauwd, galbulten, jeuk, krabben, spugen. En dat wordt steeds intenser. De kinderarts vond dit erg heftig en heeft de epipen wel benoemd. We wachten nu het onderzoek af en dan horen we meer.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 23 Okt 2025 19:14

Ah bah wat naar! Ja het kan zo'n zoektocht zijn. Hopelijk wordt het niet erger dan dit en kan het met de tabletjes blijven. Die hadden wij dus gisteren weer niet mee, ook zo stom. Dochter heeft al drie ambulances op haar naam staan en haar vorige levensjaar een heel jaar zonder ambulance gedaan dus dat willen we graag zo houden.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Okt 2025 06:31

Wij zitten op een bungalowpark en er was gister een familiebingo.
Dochter wilde heel graag meedoen.
Dus wij naar de bingo.
Won zij dus de hoofdprijs, een elektrische oven...🤣
Waarschijnlijk gaan we hem proberen te verkopen, dan heeft ze een leuk zakcentje.
Na afloop moest vriend hem wel het hele park over dragen naar ons huisje! Ik heb mij rot gelachen.
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 26 Okt 2025 06:49

Haha wat leuk! Dat zal een leuk zakcentje opleveren!

Ik heb een hond van 15,5 en de laatste jaren gaat hij af en aan, zo’n 1x per jaar erg slecht. Vaker gedacht dat hij het loodje zou leggen maar als een wonder knapt hij dan op. Hij gaat nog bijna elke dag mee naar de heide waar we zo’n uur wandelen, gaat gewoon goed. Hij speelt dan ook weer met m’n jonge hond en als hij dus weer is opgeknapt merk je niet dat hij al zo oud is.
Nu dacht ik vanaf vrijdag dat het echt klaar was, niet meer eten, echt moeilijk lopen, geen blije blik meer in z’n ogen en alleen maar slapen. Morgen wilde ik de dierenarts bellen om hem in te slapen.
Gisteren moest ik even werken en toen ik thuis kwam , kwam hij me zowaar begroeten, wilde eten, huppelde de tuin in etc.
Vanochtend stond hij op, stond in de keuken te wachten voor z’n eten, heeft alles op en er lijkt weer niks aan de hand 😅🙈
Ik verwacht niet dat hij nog een jaar leeft maar ik vind dit zo bijzonder elke keer ❤️
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Okt 2025 06:04

Kira, lijkt mij heel lastig voor jullie emoties.
Je neemt in je hoofd dan al soort van afscheid en dan gaat het weer goed.
Maar aan de andere kant alleen maar fijn die extra bonus tijd daarna weer!

Ik heb weer last van de wintertijd. Ben al voor de 2e dag gigantisch vroeg wakker.
En ben altijd al aardig vroeg wakker in de ochtend. Dus dit helpt niet mee.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 27 Okt 2025 06:43

Ik ben al twee weken verkouden, moe, hoofdpijn :-( ben er wel klaar mee!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 27 Okt 2025 06:52

Dit geeft mij geen hoop Jip!
Ik ben ook super verkouden, heb zelfs 3 nachten met E van slaapplaats gewisseld zodat J en E gewoon konden slapen terwijl ik heel de buurt bij elkaar blafte.

Hoop dat het snel klaar is bij je!
30-04-2017
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 27 Okt 2025 06:58

Jip schreef:Ik ben al twee weken verkouden, moe, hoofdpijn :-( ben er wel klaar mee!

Hier ook al 2 weken, het begint nu eindelijk wat beter te worden.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 27 Okt 2025 15:05

Beterschap Jip, Kees en Burn. Hoor onwijs veel mensen klagen over aanhoudende ziekte. Hopelijk knappen jullie snel weer op.

Gekkie, dat is nog eens een prijs om te winnen bij een bingo!

Ik wil even kwijt dat we sinds kort serieus op zoek zijn naar een ander huis en dat dat een mengeling van allerlei gevoelens geeft. Aan de ene kant superleuk en kijken we uit naar een andere plek. Aan de andere kant vind ik het spannend en kan ik niet zo goed overweg met de onzekerheid van waar we uiteindelijk iets gaan vinden en hoe dat dan zal gaan zijn.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 27 Okt 2025 15:58

Nou dat laatste is erg herkenbaar, en vooral ook wanneer we iets gaan vinden! In welke regio wonen jullie nu en waar wil je heen? Of blijf je in de buurt?
❤️ 7 juni 2018
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 27 Okt 2025 23:36

Bliss schreef:Nou dat laatste is erg herkenbaar, en vooral ook wanneer we iets gaan vinden! In welke regio wonen jullie nu en waar wil je heen? Of blijf je in de buurt?

Ik las jouw topic inderdaad. Wij willen graag naar het gebied Drenthe / Zuidwest-Groningen. Dat is maximaal 30 autominuten van de stad waar we nu wonen, maar het feit dat we onze fijne bruisende stad gaan verruilen voor meer dorps / ruimte / groen om ons heen voelt als best een stap. Daarnaast is de woningmarkt nu natuurlijk ook dramatisch dus ik moet leren om snelle beslissingen te nemen (en daar ben ik op dit vlak niet goed in).
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Okt 2025 11:34

Leuk Lilou! Daar wonen wij ook in de buurt dus als je vragen hebt dan laat maar weten :)

Ik verbaas me zo over het verschil in fatsoen tussen de randstad en het noorden. Ik woon in beide en bij m’n supermarkt in de randstad zijn de werknemers alleen maar aan het bellen tijdens werk, komen er vrienden langs en hoor ik in elke zin het k-woord.
In het noorden doe ik boodschappen en maakt iedereen een praatje, na steekproef wordt er gevraagd of ik hulp nodig heb bij tas opnieuw inpakken en er wordt altijd een fijne dag gewenst.
Als ik met de hond loop zegt iedereen gedag.

Echt jammer dat ik het gevoel heb dat Amsterdam heel lelijk aan het worden is.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Okt 2025 14:22

Oh wat stom Feline, dat gevoel heb ik zelf niet. Bij de Dirk bij ons om de hoek vind ik ze wel een stuk minder betrokken maar bij alle drie de appies echt prima, vragen ook altijd of ze mn tas weer in moeten pakken na de check (maar doe ik liever zelf). Als ik bij mn ouders in het dorp kom merk ik niet echt verschil, behalve dat ik me daar altijd zo snel mogelijk uit de voeten maak omdat ik geen zin heb om met 10 oude bekenden een praatje te moeten maken haha.
Vorige

Terug naar Algemeen