Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #3

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Aug 2025 19:02

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #3

Ik heb ook nog helemaal geen zin in school. Het is erg gezellig met de kinderen zoveel thuis. Ze zijn wel nog een week zonder ons op vakantie geweest, en we zijn zelf drie weken op vakantie geweest, dus we hebben ook gewoon weinig dagen thuis gehad.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 19 Aug 2025 19:13

Spencer schreef:Ik heb ook nog helemaal geen zin in school. Het is erg gezellig met de kinderen zoveel thuis. Ze zijn wel nog een week zonder ons op vakantie geweest, en we zijn zelf drie weken op vakantie geweest, dus we hebben ook gewoon weinig dagen thuis gehad.

Dit heb ik precies ook, ik baal er een beetje van dat volgende week school weer begint haha!
08-03-2010
08-02-2016
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 21 Aug 2025 18:07

wij hebben net het ledikant van onze zoon weggedaan. Toch wel een dingetje. Ook wel bijzonder precies 5 jaar geleden had ik de terugplaatsing van hem.

Wel een voordeel eindelijk weer ruimte naast mijn bed. Hij sliep al sinds april vorig jaar naast mij. En ook daarvoor regelmatig in de nacht naast mij
Afbeelding
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Aug 2025 09:04

Van mij mag de vakantie nog eeuwen duren. Mijn jongste is zoveel relaxter zonder school. Ik moet zelf maandag ook weer werken na 6 weken vakantie, dus we moeten meteen weer volle bak in het ritme.
<<

Amelie123

Kwebbel

Bericht 25 Aug 2025 09:37

Ik vind de vakantie ook te kort duren! Ben zelf alweer de derde week aan het werk, maar ik had nog zoveel leuke dingen op de planning maar we hebben tijd te kort. Volgend jaar wil ik in de meivakantie weg, en dan in de zomer een citytrip zodat we lekker veel tijd thuis hebben.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Aug 2025 14:34

Over drie weken gaat mijn zusje een geregistreerd partnerschap aan met haar vriend. Ze hebben alleen hun beide gezinnen uitgenodigd en ze willen graag dat onze kinderen meegaan. Super leuk. Vorige week heb ik op de eerste schooldag dus al meteen verlof gevraagd voor de kinderen. Ik dacht dat dat een kwestie van afmelden was met als reden iets van 'huwelijk van familielid' maar blijkbaar moesten we een heel formulier invullen en moet de aanvraag door de directeur beoordeeld worden. Daar wacht ik dus nu al 1,5 week op. Mijn man had gisteren nog even gevraagd aan de directeur wat de status was en hij deed enorm moeilijk, kon er nog niks over zeggen.

Dit is toch een no-brainer lijkt me, ze moeten toch gewoon verlof verlenen? Ik ben zelf ook docent en leerlingen krijgen bij ons voor vanalles verlof. Ook voor een stuk minder 'gewichtige omstandigheden'. Ouders sturen een mail en het is geregeld. Dus ook daarom vind ik het heel bijzonder dat hier zo moeilijk over wordt gedaan.
december 2016
juli 2019
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Aug 2025 15:05

Niekske schreef:Over drie weken gaat mijn zusje een geregistreerd partnerschap aan met haar vriend. Ze hebben alleen hun beide gezinnen uitgenodigd en ze willen graag dat onze kinderen meegaan. Super leuk. Vorige week heb ik op de eerste schooldag dus al meteen verlof gevraagd voor de kinderen. Ik dacht dat dat een kwestie van afmelden was met als reden iets van 'huwelijk van familielid' maar blijkbaar moesten we een heel formulier invullen en moet de aanvraag door de directeur beoordeeld worden. Daar wacht ik dus nu al 1,5 week op. Mijn man had gisteren nog even gevraagd aan de directeur wat de status was en hij deed enorm moeilijk, kon er nog niks over zeggen.

Dit is toch een no-brainer lijkt me, ze moeten toch gewoon verlof verlenen? Ik ben zelf ook docent en leerlingen krijgen bij ons voor vanalles verlof. Ook voor een stuk minder 'gewichtige omstandigheden'. Ouders sturen een mail en het is geregeld. Dus ook daarom vind ik het heel bijzonder dat hier zo moeilijk over wordt gedaan.

Ja hier moet je gewoon 1 dag verlof voor krijgen. Waarom wordt er zo moeilijk gedaan? Zo ingewikkeld is het toch niet.

Ouders kunnen bij de directeur van de school verlof aanvragen voor hun kind.
Dit mag als het gaat om de huwelijksdag van bloed- of aanverwanten t/m de 3e graad (dus o.a. broer/zus, oom/tante, neef/nicht, opa/oma).
De directeur mag dan maximaal 1 schooldag per gebeurtenis vrijgeven.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Aug 2025 15:09

Dat is inderdaad bizar en vind ik zo vreselijk irritant in Nederland. School heeft aantal dagen bijzonder verlof dat ze mogen verlenen aan leerlingen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Aug 2025 15:16

Oh geen idee waarom dat zo lang duurt. Misschien willen ze laten “voelen” dat dat niet zomaar gepiept is of zo.

Ik heb hier een bijna 7 jarige in huis en hij doet zo bijdehand, haantje de voorste gedrag en denkt ineens dat hij heel veel al zelf kan. Vandaag fietste hij ineens flink voor me uit en vergat daarbij naar een paar straten rechts te kijken. Daar kwam dus een auto uit en die stopte gelukkig. Los van dit incident vind ik dat bijdehante gedrag heel vervelend. Men, ik moet echt ff bewust een aanpak gaan kiezen maar mijn 1e reactie hierop is dat ik geprikkeld raak. Hoe gaan jullie hiermee om?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Aug 2025 15:20

Je moet je even inlezen op de term 'adrenarche'. Dat is de fase waar hij in zit en is een hormonale verandering. Als je weet wat er gebeurd, zijn er ook tools hoe hier mee om te gaan.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Aug 2025 15:43

Thanks, ga ik eens doen!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Aug 2025 17:33

Ik kom als eerste uit bij pre puberteit, acne, schaamhaar en okselhaar 😅. Daar lijkt het me nog wat te vroeg voor. Lees nu ook over emoties, heel herkenbaar. Deze fase is ongeveer vanaf 8 en hij moet nog 7 worden… maar er is in ieder geval wel iets aan het veranderen (ik dacht eerst dat het verveling was en daarna dat het door school kwam).
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Aug 2025 17:57

Nee dat is niet wat ik bedoel, dat heet ook premature als het goed is. Ik bedoel de hormoonverandering vanaf 6 jaar ongeveer. Het is heel bekend in elk geval.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 27 Aug 2025 20:48

Ik luister samen met D de griezelbus boeken. We zijn nu bij mijn favoriete stuk en eigenlijk wil ik gewoon zelf verder luisteren nu 😂 Zo ontzettend spannend en ik voel me weer helemaal tien jaar, met mijn nieuwste boek uren in bed 🥹
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Aug 2025 20:55

Ik lees het voor aan m’n 8jarige zoon en ik vind het gewoon soms te spannend!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 27 Aug 2025 20:57

Ja het stukje met opa en de geesten in het zwembad. Vond ik vroeger al vreselijk eng, ik wist het ook gewoon nog helemaal 😅 Gelukkig kan D het prima aan, want het wordt op Storytel ook echt spannend verteld.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Aug 2025 21:13

Oh die kennen we (nog) niet.. oh jee haha. Ik vond de poppendokter vrij grafisch tot nu toe. Dit is ook zo Nederlands hè, m’n vriendinnen in buitenland zouden gruwelen bij dit soort verhalen voor hun kinderen op deze leeftijd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 28 Aug 2025 06:15

Toen wij 4 jaar geleden afscheid namen van de crèche hadden we een appelboompje kado gedaan als afscheid. Beide jongens en wij hebben het daar altijd zo heerlijk gehad. Nu kreeg ik deze week een berichtje van die crèche dat de eerste appel rijp is en of we ‘m samen komen plukken! Echt zo leuk en lief!! Nu zijn we er dus gisteren geweest en dat was zo leuk 🥰 trots om mijn grote jongens te laten zien en heerlijk in die fijne tuin weer even rond te kijken en te kletsen met de lieve juffen. Echt tof!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Sep 2025 15:37

We hebben vandaag het geheim van Sinterklaas aan de oudste verteld. Ze was er weinig van onder de indruk. Wel wat vragen hoe dat kon met de zak voor de deur als wij dat allemaal geregeld hadden. En wie er afgelopen jaar zo enorm hard op de deur had gebonsd. Ik vroeg of ze het jammer vond dat ze het nu wist. Ze vond van niet, want het leukste aan het feest was het samen vieren met familie zei zei 🥰 ik smolt, wat een grote meid is ze dan!
december 2016
juli 2019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 06 Sep 2025 20:31

Ahh dat is de perfecte reactie! Ik zie daar dus echt tegen op, om het een keer te moeten vertellen. Ze gelooft er gewoon zó heilig in en geniet er zo van. Ik denk nog een jaartje en dan zullen we er wel aan moeten geloven. Hoop dat ze dan net zo fijn reageert als jouw dochter!
❤️ 7 juni 2018
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Sep 2025 08:42

Nou wat leuk Zora! En wat lief dat ze je daar een berichtje over sturen. Heel leuk!

Fijne reactie Nieske! Uiteindelijk is dat natuurlijk ook waar het verhaal om draait.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 07 Sep 2025 09:51

Ja lief hè Carra!

Wat goed van haar Niekske!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 07 Sep 2025 20:44

Ah wat lief en fijne reactie Niekske!
Wij hebben het toevallig deze week ook verteld aan zoon. Hij vroeg er laatst al naar en is nu één van de jongste op z'n school dus we waren bang dat hij het van een klasgenootje zou horen. Hij reageerde ook heel goed! En wilde met name weten waarom we dan niet de duurste cadeaus van z'n verlanglijst gaven. 😂

AH Zora wat leuk! :love:

Oh Spencer de Griezelbus Ben ik jarenlang zoo bang door geweest! Zoon heeft er ook wel eens een stukje in gelezen met m'n man, mocht eigenlijk niet van mij, maar hij durfde ook niet meer.
Let's discover the world together.
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 11 Sep 2025 14:09

Mijn dochter heeft vandaag haar aller eerste speelafspraakje, bij ons thuis. Super leuk, maar ik merk dat ik het ook spannend en een beetje ongemakkelijk vind.

Moet ik meespelen? Ze zelf laten spelen? Kan ik gewoon lekker m’n ding doen? Ik heb ze nu maar een bakje lekkers gegeven en wat te drinken en ze gingen meteen spelen, dus zal vast loslopen. Maar ik merk dat ik overal over na aan het denken ben 😆
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 11 Sep 2025 14:36

Auxo schreef:Mijn dochter heeft vandaag haar aller eerste speelafspraakje, bij ons thuis. Super leuk, maar ik merk dat ik het ook spannend en een beetje ongemakkelijk vind.

Moet ik meespelen? Ze zelf laten spelen? Kan ik gewoon lekker m’n ding doen? Ik heb ze nu maar een bakje lekkers gegeven en wat te drinken en ze gingen meteen spelen, dus zal vast loslopen. Maar ik merk dat ik overal over na aan het denken ben 😆

Haha kan me dat nog goed herinneren. Ze gewoon lekker hun gang laten gaan en zelf laten spelen en jij gewoon je eigen ding doen op een plek waar je af en toe een oogje in het zeil kan houden :wink: Mochten ze vastlopen niet meer weten wat ze kunnen doen kun je altijd wat voor ze bedenken, tekenspullen neerleggen of iets.
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen