Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

1e keer sportschool: help!

<<

LauraLinde

Noob

Bericht 08 Sep 2025 12:54

1e keer sportschool: help!

Help! Ik ga vanavond voor het eerst van mijn leven naar de sportschool! En ik heb geen idee hoe dat allemaal werkt daar! Wat moet ik aan? Korte broek, lange broek, driekwartbroek? En schoenen die je niet buiten mag dragen stond in de mail. Dus je trekt daar je schoenen aan? En douchen de meeste mensen bij de sportschool? En hoe weet je hoe al die apparaten werken? En hoe lang of hoe vaak je dat moet doen?
Ik hen vanavond overigens eerst een soort intake, wegen en meten en conditie testen ofzo? Dus daar kan ik natuurlijk ook e.e.a. vragen.
Als jullie nog andere tips hebben wat betreft de -sportschool -etiquette' dan hoor ik het ook graag
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 08 Sep 2025 15:19

Re: 1e keer sportschool: help!

Het zal verschillen per sportschool.

- Neem een handdoekje oid mee om op het apparaat te leggen
- Hou een apparaat niet bezet als je klaar bent (om uit te hijgen enzo)
- Soms staan er qr codes op het apparaat, die kun je scannen met een app om meer info over het apparaat te krijgen en bijvoorbeeld een demo te zien of gooi de naam van het apparaat in YouTube
- Afhankelijk van de sportschool, vraag hulp aan medewerkers als je ergens niet uitkomt
- Voor kluisjes moet je soms zelf een slotje meenemen
- Kleding: waar jij het fijn in voelt. Laat je niet gekmaken door andere sportschoolbezoekers in hippe dure kleding.

Voor de apparaten kun je de hoeveelheid gewicht vaak aanpassen, probeer wat uit. Voelt het goed (niet te licht en niet te zwaar?), dan doe je 15 bewegingen, 20 seconden rust, nog een keer 15, rust, 15.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 08 Sep 2025 16:09

Trek aan waar jij je goed in kan bewegen. Het is even aanvoelen hoe de temperatuur daar is. In veel sportscholen kun je een schema laten maken en uitleg krijgen. Ze lopen dan alles met je door. Geef vooral aan wat je nodig hebt. In mijn vorige sportschool hadden ze 2 verschillende kleuren clipboards. De een was als je wel hulp wilde en de ander als je echt zelf wilde trainen.

Schoenen trek ik altijd daar aan. Ik douche niet in de sportschool al zijn de douches bij ons wel echt fijn. Ik douche vooral thuis omdat ik dan direct m’n bed in kan.

Verder hou alles schoon, gebruik een handdoek, ruim alles op en gebruik niet 28 dingen tegelijk. Zelf doe ik wel een supersetjes op amraps. Dan heb ik wel meer nodig maar ik let dan wel op hoe druk het is en welke materialen ik gebruik.

Verder veel plezier.
2015 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 08 Sep 2025 17:04

Oh ik voel je helemaal! Ik had dit een half jaar geleden ook voor het eerst en vond het zo spannend! Ik heb ze eerst gemaild voor een rondleiding en nadat ik die had gehad voelde ik me al iets zekerder. Daarna kreeg ik een afspraak met een coach die me zou gaan uitleggen hoe alles werkte. Dat vond ik ook heel spannend maar wel heel fijn! Ik denk dat je vanavond dan ook wel tips krijgt afhankelijk van wat je wil bereiken, en dat je dan wat uitleg krijgt over welke oefeningen je dan kunt doen, hoe, en hoe lang.

Je kunt ook met lesjes oid beginnen, dat wijst zich iig een stuk meer vanzelf.

Ik douche niet altijd daar, hangt er een beetje van af wat ik de rest van de dag nog op de planning heb staan.

Het is wel etiquette om je apparaten na gebruik schoon te maken en om een handdoek op je apparaat te leggen.

In de winter/voorjaar had ik een lange legging aan, met een top. Nu draag ik een korte legging met top. Meestal kleed ik me daar om, Inc schoenen, maar ik kom ook weleens al omgekleed daar aan, dan wissel ik alleen nog schoenen.

Denk er ook om dat als je daar wel wil douchen dat je een extra handdoek en slippers meeneemt daarvoor :) ik neem me nog weleens voor daar te gaan douchen maar vergeet dan m’n 2e handdoek.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

LauraLinde

Noob

Bericht 08 Sep 2025 18:54

Nou ik ben geweest hoor! Had jullie tips nog van tevoren gelezen, dank daarvoor!
Ik had eerst een intake, en ze gingen naast wegen en vetpercentage meten enzo ook testjes doen wat je kracht en conditie was en ook de apparaten uitleggen! Dus het ging prima. Alhoewel gewicht en vetpercentage beiden te hoog waren, maar dat wist ik ook. Mijn viscerale vet (vet rondom organen) was normaal, daar was ik wel blij mee. En mijn spiermassa was bovengemiddeld (terwijl ik al in geen jaren heb gesport en de afgelopen jaren 4 kinderen heb gekregen haha, viel me erg mee!)
Ik had een 3 kwart sportbroek aan en ik zag er meer die dat hadden dus ook prima. Een top kan ik echt niet aan haha, maar had gewoon een wijd shirt en daar zag ik er wel meer mee.
Ik krijg nu een schema op maat en het plan is dat ik dat 1x per week ga doen, en dan 1x per week een groepsles. Ben benieuwd, heb er wel goede zin van gekregen net!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 08 Sep 2025 20:22

Wat goed dat je gegaan bent! Qua lengte broek zou ik met name doen waar jij je zelf fijn en warm / koud genoeg in voelt.

Wat goed dat je beide dingen gaat proberen!
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 08 Sep 2025 21:01

Wat goed dat je gegaan bent en dat het je ook nog meegevallen is. In mijn sportschool (BasicFit) maakt het echt niet uit hoe je er bij loopt: van hoofddoekjes tot bijna bikini’s, alles komt voorbij en niemand vindt er wat fijn. Dat is echt fijn.

Ben je trouwens een oude bekende met een nieuwe naam?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 09 Sep 2025 05:41

Nou de eerste stap is er! Leuk dat het je is meegevallen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Sep 2025 15:41

Wat goed dat je bent gegaan en dat het goed is bevallen!
Zelf heb ik bijna altijd een lange legging aan, omdat ik me niet zo fijn voel in een korte en ik zweet snel en dan vind ik het altijd vervelend als het zweet zo over mijn benen druppelt. Verder heb ik een paar fijne truien en vesten voor over mijn sportkleding. Ik douche me nooit daar, maar ga meteen thuis douchen.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd