13 Okt 2025 11:40 door Pompoen
Hier gaat het best goed eigenlijk.
Lu heeft gehoord dat hij in de plusgroep van Boulderen mag blijven omdat hij nu duidelijk laat zien dat hij gemotiveerd is. Nu heeft hij alleen in zijn hoofd gehaald dat hij naar de wedstrijdgroep wil. Ik weet niet of dat voor hem haalbaar is en waar je aan moet voldoen qua niveau dus ik was aan verwachtingsmanagement aan het doen maar toen hoorde ik later van mijn man dat hij er nu helemaal geen vertrouwen meer in had dat hij dat zou kunnen. Dat was natuurlijk ook weer niet de bedoeling! Hij is zo gevoelig.
Verder gaat het op school tot nu toe goed, hij was erg teleurgesteld over zijn 7,6 voor geschiedenis, wat we ook zeiden hij geloofde niet dat dat een goed cijfer was. Gelukkig haalde hij de toets daarna een 8,1 en daar was hij wel tevreden over gelukkig. Wiskunde had hij een 9 voor. Dus hij is goed van start qua cijfers. Maar wat ik veel belangrijker vindt, hij gaat met plezier naar school. Heeft wel af en toe last van drukke klasgenoten of gewoon van zijn eigen overprikkeling maar daar spelen ze goed op in. Zijn klas is wel enorm uitgedund, want er zijn een paar kinderen uitgevallen die het toch niet redden en eentje omdat hij de lessen zo erg verstoorde dat het niet houdbaar was. De meeste dagen zijn ze maar met zijn zessen nu.
F heeft het helemaal naar zijn zin in groep 3, het is wel veel en hij vindt het allemaal best moeilijk. We kregen laatst ook een berichtje van school dat hij zó moe was die dag dat hij veel had moeten rusten in zijn zitzak en niet echt mee had gedaan. Gelukkig bleef het bij dat ene berichtje maar we merken wel dat hij afgedraaid is aan het einde van de week. Maar dat is niets nieuws.
Verder wil hij nog steeds wel erg graag spelen en vraagt daar vaak om.
Maar het lezen, waar we vorig jaar keihard op geoefend hebben gaat steeds beter. Hij begint nu zelfs in het 'wild' te lezen. In de supermarkt had hij 'vis' gevonden "En mama er lag ook gewoon echt vis!" en een garage hier heet 'kok' dat had hij in het langsrijden ook gelezen. Zo leuk!
En hij is nu officieel een welp bij scouting en hij vindt het superleuk en zegt dat hij aan alles mee doet. Heel fijn dat hij daar gewoon zo lekker meedraait.
En hij mag binnenkort waarschijnlijk gaan afzwemmen voor zijn B-diploma, superfijn!
Lo had na watersportweekend (van school) even een dramatische week, wilde stoppen met alles en zag het allemaal niet meer zitten, als ze moe is is er altijd drama. Maar inmiddels gaat dat gelukkig weer goed en is ze weer enthousiast over school. Ze heeft een hele leuke klas en een stuk minder drama, dat is fijn. Ze heeft wel weer enorm last van obstipatie, dat blijft wel elke keer een probleem. Ze wordt er echt heel ziek van (buikpijn en misselijk) en mist dan school en leuke dingen en we krijgen het nog niet helemaal onder controle (al heeft ze een poedertje wat goed helpt, alleen hebben ze het liefst dat ze daar minder van gebruikt).