Re: Contact met ouder(s) verbreken
Ik heb besloten dat ik een brief ga sturen, ik heb een opzetje gemaakt en ik zou het fijn vinden als jullie me hierin nog van tips kunnen voorzien.
Hoi mam,
Ik heb al eerder brieven aan je geschreven, maar ik heb die nooit verstuurd. Deze keer doe ik dat wel, omdat ik voel dat ik nu duidelijk moet zijn.
De laatste tijd merk ik dat ons contact me veel spanning geeft. Er gebeurt van alles in mij na een telefoongesprek of wanneer we elkaar gezien hebben en ik weet nog niet goed hoe ik daarmee om moet gaan.
Er zijn de afgelopen tientallen jaren dingen gebeurd die me hebben geraakt, dingen waarover ik in deze brief niet uit wil weiden. Maar dit zijn wel dingen die me dusdanig pijn hebben gedaan dat ik ruimte nodig heb om hiermee om te (leren) gaan, om tot rust te komen en beter te begrijpen wat ik voel en nodig heb. Daarom wil ik voorlopig geen contact. Ik weet niet hoelang dat zal zijn, ik neem de tijd die ik hiervoor nodig heb.
Dit besluit komt niet voort uit boosheid, maar uit behoefte aan helderheid en rust. Ik hoop dat je kunt begrijpen dat dit voor mij belangrijk is en dat je mijn keuze respecteert.
Liefs, (mijn voornaam)