Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Schoenen en kinderopvang

<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 17 Sep 2025 07:56

Re: Schoenen en kinderopvang

Teun schreef:
Bloom schreef:Als ik eerlijk ben snap ik dat drogen niet 🙈 ik zie het meerdere dames zeggen.
Ik heb schoenen nog nooit hoeven laten drogen. Maar misschien omdat ze hier alleen leren schoenen drogen die ik schoonmaak in de spoelbak.

Als leren schoenen goed nat worden dan moeten ze ook drogen hoor! Hier wel. Vaak genoeg zitten hannesen met kranten in schoenen omdat mijn zoon weer eens vol in de plassen ging lopen.

Ik heb hier ook nog nooit schoenen laten drogen. Tenminste niet zover ik me nog kan herinneren haha
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 17 Sep 2025 08:13

Ik heb op mijn beurt dan weer nog nooit schoenen schoon gemaakt. (behalve na hondenpoep).

Ik vind kaplaarzen trouwens wel een ding hoor. Het is ideaal, ze blijven goed droog, makkelijk aan en uit, maar zoon loopt al zo slecht op z'n schoenen dus we proberen het toch te vermijden. Maar 't is zo handig.
Overigens hebben ze bij hem op school geen schoenen aan binnen maar sokken of sloffen. Dat is best lekker.
Let's discover the world together.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Sep 2025 08:17

Marin schreef:Ik heb op mijn beurt dan weer nog nooit schoenen schoon gemaakt. (behalve na hondenpoep).

Ik vind kaplaarzen trouwens wel een ding hoor. Het is ideaal, ze blijven goed droog, makkelijk aan en uit, maar zoon loopt al zo slecht op z'n schoenen dus we proberen het toch te vermijden. Maar 't is zo handig.
Overigens hebben ze bij hem op school geen schoenen aan binnen maar sokken of sloffen. Dat is best lekker.

Kun je geen zooltjes in zijn laarzen leggen voor een beter voetbed?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 17 Sep 2025 08:33

Ja dat is misschien wel iets om naar te kijken dit jaar!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 17 Sep 2025 08:34

Even een tip: bij H&M verkopen ze waterdichte sneakers voor kinderen. Die heb ik al een paar keer voor m'n dochter gehad. Halfhoog, met elastische veters en klittenband. Hoewel ze voor m'n dochter wat aan de brede kant zijn, liep ze er altijd prima op. Regenlaarzen vind ik zelf geen schoenen om veel op te lopen.
❤️ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 17 Sep 2025 08:35

Oh en ze hebben ook waterdichte chelsea boots!
❤️ 7 juni 2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Sep 2025 11:52

Ik vind blundstones echt top, die zijn waterdicht, gaan makkelijk aan, zien er leuk uit, gaan lang me en zitten goed. Dus zolang het niet plenst doe ik die aan bij mn zoon. Misschien ook wat voor O. Ze zijn best prijzig maar ik koop ze altijd op Vinted. Daar kun je hele nette tweedehands vinden voor goede prijzen als je een beetje goed zoekt.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Sep 2025 11:54

Noor schreef:
Teun schreef:
Als leren schoenen goed nat worden dan moeten ze ook drogen hoor! Hier wel. Vaak genoeg zitten hannesen met kranten in schoenen omdat mijn zoon weer eens vol in de plassen ging lopen.

Ik heb hier ook nog nooit schoenen laten drogen. Tenminste niet zover ik me nog kan herinneren haha

Nou wij fietsen door weer en wind dus met een goede regenbui zijn je sneakers bv echt drijfnat hoor 🤓
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 17 Sep 2025 12:08

Haha Harri, er is een soort familie vete over de Bluntstones en van m'n man mogen die niet. 😂
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 17 Sep 2025 12:13

Noor schreef:Mijn kinderen hebben eigenlijk altijd gewoon 1 paar schoenen gehad, nu nog steeds. Zijn die op dan kopen we nieuwe.. nooit meerdere paar schoenen gehad.

Dit. En toen ze jonger waren liepen ze in de herfst en winter vooral in regenlaarzen rond.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

LauraLinde

Noob

Bericht 17 Sep 2025 12:29

Hier een agrarische opvang, en daar lopen de kinderen binnen op sokken en buiten op laarzen (en in de zomer op hun eigen (teva)sandalen). Ze trekken daar buiten nooit hun eigen schoenen aan.

En op zaterdag thuis als we buiten bezig zijn en ze buiten spelen dan dragen ze ook wel veel laarzen.

Naar school gewoon schoenen, en dat valt dan altijd wel mee hoe vies ze worden.
Mijn kinderen hebben eigenlijk ook maar 1 paar schoenen altijd. De kleintjes dan nog wel sandalen erbij. als de schoenen te klein of kapot zijn dan is het seizoen voorbij en dan koop ik weer nieuwe, passend bij het seizoen wat er dan aankomt.
Nadeel is wel: vorige week kwam mijn zoon thuis met een losse zool van zijn schoen, helemaal kapot. Ik moet dan wel op stel en sprong naar een winkel om nieuwe te kopen, anders had hij de dag daarna geen schoenen om aan te doen.
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 17 Sep 2025 13:16

Pippa schreef:
Noor schreef:

Nou wij fietsen door weer en wind dus met een goede regenbui zijn je sneakers bv echt drijfnat hoor 🤓

Mijn dochter breng/haal ik als er flinke regen voorspelt is maar het komt natuurlijk ook geregeld voor dat die bui er 's middags gewoon is en dan fiets ze er wel gewoon doorheen. En mijn zoon voortgezet onderwijs fietst sowieso altijd, dus ook door de regen. Maar nee ook dan droog ik geen schoenen 🤷‍♀️ hij heeft wel altijd de leren variant van de nike sneakers.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 17 Sep 2025 13:38

Mijn zoon heeft 2 paar schoenen, maar wil altijd per se hetzelfde paar aan. Dat andere paar staat stof te vangen.

Het maakt mij weinig uit als zijn schoenen vies zijn. Hij heeft ook nergens nette schoenen voor nodig. We dragen binnen nooit schoenen, dus we hebben er geen last van.
Hij krijgt nieuwe schoenen als ie uit de oude schoenen is gegroeid.

Wij fietsen overigens ook door weer en wind, maar zijn regenbroek valt over z'n schoenen. Dus die blijven droog!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 17 Sep 2025 13:46

Net als Pippa snap ik ook niet hoe je met één paar af kunt. Misschien dat het voor jongens wel makkelijker is, maar voor meiden past toch nooit één paar overal bij? Snap wel dat het duur is, ik kijk ook wel naar aanbiedingen. Maar m'n dochter heeft vaak wel drie of vier (lente en zomer: twee paar sneakers en twee paar sandalen) paar schoenen. Als ik meer kinderen zou hebben, zou ik wel failliet gaan geloof ik 🤐
❤️ 7 juni 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 17 Sep 2025 14:00

E heeft nu een paar laarsjes en een paar sneakers, in de zomer nog een paar sandalen.

Toen ze jonger was had ze half hoge veter laarsjes in de winter (dr martens, oid) en in de zomer sandalen en sneakers.
Past vlgs mij overal onder.
30-04-2017
<<

Max

Yipyapper

Bericht 17 Sep 2025 14:05

Bliss schreef:Net als Pippa snap ik ook niet hoe je met één paar af kunt. Misschien dat het voor jongens wel makkelijker is, maar voor meiden past toch nooit één paar overal bij? Snap wel dat het duur is, ik kijk ook wel naar aanbiedingen. Maar m'n dochter heeft vaak wel drie of vier (lente en zomer: twee paar sneakers en twee paar sandalen) paar schoenen. Als ik meer kinderen zou hebben, zou ik wel failliet gaan geloof ik 🤐

Mijn vriend heeft zelf ook maar 1 paar schoenen die hij draagt.... Helemaal onderin de kast heeft ie een paar liggen die alleen opgegraven worden voor bruiloften.
Hij werkt overigens buiten en voor de hele dramatische dagen heeft ie regenlaarzen maar die komen pas uit de kast als het de hele dag stortregent.
<<

Nightingale

Noob

Bericht 17 Sep 2025 14:59

Mijn kinderen zijn echt varkens als ik dit lees. Hier moeten per week verschillende paren schoenen in de wasmachine. Ik heb per kind ook zeker vier paar schoenen per seizoen die afgewisseld worden (inderdaad ook als ze dus staan te drogen haha). Vaak heb ik ook vier kleuren zodat bij iedere outfit iets past: donkerblauw, bruin, wit en soms nog iets zwarts.

In de zomer hebben we overigens salt water sandals (wel ook twee kleuren minstens, ja ik ben toch zo'n doos die kleding en schoenen wil matchen), omdat het surfschoenen zijn die nat kunnen worden maar wel een mooie look hebben en dus gewoon letterlijk mee in de zee, onder de douche of even onder de kraan kunnen worden afgewassen en daarna weer meteen aan.
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 17 Sep 2025 15:02

Nightingale schreef:Mijn kinderen zijn echt varkens als ik dit lees. Hier moeten per week verschillende paren schoenen in de wasmachine. Ik heb per kind ook zeker vier paar schoenen per seizoen die afgewisseld worden (inderdaad ook als ze dus staan te drogen haha).

Ik heb serieus nog nooit schoenen in de wasmachine gedaan haha.
Lijkt me ook niet verstandig met leren schoenen trouwens.
Hier dus wel altijd de wat duurdere en kwalitatief goede schoenen en die gaan dus echt een heel seizoen mee en dan is meer dan 1 paar schoenen niet nodig naar mijn idee.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 17 Sep 2025 15:06

Nightingale schreef:Mijn kinderen zijn echt varkens als ik dit lees. Hier moeten per week verschillende paren schoenen in de wasmachine. Ik heb per kind ook zeker vier paar schoenen per seizoen die afgewisseld worden (inderdaad ook als ze dus staan te drogen haha). Vaak heb ik ook vier kleuren zodat bij iedere outfit iets past: donkerblauw, bruin, wit en soms nog iets zwarts.

In de zomer hebben we overigens salt water sandals (wel ook twee kleuren minstens, ja ik ben toch zo'n doos die kleding en schoenen wil matchen), omdat het surfschoenen zijn die nat kunnen worden maar wel een mooie look hebben en dus gewoon letterlijk mee in de zee, onder de douche of even onder de kraan kunnen worden afgewassen en daarna weer meteen aan.

Zijn die surfschoenen? Ik heb nog nooit iemand met dit soort schoenen op een surfplank gezien. Of bedoel je deze schoentjes niet
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 17 Sep 2025 17:01

Het lijken me niet echt surf schoenen als voor de sport. Maar ik heb ze zelf ook en van de zomer wel echt mee in de zee gestaan, dat gaat gewoon.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 17 Sep 2025 17:27

Dat model heet volgens mij ook surfer nogwat. Maar ik zou er ook niet mee op een surfplank staan, haha.

Hier ook enorme fan van Salt water sandals voor kinderen. Zeer hufterproof. Ik koop ze meestal op Vinted en de kinderen geven ze onderling ook nog door.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 17 Sep 2025 17:47

Ja die sandalen zijn ideaal, echt leer en ze kunnen gewoon nat worden. Ik probeer ze altijd op Vinted te scoren of ergens in de sale. En ik verkoop ze later ook vaak weer via Vinted.
❤️ 7 juni 2018
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Sep 2025 09:32

https://www.decathlon.nl/p/hand-schoend ... p-X8790583

Deze schoendrogers zijn echt een lifesaver hier. Vooral als regenlaarzen aan de binnenkant nat zijn. "De sloot was toch iets dieper dan ik dacht..."
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Sep 2025 20:08

Toen mijn zoons nog op de kinderopvang/ bij de kleuters zaten hadden ze vaak gevoerde regenlaarsjes ( van Enfant) aan en dan sloffen voor binnen.

Inmiddels voetballen ze beide 3 a 4 keer in de week en hebben we een Shoefresh gekocht om geen stinkende en natte voetbalschoenen in de gang te hebben staan, maar daar gaan ook regelmatig andere schoenen op om te drogen.

De oudste fietst overal heen en had de afgelopen week al een paar keer natte schoenen en de jongste vind het nog steeds grappig om lekker door plassen te rennen en stampen. Dus ideaal dat de schoenen met die Shoefresh binnen een uur droog zijn.

Ik poets overigens bijna wekelijks schoenen. Ik vind het zo zonde van leuke, dure schoenen dat ze er zo onverzorgd uit zien en lelijk worden en ik hou er van als mijn zoons er verzorgd uitzien.

Mijn zoons hebben altijd wel 2 a 3 paar schoenen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Nightingale

Noob

Bericht 23 Sep 2025 12:20

Marin schreef:Het lijken me niet echt surf schoenen als voor de sport. Maar ik heb ze zelf ook en van de zomer wel echt mee in de zee gestaan, dat gaat gewoon.

Ja precies dat, het is niet bedoeld om echt mee op de plank te staan denk ik hoor, het is meer dat het model zo heet. Je kunt ze wel als waterschoenen gebruiken en dus gewoon op het strand kinderen in de zee ermee laten spelen, maar ze ook gewoon onder een normale outfit dragen. Aangezien mijn kinderen veel nat worden en met water spelen op het strand is dat ideaal.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen