Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Het hardlooptopic #2

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 02 Sep 2025 21:42

Re: Het hardlooptopic #2

Hunt, misschien moet je de zones etc gewoon loslaten. Ik probeer soms wel in zone 2 te lopen maar vaak laat ik ook gewoon mijn benen het tempo bepalen.

Vandaag liep ik 7,5 km, 5’51 gemiddeld. Het doel was tien maar het waaide hard en ik was er op een gegeven moment gewoon te kapot voor om nog door te gaan. Dus de rest lekker gewandeld. Aanstaande zondag doe ik een hele single hyroxrace bij mijn club, dus de komende dagen doe ik rustig aan met alleen nog een lichte krachttraining donderdag.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Sep 2025 21:44

Ik heb nog anderhalve week voor mijn halve tr.iathlon. best spannend weer!
Afgelopen zaterdag ging mijn tweede lange duurloop helemaal mis. Mijn hele lijf blokkeerde. Ik denk doordat het het einde van mn menstruatie was. As vrijdag nog een 11,6km op het schema en dan afbouwen. Hopelijk gaat die loop wel goed!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Sep 2025 11:20

Oeh! Spannend Jip! Knap hoor, lijkt me heel cool alleen dat buiten zwemmen houdt me tegen. Ik hoef jou niet te vertellen dat slechte trainingen ook belangrijk zijn. 😊

Hier flink aan het trainen voor de HM. Het gaat goed maar er gaat zoveel tijd in zitten. Ik moet ook echt extra mijn best moet doen om heel veel bij te eten want afvallen wil ik beslist niet. Maar dat is nog best lastig, gisteren alleen al bijvoorbeeld 1000 extra kcal verbrand. Hoe doen jullie dat?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Sep 2025 12:40

Ik neem sws bij lange duurlopen sportvoeding mee. Voor 2 bidons is dat al ca 500kcal. En vaak nog 1 of twee gels wat ook weer 100-200 kcal is. Dus dan eet je het onderweg weer bij. Ik ben nauwelijks afgevallen, terwijl ik dat wel graag wilde. Heb een tijdje langere lopen (1,5u) op alleen water gedaan, maar dat voelde niet oké. Na het seizoen maar weer een poging doen.

Vandaag had ik 1 bidon mee. Maar lunch wel goed. Wat ook wel weer aanvult.

<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Sep 2025 12:58

Bedankt voor je reactie, welke voeding gebruik jij en hoe neem je dat mee? Heb gisteren 100 minuten gelopen en gebruik dan eigenlijk alleen een gel.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Sep 2025 22:24

Ik gebruik sportdrank van High5 en de powergels van powerbar.

Ik heb een trailvestje. Daar kunnen aan de voorkant twee flesjes van 500ml en eventueel in het rugzakje zelf nog een flesje, regenjasje, wc papier etc.

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 07 Sep 2025 19:05

Wat spannend Jip! En wat heb je een fantastisch mooie fiets gesponsord / cadeau gekregen. Echt zo’n mooi initiatief van je collega’s!

SG, spannend een HM. Hoop daar ooit ook nog eens te komen. Succes met de voorbereiding!

Ik deed vandaag een single hyroxrace bij mijn hyroxclub. Het was warm en het waaide flink dus het was best heel zwaar. Vooral de burpees waren een beproeving en daarna kon ik de energie maar moeilijk weer terugvinden. De eerste vier km liep ik rond 5’25 maar na de burpees heb ik drie rondes deels gewandeld omdat ik er (mentaal) zo doorheen zat. Dat haalde het gemiddelde per km in die rondes naar beneden tot zo’n 7’45 en de laatste km liep in 6’07 ofzo. Maar ik heb het gehaald en zit weer heerlijk in de roes hierdoor. Over twee weken Maastricht!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Sep 2025 19:33

Prima toch. De burpees moet je echt heel goed verdelen. Ik sta altijd op ipv opspringen en op de grond goed ademen. Inmiddels voelen ze best ok.

Ik heb vandaag heel rustig gelopen. Na dinsdag zat mijn bil aardig vast. Ik heb waarschijnlijk te langzaam gelopen en daardoor verkeerde spieren belast. Vervolgens zag ik vanochtend niet dat de stoep waar ik op ging staan scheef was dus klapte keihard door mn enkel.
De training die vandaag op de planning in het schema stond was niet heel zwaar. Het was 10 minuten inlopen/wandelen. Toen 8x 20 sec op een cadans van 170-200 met 45 sec rust tussendoor. De snelste liep ik op 4:43 en de langzaamste op 5:28. Dit was natuurlijk maar kort maar mijn bil werd er wel blij van.

Dus nu echt weer even wat harder gaan lopen want dat geslof werkt dus tegen. Nou je niet perse harder. Technisch beter.
2015 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Sep 2025 20:18

Lekker Lady! Goede tip van Minx om je energie goed te verdelen.

Ah Minx, dat wordt even niet lopen misschien met die enkel!

Ik was echt super verrast. Het zijn geen collega's hoor. Maar ik had echt niks in de gaten en heb dus nu ineens een nieuwe fiets! Morgen ga ik er mee fietsen.

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Sep 2025 20:23

Heb je filmpje idd gezien! Wat een verassing! Fiets het ook lekker?

Mijn enkel voelt gelukkig verassend goed voor hoe hij er uitziet. Ik had mijn compressiekousen nog aan toen ik het typte en had dus oprecht geen pijn. Het is alleen gevoelig als ik het aanraak maar lopen is wel pijnvrij. Alleen dat het zo blauw was had ik niet verwacht. Net als m’n kleine teen die is ook blauw.
2015 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Sep 2025 21:26

De houding is exact hetzelfde als op mn oude fiets. Ik heb er nog niet mee kunnen fietsen. Morgen even! Beetje gokje wel om meteen met de race op een nieuwe fiets te gaan. Maarja.

Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd