Re: Begrijpend Lezen
Het is het meisje met skateboard:
https://www.devogids.nl/opjescherm/2026 ... STREEK/74/
Filoria schreef:Sorry, derde post achter elkaar (ik doe ook mee aan de stroom prikkels 🤣) maar er schoot me nog iets te binnen:
Minx, kan het er niet ook mee te maken hebben dat je hb bent en op een ander niveau communiceert? Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier op het forum soms ook moeite heb om jou te volgen. Heb op mijn werk en in mijn privé-omgeving ook wat hb-mensen en die hebben soms de neiging om aannames te doen dat de andere partij de context wel snapt, terwijl dat niet zo is.
Filoria schreef: Als zender vind ik het ook erg irritant, maar ik moet toegeven dat ik als ontvanger ook soms lange appberichten en e-mails 'negeer' omdat het er even niet bij past in mijn al drukke hoofd.
Signature schreef:Filoria schreef: Als zender vind ik het ook erg irritant, maar ik moet toegeven dat ik als ontvanger ook soms lange appberichten en e-mails 'negeer' omdat het er even niet bij past in mijn al drukke hoofd.
In persoonlijke situaties hoef je mij ook niet te appen met lange whatsappjes of hele gesprekken daar proberen te voeren. Ik heb daar geen tijd voor en geen zin in. Mijn appjes zijn privé dan ook vrij zakelijk en over het algemeen beperkt tot iets afspreken en de meesten zijn nu zelf ook kort en duidelijk in appjes, bijv. " update, morgen 10u koffie?" wanneer er een update is over een bepaald onderwerp waar ze (snel) iets over kwijt willen.
Maar ik vind het een heel ander verhaal wanneer je aan het werk bent. Wanneer het in je hoofd niet past omdat je op dat moment druk (bezig met wat anders) bent in je hoofd, dan kun je een mail toch beter niet openen of markeren als ongelezen waardoor je het op een later tijdstip kunt oppakken? Niet antwoorden of maar op een fractie van de mail vind ik echt heel onprofessioneel.
 .
.

LauraLinde schreef:Minx, je geeft aan dat je het op je werk veel meemaakt dat er niet goed gelezen wordt. Als ik het goed onthouden heb werk jij in de VVT-sector toch? Besef je dan dat het overgrote deel van de werknemers in de zorg MBO niveau 1,2,3 zijn, en een enkele verpleegkundige (niveau 4) en een nog schaarsere HBO verpleegkundige? Het is natuurlijk lastiger om een tekst goed te begrijpen en erop te reageren als je denkniveau wat lager is.
LauraLinde schreef:Minx, je geeft aan dat je het op je werk veel meemaakt dat er niet goed gelezen wordt. Als ik het goed onthouden heb werk jij in de VVT-sector toch? Besef je dan dat het overgrote deel van de werknemers in de zorg MBO niveau 1,2,3 zijn, en een enkele verpleegkundige (niveau 4) en een nog schaarsere HBO verpleegkundige? Het is natuurlijk lastiger om een tekst goed te begrijpen en erop te reageren als je denkniveau wat lager is.
Signature schreef:Niet antwoorden of maar op een fractie van de mail vind ik echt heel onprofessioneel.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers