Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wele One2Track (of ander GPS horloge)?

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Mei 2025 09:26

Re: GPS-horloge

J heeft ook een gps horloge maar gebruikt hem echt nooit meer. Ik heb hem gekocht omdat de speeltuin in onze wijk op een plek zit met veel zijstraatjes en toen nog 3/4 manieren om daar veilig te komen. Als hij naar de speeltuin ging kon ik er heen lopen en dan kon je elkaar compleet mislopen omdat je dan beiden een andere route pakte of net achter het heuveltje in de speeltuin stond. Het is een hele mooie leuke speeltuin dus om dan te zeggen doe maar niet vond ik ook zo jammer. Uiteindelijk is het horloge veel gebruikt toen hij naar school ging met de taxi. Een telefoon vond ik hem nog te jong voor, maar vond het wel een prettig idee dat ik ongeveer in kon schatten hoe laat hij thuis zou zijn. Ik heb zelfs wel eens gehad dat het horloge ineens midden in het centrum was. De taxicentrale had toen bedacht dat ze daar nog wel even iemand op konden halen en onderweg in het ziekenhuis afzetten. Resultaat was dat de kinderen bijna 45 minuten te laat op school aan zouden komen. Ik heb toen school een signaaltje gegeven dat ze onderweg waren. Ik had bij de school namelijk ook een zone gemaakt waar ik een melding van kreeg als hij daar in of uit ging.
Een paar weken terug heb ik op het punt gestaan om het horloge maar te verkopen, alleen toen kwam er weer een mogelijke schooloptie. Mocht dat toch niets worden verkoop ik het horloge. Hij ligt in de la te verstoffen en dat vind ik ergens ook wel zonde.

Buitenspelen doet hij nu dus zonder horloge, en dat vind ik ok. Hij mag van mij de hele wijk door als ik ongeveer weet waar hij is is dat ok. Qua verkeersveiligheid is de wijk sowieso veiliger dan vroeger. Meer drempels, auto’s mogen nog maar 30 ipv 50 en de busroute is veranderd waardoor die niet meer door een heel stuk wijk rijd. Daarbij wonen we zelf aan een van de drukste straten.
2015 💙
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 20 Mei 2025 09:35

Als mijn zoon boodschappen gaat doen en hij vindt iets niet, dan vraagt hij het nog gewoon aan iemand die er werkt of aan de buurvrouw die hij tegen kwam.
Ik kan niet op 2 plaatsen tegelijk zijn, mijn dochter uit school halen en tegelijkertijd thuis zijn voor zoon. Dus als hij afspreekt, dan belt hij even en dankzij de carkit, weet ik waar hij is. Het maakt het allemaal net wat makkelijker.
Ik denk niet dat wij hem ondervragen, dit is ook bevestigd door iemand die mijn zoon onderzocht. Het helpt hem om zijn zelfvertrouwen te doen vergroten.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 20 Mei 2025 09:37

Ook dat Minx, af en toe ga ik hem tegemoet. Ik weet nooit welke route hij neemt omdat hij met andere meefietst. Ik wil hem daarin ook vrij laten.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Mei 2025 08:21

Spuit 11 hier, en wellicht ben ik hierin ontzettend ouderwets, maar ik vind er helemaal niks mis mee als mijn dochter van de ene naar de andere speeltuin gaat en tussendoor even naar huis komt om dat te melden. Krijgt zij ook niks van hoor. Ik snap dat er een hoop veranderd is in de afgelopen 30 jaar, maar ik denk dat je je kind ook wel een bepaalde vrijheid mag geven. Natuurlijk hebben wij afspraken gemaakt met onze dochters, in het geval van de oudste zijn die uiteraard anders dan die van de jongste, maar ze houden zich er wel aan. Ze weten waar ze mogen komen, zoeken zeker weleens de grens op en gaan daar ook heus weleens overheen, maar dan hangt daar een consequentie aan. Wil overigens niet zeggen dat ik het leuk vind om bijvoorbeeld rond etenstijd de hele wijk door te lopen als dochter een keer niet heeft gemeld dat ze ergens anders naartoe is gegaan, maar goed, dan is het wellicht handiger om haar een normaal horloge te geven zodat ze zelf de tijd in de gaten kan houden en op tijd naar huis komt.

Oh en verder helemaal eens met GSTQ.
<<

Amelie123

Kwebbel

Bericht 21 Mei 2025 17:37

Ik vind dat horloge super handig! Ze mag hier een groot deel van de wijk door, ik volg echt niet de hele tijd waar ze zit, maar ipv de hele wijk te moeten doorzoeken met etenstijd en elkaar vervolgens weer mislopen, bel ik nu dat ze naar huis moet komen.

Enne... als er iets aan de hand is heb ik liever dat ze mij belt ipv naar iemand anders te moeten gaan in de speeltuin. Er wonen best wat gare types hier in de wijk. Ik leer haar juist dat ze niet tegen iedereen moet praten en naar mij moet komen als er wat is. Dus zal er ook aan liggen waar je woont misschien.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 24 Sep 2025 10:57

Wele One2Track (of ander GPS horloge)?

Onze dochter is 7 (maart) en wil heel graag zo'n GPS horloge. Wij vinden het nog niet echt nodig, maar er zijn wel sommige momenten waarop het handig zou zijn. Zo ga ik sinds kort wel eens even snel een boodschap doen als ze thuis blijft (overdag) en wonen wij dichtbij een drukke weg die ze nog niet alleen mag oversteken. Dan zou ze me kunnen bellen of ik haar, als het tijd is om over te steken. Ook op vakantie ging ze regelmatig met vakantievriendinnetjes op pad door het (nogal grote) hotel en konden de andere ouders hun kind met die horloges bereiken. Al met al soms toch wel handig.
Ik hoor van anderen die er een hebben goede geluiden over de One2Track horloges. Maar welk model is dan het fijnst? Hebben jullie er een en hoe bevalt die, en waarom dat model?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 24 Sep 2025 12:22

Re: Wele One2Track (of ander GPS horloge)?

Mijn zoon van 8 heeft een One2Track Connect One. Ik heb geen vergelijking met andere GPS horloges maar vind deze prima. Hij kan er mee bellen. De verbinding is niet fantastisch maar je kunt hem wel verstaan. De melding dat hij school, bso en thuis heeft verlaten (dat zijn ingestelde veilige zones) komt wel vrij laat, dus als het echt gaat om acute informatie vind ik 'm niet enorm scherp. Verder wel prima dus. Het grootste euvel zit in eraan denken'm om te doen en goed op te laden. Er zit trouwens ook een schooltijd setting op, dan kan hij er alleen mee klok kijken.

Hoe zie je dat voor je met oversteken trouwens? Dat ze je dan belt en je meeluistert ofzo? Dat lijkt mij niet heel veel toevoegen maar misschien mis ik de context uit de situatie.
Let's discover the world together.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 24 Sep 2025 12:38

Bedankt voor je reactie. Op school mogen ze hem helemaal niet om, dus ze kan hem dan niet meenemen.
Wij wonen dichtbij die weg, dus als ze bv in de wijk of op het schoolplein wil spelen, kunnen we elkaar bellen en ben ik binnen een paar minuten bij het oversteekpunt om haar te halen. Zo kan ze in de wijk gaan spelen en hoef ik er niet de hele middag bij te gaan zitten.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 24 Sep 2025 12:54

Marin schreef:Mijn zoon van 8 heeft een One2Track Connect One. Ik heb geen vergelijking met andere GPS horloges maar vind deze prima. Hij kan er mee bellen. De verbinding is niet fantastisch maar je kunt hem wel verstaan. De melding dat hij school, bso en thuis heeft verlaten (dat zijn ingestelde veilige zones) komt wel vrij laat, dus als het echt gaat om acute informatie vind ik 'm niet enorm scherp. Verder wel prima dus. Het grootste euvel zit in eraan denken'm om te doen en goed op te laden. Er zit trouwens ook een schooltijd setting op, dan kan hij er alleen mee klok kijken.

Hoe zie je dat voor je met oversteken trouwens? Dat ze je dan belt en je meeluistert ofzo? Dat lijkt mij niet heel veel toevoegen maar misschien mis ik de context uit de situatie.

Kun je niet de GPS werkmodus aanpassen?
Als E onderweg is zet ik hem vaak op 10sec. Als ze ergens is gearriveerd zet ik hem weer naar 10min.

E heeft hem in de tas zitten als ze naar school gaat en hij is tijdens schooltijden idd stil.
Maar zo kan ze bellen na school als ze wil afspreken (en weet ik dat ze weer veilig op school is of waar ze is onderweg naar huis)
30-04-2017
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Sep 2025 13:02

Wij hebben 2x de Connect next, bevallen prima. Maar weet niet of deze beter of slechter zijn dan de andere modellen
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 24 Sep 2025 14:07

Wij hebben ook 2 one 2 track horloges, denk dat de modellen die wij hebben er niet meer zijn. Zijn al zeker 5 jaar oud.
Ik heb niets ingesteld qua zones maar kijk vaak even of dochter aangekomen is op school en ze gebruikt hem 's middags om me te kunnen bellen als ze bijvoorbeeld ergens wil spelen.

Zoon heeft hem nog standaard in zijn tas zitten. Hij geeft aan het fijn te vinden hem mee te hebben mocht er wat zijn. Hij neemt zijn telefoon namelijk niet mee omdat die alleen in zijn kluisje mag (mogen hem op school niet gebruiken)
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 24 Sep 2025 14:10

Alexis schreef:Bedankt voor je reactie. Op school mogen ze hem helemaal niet om, dus ze kan hem dan niet meenemen.
Wij wonen dichtbij die weg, dus als ze bv in de wijk of op het schoolplein wil spelen, kunnen we elkaar bellen en ben ik binnen een paar minuten bij het oversteekpunt om haar te halen. Zo kan ze in de wijk gaan spelen en hoef ik er niet de hele middag bij te gaan zitten.

Hier mogen ze hem ook niet om, maar ze heeft hem gewoon in haar tas zitten.
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 24 Sep 2025 14:11

Oh zo, dat je dan naar haar toe komt. Ik dacht op afstand begeleiden en zag dat niet helemaal voor me.

Kees pas je dat dan per keer aan? Want ik vind de batterij anders wel erg snel leeg gaan (we hadden 'm eerst op een snellere interval staan). Maar twee keer per dag handmatig aanpassen vind ik ook wel onhandig en dan zit je alsnog op de tijd te kijken of het dan al zo laat is. Het gaat ons er met name om dat hij veilig van school naar de bso komt (wel met begeleiding nog) dus op zich is dat nu niet zo erg als hij wat vertraagd is. Maar als we echt zouden willen weten waar hij is als hij alleen op straat zou zijn, dan zou de snellere interval wel fijner zijn ja! Maar hij durft nog niet alleen op straat dus dat scheelt. Hij is vandaag wel 4 uur alleen thuis geweest en dan belt hij met de huistelefoon als er iets is.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 24 Sep 2025 15:26

Heeee wat doet die typfout in mijn titel? 😯

Edit: ooh ik zie nu dat er een nieuw topic is ingevoegd! Wel gek dat dan niet de originele topicnaam blijft staan. 🤔
❤️ 7 juni 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 24 Sep 2025 17:34

Ja ik pas dat dan rond 9u aan en om 14u.
Ze gaat alleen van en naar school maar dat is toch wel een stukje op de fiets dus heb graag de locatie zo exact mogelijk.
Gezien de leeftijd en afstand ben ik sowieso bezig met de schooltijd dus dan is het een kleine moeite. Normaal zou ik haar brengen/halen en nu pas ik de werkmodus aan.
30-04-2017
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 25 Sep 2025 07:35

Wij hebben de next. Vind het horloge prima waar deze voor bedoeld is, maar wel erg groot om de pols, waardoor onze zoon de horloge niet standaard om heeft. We hebben destijds gekozen voor deze, omdat deze geschikt zou zijn voor de smalste pols.

Ik gebruik m nog het meeste thuis. Als ik even weg ben, leg ik m op tafel, zodat ze kunnen bellen als er iets is.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Sep 2025 10:00

Ik heb het horloge verkocht een paar maanden geleden. Wij gebruikten het te weinig en betaalden wel elke maand de onderhoudsfee. In plaats daarvan heb ik in een oude telefoon een prepaid kaartje gestopt. Die telefoon heb ik helemaal dom gemaakt. J kan bijvoorbeeld zelf geen telefoonnummers toevoegen en dat soort dingen.
2015 💙
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 25 Sep 2025 16:14

Dat is ook een goed idee! Gewoon een simkaart kopen dus en in een oud toestel doen? Maar dan moet hij wel eens in de zoveel tijd gebruikt worden toch? Anders vervalt het nummer.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Sep 2025 19:25

Ja, maar dat is natuurlijk makkelijk te regelen.
2015 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Sep 2025 22:33

Las ook goede dingen over Imoo horloges.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Sep 2025 22:40

Alexis schreef:Dat is ook een goed idee! Gewoon een simkaart kopen dus en in een oud toestel doen? Maar dan moet hij wel eens in de zoveel tijd gebruikt worden toch? Anders vervalt het nummer.

Of je neemt bij Lebara en sim only abonnement voor 3 euro per maand.

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Sep 2025 22:41

Minx schreef:Ik heb het horloge verkocht een paar maanden geleden. Wij gebruikten het te weinig en betaalden wel elke maand de onderhoudsfee. In plaats daarvan heb ik in een oude telefoon een prepaid kaartje gestopt. Die telefoon heb ik helemaal dom gemaakt. J kan bijvoorbeeld zelf geen telefoonnummers toevoegen en dat soort dingen.

Hoe doe je dat?

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 26 Sep 2025 05:36

Wij gebruiken gewoon de iPad of een oude iPhone die we dan thuislaten. Daarmee kunnen ze ons facetimen als er wat is. Ook handig!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 26 Sep 2025 06:06

Jip schreef:
Minx schreef:Ik heb het horloge verkocht een paar maanden geleden. Wij gebruikten het te weinig en betaalden wel elke maand de onderhoudsfee. In plaats daarvan heb ik in een oude telefoon een prepaid kaartje gestopt. Die telefoon heb ik helemaal dom gemaakt. J kan bijvoorbeeld zelf geen telefoonnummers toevoegen en dat soort dingen.

Hoe doe je dat?

Ik heb J gekoppeld als familie aan mijn Apple account. En dan kun je onder communicatielimieten zorgen dat ze niet zomaar dingen toe kunnen voegen. Sms van onbekenden worden ook geblokt. En alleen ik kan wijzigingen aanbrengen.
2015 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 26 Sep 2025 07:00

Ah ik heb geen ervaring met Apple.

VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen