Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Personal stylist/shopper

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 27 Okt 2025 10:26

Personal stylist/shopper

Ik dacht dat er ooit een topic was geweest, maar ik kan niks vinden.
Ik zit momenteel (eigenlijk al een paar jaar) in de fase dat mijn kledingkast propvol zit, maar dat niks me nog echt aanstaat. Mijn figuur is anders dan vroeger (niet per se dikker of dunner, maar anders van vorm), waardoor ik het moeilijk vind om kleding te kopen die echt mooi en lekker zit.

Ik zou het allerliefst alles uit mijn kast gooien en met hulp van iemand alleen de kleding eruit halen die echt bij me past en dan aanvullen. Ik hoef geen overvolle kledingkast, maar graag iets voor alle gelegenheden en waar ik me goed in voel. Nu heb ik een overvolle kast, maar niks om aan te trekken. Naar kantoor boeit het me niet zoveel, maar ik merk dat ik gewoon beter in mijn vel zit als ik iets draag waar ik me lekker in voel.

Ik heb wel eens zo'n box besteld via Maison 365, maar ook dat was niet echt wat ik zocht.

Dus, wie heeft dit ooit gedaan? Of heb je goede ervaringen gehoord?
Op instagram volg ik 2 persoonlijke stylisten, dan twijfel ik regelmatig of ik zo iemand zal inhuren. Maar het is wel echt duur, dat houdt me dan toch een beetje tegen. Een compleet nieuwe garderobe incl schoenen kost ook zo weer een paar duizend euro.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 27 Okt 2025 10:58

Re: Personal stylist/shopper

Ja ik heb ooit zo'n topic geopend geloof ik. Ik heb dat zo'n 7 jaar geleden gedaan, na de geboorte van m'n zoon toen m'n lijf veranderd was en ik daar wel wat hulp bij kon gebruiken.
Ik vond het heel leuk en interessant om te zien hoe iemand naar mij(n stijl) keek en daar tips voor had. Samen shoppen vond ik ook leuk maar ook gek. Ik vind het lastig om nee te zeggen dus dat moest ik wel echt af en toe doen. Uiteindelijk heb ik m'n favoriete broek ooit gekocht toen (die is vorig jaar pas kapot gegaan) en een aantal items die ik toch nooit heb gedragen. Het was wel duur. Heb op die dag zo'n 1200 euro uitgegeven denk ik. Da doe ik normaal nooit 😇
Let's discover the world together.
<<

Coco

Noob

Bericht 27 Okt 2025 11:10

Herken veel van wat je zegt Alexis en ben ook erg zoekende.
Volg ook 2 stylistes op Instagram en dan lijkt het zo makkelijk allemaal. Een heeft ook een top figuur en dan staat alles al snel mooi is mijn idee. Heb ook wel eens gekeken naar zo’n traject maar vind het een behoorlijke investering. Daar kan ik ook heel veel andere leuke dingen van doen!

Ik heb binnenkort een kleurenanalyse ik hoop dat dat gaat helpen om betere keuzes te maken een figuur analyse heb ik ook al eens gedaan.

Wat jij zegt Marin daar ben ik ook bang voor als je met een personal shopper gaat shoppen. Dat je dan kleding koopt die vervolgens in de kast blijven hangen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 27 Okt 2025 12:10

Bij van die mega winkels bieden ze dit wel eens gratis aan. Ik ben hiervoor goed geslaagd bij mijn modewereld in de wijk. Die vrouw ging voor mij de hele winkel door en trok me ook uit m’n comfort zone.
2015 💙
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Okt 2025 18:23

Ik heb even niet scherp waar je woont, maar ik ben bij Rinsma Modeplein geweest in Gorredijk. Personal shopper is gratis, je betaalt alleen voor de kleding die je koopt en er zitten ook wel betaalbare merken tussen. Als je wil kun je ook een stijl-/figuuranalyse laten doen, dat kost 50 euro geloof ik maar als je al weet wat jij jouw figuur past qua kleding is dat natuurlijk niet nodig.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 28 Okt 2025 15:07

Jullie moeten je eens verdiepen in Kibbe lichaamstypes en opzoeken welk type je bent. Daarnaast moet je uitzoeken welk kleurtype/seizoen je bent. Als je dat weet kan je dit allemaal zelf.

Ik heb veel uitgeplozen met behulp van chat gpt haha. Maar sinds ik weet welk kibbe type ik ben snap ik ineens waarom bepaalde dingen zo goed staan/voelen en waarom ik bepaalde stijlen beter voorgoed achter me kan laten haha.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 28 Okt 2025 15:32

Charles schreef:Jullie moeten je eens verdiepen in Kibbe lichaamstypes en opzoeken welk type je bent. Daarnaast moet je uitzoeken welk kleurtype/seizoen je bent. Als je dat weet kan je dit allemaal zelf.

Ik heb veel uitgeplozen met behulp van chat gpt haha. Maar sinds ik weet welk kibbe type ik ben snap ik ineens waarom bepaalde dingen zo goed staan/voelen en waarom ik bepaalde stijlen beter voorgoed achter me kan laten haha.

Dit weten maakt het niet altijd makkelijk. Ik stond de laatste keer dus echt jankend in de winkel. Alles was kort en breed of 200 euro voor een shirtje. Ik was gewoon compleet overprikkeld van de hoeveelheid kleding die ook nog eens niet bij mijn figuur paste.

Hahha grappig net chat even mn kibbe uit laten zoeken en daar kwam mn eigen kledingstijl uit.
2015 💙

Terug naar Beauty & mode