Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wiebel voortanden na val.

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Okt 2025 13:29

Re: Wiebel voortanden na val.

Poeh wat een rollercoaster inderdaad. Soms kan het mentaal echt wel een klap geven, een letterlijke klap tegen de tanden.

Mijn zoon is ook een keer gevallen op zijn tanden, tand door zijn lip, bloedneus erbij, en toen ook wiebeltanden... Tandarts deed toen niets, want zij zei dat hij gewoon ging wisselen 🫣 uiteindelijk zijn ze er ook in een week uitgevallen en krijgt hij nu 1 jaar later ook zijn grote mensen voortanden!
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 12 Okt 2025 14:11

Barclay schreef:Ach, wat sneu allemaal. Vooral dat ze ook bijna niets wil eten/drinken. Wel fijn dat ze uiteindelijk wel is gaan drinken. Hier geef ik vaak met ziekte/ als uitdroging drijgt van die gelatine toetjes. Dat vinden ze vaak lekker en is voornamelijk vocht.

Goede tip inderdaad, ga ik onthouden. Ze probeert nu gelukkig ook wel te eten. Maar ze vindt het nog spannend en is gefrustreerd dat het niet zo goed lukt nog. Maar dat komt wel denk ik, we zijn allang blij dat ze is gaan drinken. Stap voor stap.

Tabbie, dat mentale is bij haar ook wel het geval denk ik. We hebben ook besloten dat we qua eten en zo zo min mogelijk gaan pushen, aangezien ze het wel steeds meer probeert. Maar het is lastig allemaal.

Ik vind het ook zo sneu. Ben zo moe, overweldigd door wat er allemaal gebeurd is, mijn hoofd voelt alsof het de Etna is die ieder moment uit kan barsten.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Okt 2025 15:47

Dat begrijp ik hoor Auxo, voor jullie allebei. Doe lekker rustig aan, gelukkig drinkt ze weer.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Okt 2025 17:43

Als ze nog niet goed eet:
Bij de Jumbo hebben ze in de vriezer 'bouwsteentjes' dat zijn kleine gebakjes die heel voedzaam zijn.
Wordt ook door de diëtist aangeraden bij mensen die slecht eten.
30-04-2017
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 12 Okt 2025 18:41

Bedankt voor de tip Kees, ik ga morgen meteen naar Jumbo.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Okt 2025 19:44

En anders van die knijpfruitjes. Of smoothies kopen/maken?
Dat vult iig en toch wat vitamines. Je zou ze zelf kunnen verdunnen met appelsap of sinaasappelsap.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Okt 2025 19:45

Kees schreef:Als ze nog niet goed eet:
Bij de Jumbo hebben ze in de vriezer 'bouwsteentjes' dat zijn kleine gebakjes die heel voedzaam zijn.
Wordt ook door de diëtist aangeraden bij mensen die slecht eten.

Ik ging even zoeken maar dat is 1/3 suiker? Dat vind ik bizar veel. Waarom raad een diëtiste dat aan, of kijk ik naar de verkeerde?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Okt 2025 20:05

Vlgs mij vanwege de hoge dosering eiwitten.
Officieel geen vervanging maar wel eek goede toevoeging. En meestal wordt het vanwege de zoetigheid makkelijker gegeten.
30-04-2017
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Okt 2025 20:15

Jeetje, nou ik zou het m’n kinderen niet geven in elk geval 😅
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Okt 2025 21:07

Soms heb je gewoon weinig keus en ben je blij dat er íets in gaat.
30-04-2017
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Okt 2025 21:07

Marsy31 schreef:Jeetje, nou ik zou het m’n kinderen niet geven in elk geval 😅

Ook niet als het een ziekenhuisopname of sonde kan voorkomen?
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Maple

Kletskop

Bericht 13 Okt 2025 06:02

Ik moet zeggen dat ik me ook wel verbaasde over suiker als eerste ingrediënt op de ingrediëntenlijst. Dat heeft in mijn ogen niet zoveel met voedende 'bouwstenen' te maken. Er zijn wat dat betreft betere opties tot bijvoeding, zoals nutridrink etc. Maar die krijg je niet zonder recept van de huisarts. Maargoed, als je kind niets wil eten geldt natuurlijk wel het motto dat élk klein hapje beter is dan helemaal niets, dus als die bouwsteentjes er wel in gaan...
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Okt 2025 06:05

Blue Phone schreef:
Marsy31 schreef:Jeetje, nou ik zou het m’n kinderen niet geven in elk geval 😅

Ook niet als het een ziekenhuisopname of sonde kan voorkomen?

Nou nee, dan zijn er wel andere dingen die ik probeer dan gebakjes vol met suiker 😅. Het is niet zo dat dit een wondermiddel is ofzo, het is gewoon gebak.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Okt 2025 08:27

Oh ik vind deze naam wel heel erg misleidend. Ik had verwacht dat er meer in zou zitten qua voedingsstoffen. Dit is idd gewoon gebak maar dan met wei toegevoegd. In dat geval kun je beter gewoon een eiwitshake nemen of een bak kwark. Overigens kan ik me wel voorstellen dat dit bijvoorbeeld een advies kan zijn voor mensen die chemo krijgen omdat dat de smaak enorm kan veranderen. Daar hebben mensen soms echt enorm sterke smaken nodig om wat te proeven.
2015 💙
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 13 Okt 2025 09:04

Ik heb het nu pas opgezocht. Ik weet inderdaad niet of ik dit ga geven. En dan niet eens per se voor de suiker, aangezien ze van mij echt wel wat suikers mag krijgen nu ze weinig tot niks eet, maar zij stopt dat ding nu niet in haar mond denk ik, want bijten is spannend zoals ze zelf zegt.
<<

Amelie123

Kwebbel

Bericht 13 Okt 2025 11:14

En zelf dunne smoothies maken? Yoghurt, fruit, evt nog iets van een avocado en dan verdunnen met water?

Als mijn dochter van 9 ziek is, vind ze die fruithapjes voor babies zonder stukjes heerlijk. Wie weet krijg je zoiets erin?

Lastig hoor, hoop op snelle verbetering!
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 13 Okt 2025 11:23

Ja het is zo lastig, want ze heeft wel honger zegt ze, maar ze vindt het spannend om te eten zegt ze. Ze heeft gister bij mijn schoonouders een halve banaan in stukjes gegeten en een heel klein beetje knijpfruit, dus er is inmiddels weer iets gegeten. Maar dat is natuurlijk niks als je bekijkt dat ze vanaf vrijdag 13:30 al niet eet.

Normaal eet ze knijpfruit, toetjes, smoothies enz, maar ik krijg het er gewoon niet in. Heb wel besloten om het minder te pushen, want dat werkt sowieso averechts hebben we gemerkt. Ze drinkt inmiddels heel goed gelukkig.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Okt 2025 11:38

Ik heb zelf een keer een flinke klap gehad tegen mijn voortanden en ik weet dat (vooral harde) dingen eten toen ontzettend pijnlijk was. Ik snap wel dat het voor een klein kind nog moeilijker is om te snappen wat wel en geen pijn gaat doen. Bij mij hielp het wel echt om via de zijkant te eten en verder in elk geval belangrijk dat ze nu goed drinkt. Kinderen kunnen best lang met minder eten, dus heel verstandig dat je haar niet gaat pushen. Ik denk dat ze vanzelf het vertrouwen weer krijgt. Sterkte!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 13 Okt 2025 11:42

Nou dat is het ook inderdaad, leg maar eens aan een kind van 4 uit dat ze echt wel kan eten. Wij snappen dat, voor zo'n kleintje is dat super lastig te begrijpen. Ze zegt ook dat haar buikje raar doet. Honger denk ik. We laten het nu een beetje op z'n beloop. Morgen gaan we ook iets leuks doen, dat wil ze zelf heel graag. Misschien dat dat ook helpt, gewoon weer lekker dingen gaan doen.

Bedankt voor jullie tips en berichtjes!
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 13 Okt 2025 12:09

Maple schreef:Ik moet zeggen dat ik me ook wel verbaasde over suiker als eerste ingrediënt op de ingrediëntenlijst. Dat heeft in mijn ogen niet zoveel met voedende 'bouwstenen' te maken. Er zijn wat dat betreft betere opties tot bijvoeding, zoals nutridrink etc. Maar die krijg je niet zonder recept van de huisarts. Maargoed, als je kind niets wil eten geldt natuurlijk wel het motto dat élk klein hapje beter is dan helemaal niets, dus als die bouwsteentjes er wel in gaan...

Nutridrink is ook zoet, reden waarom mijn moeder ze niet naar binnen krijgt. En een andere optie qua smaak, oid is er niet.
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Okt 2025 16:45

Nou het heeft even geduurd, maar ze eet! Ik heb me toch wel zorgen gemaakt eerlijk gezegd.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Okt 2025 18:55

Fijn! Ik wilde nog voorstellen om haar paracetamol te geven, maar dat is niet meer nodig.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Okt 2025 20:01

Wat fijn!
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Okt 2025 20:48

Het zijn nog kleine beetjes, maar dat is alleen maar verstandig na 5 dagen niet eten denk ik.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen