22 Sep 2025 12:10 door Joey
Hier ook zo'n dilemma. Toevallig zoon gister opgegeven. In het dorp zit geen voetbalclub maar we kunnen uit 2 omliggende dorpen kiezen. Van oudsher ging iedereen van hier naar de ene club. Heeft mn hele familie, gespeeld, vader voorzitter geweest. Nu is het wisselend in dit dorp wie welke club kiest.
Er is een samenwerkingsverband tussen de clubs en op oudere leeftijd spelen ze samen. Als ze blijven voetballen komen ze dus sowieso bij elkaar. Je weet nooit hoe het loopt maar ik vermoed dat mijn zoon wel blijft voetballen.
Maar hier eigenlijk andersom dan als het dilemma van Lot. Ik kon het bijna niet over mn hart verkrijgen zoon niet naar die bekende club te laten gaan. Ben er zelf ook zo vaak geweest, voel me er thuis. Maar klasgenootjes leken naar vnl naar die andere te gaan. Nu valt dat toch mee en heb ik zoon voor die club die ik wilde opgegeven en iig 2 kleuters van hier komen daar ook bij. Vind het alsnog jammer dat iedereen hier niet meer vanzelfsprekend naar 1 club gaat omdat ze echt een leuke groep jongens/vriendjes bij de 2 kleuterklassen hebben. Maar wel blij met onze keus nu.
Voor mij stond voorop dat ik mn zoon met klasgenootjes wilde laten voetballen, dus als echt iedereen naar die andere club ging, had ik dat wel gedaan. Sluit me aan bij het eerder gegeven advies. Zou zowel bij beide een proeftraining doen als kijken waar vriendjes heengaan.