Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Het 'maak je hoofd leeg met een rustgevende hobby' - topic

<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Aug 2024 23:35

Re: Het 'maak je hoofd leeg met een rustgevende hobby' - top

Ja, die heb ik!
Voor mij is het matig maar dat ligt aan mij, ik ben van de 'lange halen, snel thuis' maar voor ongeveer een 20min vind ik dit wel even lekker.
30-04-2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Okt 2024 11:35

https://www.denksport.com/puzzel/kleure ... en-tekenen

Voor 1 die niet zoveel zooi geeft. Ik zit deze nu 2 dagen te doen. Simpel vakjes kleuren.
2015 💙
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 07 Okt 2024 05:14

Ziet er goed uit Minx, wat gebruik je om het mee in te kleuren? Ik denk dat ik deze voor zoon ga aanschaffen voor schoencadeau.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Okt 2024 05:25

Minx schreef:https://www.denksport.com/puzzel/kleuren/logisch-kleuren/logisch-kleuren-en-tekenen

Voor 1 die niet zoveel zooi geeft. Ik zit deze nu 2 dagen te doen. Simpel vakjes kleuren.

Heerlijk, een van mn favoriete boekjes van denksport. Ik vind de Japanse puzzels ook altijd erg leuk.
08/2018
05/2021
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Okt 2024 06:05

Siesa schreef:Ziet er goed uit Minx, wat gebruik je om het mee in te kleuren? Ik denk dat ik deze voor zoon ga aanschaffen voor schoencadeau.

Ik gebruik gewoon potloden. Wel met een puntenslijper ernaast want anders is het minder fijn.
2015 💙
<<

Saji

Kletskop

Bericht 31 Okt 2024 02:47

Ik ga morgen naar Kreadoe. Kijken of ik er nog een leuke hobby bij kan doen.
Macramé lijkt me leuk. Heb eigenlijk best veel hobby's, handlettering (wat ik op mijn werk ook wel weer eens toepas), diamond painten, puzzelen, fotoboeken schoolfoto's kinderen maken (lijkt wat op journalen), borduren.
Scrapping lijkt me ook leuk, maar net als journalen, kom ik vaak niet verder dan 1á2 pagina's.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 31 Okt 2024 05:28

Wat leuk!
Ze hebben er ook workshops koekjes versieren, dat lijkt mij heel leuk om een keer te doen!
Je hebt al leuke hobby's.
Veel plezier!
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 31 Okt 2024 05:33

Voor degene die borduren, welke maken jullie?

Ik ben momenteel bezig met heel veel boekenleggers voor de school van mijn dochter.
<<

Saji

Kletskop

Bericht 31 Okt 2024 07:11

Ben zelf nu bezig met de 4 seizoenen van Marjolein Bastin.
Moet het zelf helemaal uittellen en daar heb ik al hier en daar een fout gemaakt. Ben daar helaas te laat achter gekomen, dan hier en daar maar een kruissteek eraf en elders 1 erbij 🙈
<<

Saji

Kletskop

Bericht 31 Okt 2024 22:59

Ik heb macramé en mozaïek kunnen vinden.
Ziet er wel erg leuk uit. Kinderen zijn ook blij met hun gekregen spulletjes 🥰
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 01 Nov 2024 06:06

Leuk! Was het druk?
<<

Saji

Kletskop

Bericht 01 Nov 2024 07:02

Mega druk! Was voor ons de eerste keer, maar zeker voor herhaling vatbaar.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 01 Nov 2024 17:09

Ik ben aan het kleuren geslagen. Heerlijk rustgevend.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 24 Sep 2025 11:01

Spencer schreef:Ik heb een tijdje Happy Stones gemaakt en dat vond ik echt heel leuk. Je wordt er makkelijk beter in en omdat je ze buiten legt heb je er weinig troep van.

Ben gestopt omdat mensen/familie er echt belachelijk over deden en ik het daarom niet meer relaxed vond. Zonde eigenlijk.

Nou wat flauw zeg als andere mensen er belachelijk over doen! Ik vind het ook wel een goed idee, omdat je ze inderdaad buiten legt.

Schilderen op nummer vind ik ook wel lekker om te doen. Ik heb trouwens wel altijd zo'n last van mijn hoofd/nek als ik te lang met iets bezig ben. Als mijn dochter gaat diamond painten komt het er altijd op neer dat ik het af moet maken. Verder heb ik eigenlijk nooit een uur niks te doen, dus ik heb verder geen tips. Dat zeg ik niet goed. Als ik om 20.30 beneden kom, ben ik meestal zo uitgeblust na de hele dag rennen en vliegen, dat ik op de bank plof en dom tv ga zitten kijken. Ik vind elke activiteit dan voelen als moeten.
<<

Maple

Kletskop

Bericht 24 Sep 2025 16:39

He wat leuk dat dit topic omhoog is gehaald.
Inmiddels zijn man en ik bezig met het creëren van twee hobbykamertjes, voor ons allebei ééntje. Als we dan toch slaapkamers over hebben.. Een plek waar we ons lekker terug kunnen trekken, het lijkt me nu al heerlijk want mijn hobbykamertje komt ook in de stilste ruimte van het huis.

Het diamond painting leek een bevlieging (lang leve adhd en de tijdelijke hobby's) maar het happy stones maken en laten zwerven lijkt wel iets blijvends te zijn. Nu doe ik dat minder vaak dan ik zou willen, omdat ik alles uit stal op de eettafel en dat moet dan ook weer opgeruimd worden. In een hobbykamer kan ik het gewoon rustig laten drogen.

Verder doe ik het cosy coloring ook nog weleens. Mn dure Ohuhu stiften waren gelukkig geen bevlieging 😅
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 25 Sep 2025 19:51

Dat klinkt heerlijk maple, allebei een plek om je terug te trekken en je eigen hobby's uit te kunnen voeren. En wat fijn dat je leuke dingen hebt gevonden om te doen.
Let's discover the world together.
<<

Saji

Kletskop

Bericht 11 Okt 2025 08:46

Heb vorig jaar dus macramé spulletjes op kreadoe gekocht en ik vind het echt leuk.
Heb verschillende dingen al gemaakt en op pinterest etc. zoek ik geregeld naar dingen die ik ook wel wil maken.
Dit jaar weer naar kreadoe. Is meer om de kinderen dat wij gaan. Zie wel waar ik nu mee thuis kom 😊
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 11 Okt 2025 09:04

Spencer, wat stom zeg!

Ik doe de laatste tijd wel weer wat vaker Happy Colour op de iPad, kleuren op nummer. Vind het heerlijk ontspannend.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Okt 2025 07:52

Nisschien nog een leuke tip voor iemand hier. Ik heb een tijdje terug een boek Stickeren op nummer gekregen en dat is ook leuk om te doen. Ik heb bijvoorbeeld deze en die is echt fijn, mooie platen en goede kwaliteit.
https://www.bol.com/nl/nl/p/paint-by-st ... 3sEALw_wcB
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 16 Okt 2025 11:15

Ik zag op Instagram steeds reclame voorbij komen van een watercolor boekje en dat leek mij zo leuk. Ik heb het besteld en ik vind het inderdaad erg leuk en rustgevend om te doen. Uit de losse pols iets schilderen vind ik erg lastig, dus dit is een mooi begin.
10.04.17
<<

debbyvanpeper

Noob

Bericht 16 Okt 2025 13:52

Heerlijk met mijn handen aan het werk, lekker in de klei en keramiek. Wel nog bij workshops maar dat geeft mijn hoofd rust <3
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd