Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Vragentopic - Algemeen

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 11 Mei 2025 20:16

Re: Vragentopic - Algemeen

Wij betalen vrijdag geloof ik 12,50 voor de bbq voor volwassenen. Nu denk ik dat de eigenaar ook wel een beetje bijlegt. Maar ik zou echt max 20 euro per persoon voor een bbq heel normaal vinden.

Hieronder is een slager die ook groot levert qua bbq pakketten.
https://www.slagerijvanguilik.nl/produc ... hjzAM6dDk-
2015 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 11 Mei 2025 21:58

Noor schreef:
Bliss schreef:Hebben jullie ook problemen met Instagram vandaag? Ik kom er gewoon niet in.

Hier nergens last van

App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en hij doet het weer!
❤️ 7 juni 2018
<<

Marit Eline

Bericht 20 Mei 2025 21:17

Ik heb een vraag, ben benieuwd wat jullie zouden doen.
Ik heb wandelschoenen besteld bij een groot bekend bedrijf. 165 euro. Betaald met Ideal. Keurig geleverd, ze passen goed, wil ze graag houden. Maar nu zag ik dat ze 1 dag voor levering het volledige bedrag terug op mijn rekening hebben gestort. Dat is vast een foutje, want nu heb ik niks voor de wandelschoenen betaald. Dus heb ik het klantenservice gemaild over dit, maar het is al een week geleden en nog niks gehoord. En ik heb gebeld en daar geven ze aan dat ze bij voorkeur per mail dingen afhandelen en dat ik maar moet afwachten. Ik moet zeggen dat ze niet zo lekker lopen zolang ze nog niet betaald zijn ;) heb continu het idee dat ik als een dief op niet betaalde schoenen loop. Maar wat kan ik nog meer doen om dit sneller te laten verlopen? Ik wil ze gewoon betalen. En stel nou dat ik niks meer hoor, wat dan?
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Mei 2025 21:23

Volgens mij heb je je best gedaan en ik zou ze dan gewoon dragen in afwachting tot je wat hoort. Misschien/waarschijnlijk komen ze alsnog bij je uit en dan kun je gewoon betalen toch? Ik zie niet wat je nog meer kunt doen als je al gebeld én gemaild hebt.
<<

Nightingale

Noob

Bericht 23 Mei 2025 12:19

Ja, je hebt je best gedaan en nu ligt de bal bij hen. Meer kun je niet doen, dus geniet gewoon van je schoenen en laat het los! Je kunt het geld opzij zetten voor als ze je nog benaderen?
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 31 Mei 2025 10:34

Gebruikt iemand de (vernieuwde) Albelli app? Ik maakte altijd via de app mijn fotoboeken en kon altijd zelf de indelingen maken. Nu wil ik net beginnen aan een nieuw boek, selecteer mijn foto’s en alles staat ineens al ingevuld. Heel irritant en ik krijg het ook (nog) niet voor elkaar om het te veranderen. Iemand die het wel lukt om via de app zelf je fotoboek in te vullen? Anders ga ik toch maar via de laptop proberen denk ik, maar vond die app juist zo handig.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 02 Sep 2025 22:44

Algemeen vragentopic

Dit topic miste ik ineens, aangezien ik een vrij algemene vraag heb! Momenteel zit ik enorm in de stress door onze buren die het bloed onder m'n nagels vandaan halen en aangezien ik werkloos ben, helpt het ook niet dat ik steeds thuis zit. Dus ik heb bedacht dat ik donderdag even weg wil hier, gewoon ergens heen rijden om een beetje tot rust te komen. Maar waarheen? Wie heeft er een leuk idee? Ik dacht zelf meteen aan het strand, vind ik altijd wel rustgevend. Maar ik sta ook open voor andere ideeën. Maximaal een uur rijden vanaf Utrecht als het even kan.
❤️ 7 juni 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 02 Sep 2025 23:08

Re: Algemeen vragentopic

Wat vervelend Bliss! Goed dat je kijkt wat je kunt doen binnen je circle of influence, behalve op den duur verhuizen 😅.

Ken je de Posbank bij Velp/Rheden? Dat is nu ook heel mooi, misschien bloeit de heide er nog deze week.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 03 Sep 2025 07:32

Leuk idee, alleen ga ik over twee weken al naar de Posbank met twee vriendinnen. Weet niet of hij dan nog in bloei staat, maar toch ga ik nu liever iets anders doen. Denk toch wel naar zee, daar word ik altijd rustig van. Mijn go-to is altijd Kijkduin of Scheveningen, maar wie kent er nog andere leuke stranden?
❤️ 7 juni 2018
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Sep 2025 08:17

Noordwijk is lekker rustig!

Daarnaast dacht ik ook aan de hei, maar dan bij theehuis ‘t Bluk waar je heerlijk kunt zitten/eten/koffie drinken en tussendoor lekker wandelen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 03 Sep 2025 08:57

De Amsterdamse Waterleidingduinen zijn ook mooi. Duinen, bos, herten, en je kan altijd nog even een blik op het strand werpen of lunchen bij een strandtent in Zandvoort. Slim van je om het zo aan te pakken, tijd voor jezelf en geen ergernis.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 03 Sep 2025 09:35

Leuke ideeën! Combi van Zandvoort en Amsterdamse Waterleidingduinen vind ik wel een goeie! Ben daar nog nooit geweest, waar zou ik dan het beste kunnen parkeren? En ik heb afgelopen weekend voor het eerst sinds een jaar ofzo weer eens een stuk gewandeld in het bos en op de hei, vanwege m'n hielspoor. Kilometer of vijf is voor nu even de max, is dat te doen daar? Zijn er überhaupt wandelroutes o.i.d.? Ik ga me er even in verdiepen.
❤️ 7 juni 2018
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Sep 2025 09:59

June schreef:Noordwijk is lekker rustig!

Daarnaast dacht ik ook aan de hei, maar dan bij theehuis ‘t Bluk waar je heerlijk kunt zitten/eten/koffie drinken en tussendoor lekker wandelen.

Leuke tip! Ga ik misschien wel even heen deze week met de hond ☺️
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Sep 2025 10:05

Bliss, je zou misschien ook nog kunnen overwegen ergens een fiets te huren :) Dan zie je wat meer en het scheelt je pijn!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 03 Sep 2025 11:33

Ja bijv trein nemen, of auto daar neerzetten, naar Bloemendaal of Heemstede Aerdenhout, en dan vanaf daar lekker met een ov-fiets naar Zandvoort of Bloemendaal aan zee fietsen! Dan kom je ook langs de waterleidingduinen als je wil, of langs Elswout (bos) en kun je daar wandelen als je daar zin in hebt. Heerlijk uitje!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 03 Sep 2025 11:46

Oh dat is ook nog een idee, fiets meenemen in de trein naar Heemstede-Aerdenhout en dan lekker richting het strand fietsen. Misschien doe ik dat wel!
❤️ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 03 Sep 2025 16:06

Leuk! Ja dan zou ik idd de fiets meenemen of OV fiets. Ik heb het laatst nog gefietst vanuit Heemstede maar wel op elektrische fiets. Maar is prima te doen hoor. Bij de Waterleidingduinen kan je prima langere of kortere wandelingen maken, het grote pad is goed verhard dus dat is voor je voeten misschien fijn. Ik ga altijd naar deze ingang. Dit restaurantje is ook leuk wat er bij zit:
https://maps.app.goo.gl/wnf9KeoDz366JqdL8
En anders vind ik Ohana een leuke strandtent (goeie wijnkaart ook ☺️). Tent6 zit er naast, die vind ik ook leuk.
Veel plezier!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 03 Sep 2025 16:47

Ik ga toch niet met de trein, OV-fiets vind ik nooit zo fijn en eigen fiets kan alleen buiten spitstijden mee in de trein. Dus ik ga inderdaad naar die ingang, ik zag dat je daar een wandelroute van 3.8 km hebt. Lijkt me een mooie afstand. Daarna ergens lunchen en dan nog even naar het strand, zoiets. Of lunchen bij een strandtent, morgen even zien hoe laat ik er ben.
❤️ 7 juni 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 04 Sep 2025 06:41

Leuk, veel plezier!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 04 Sep 2025 07:37

Veel wandel plezier vandaag. Zou ik ook wel zin in hebben, lekker in de natuur. Het blijft tot 17 u droog lijkt het!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 04 Sep 2025 20:10

Nou het was een topdag vandaag hoor! Ik was rond 11.15 uur in Zandvoort, eerst bij Dune op het terras gezeten en daarna het park in gegaan. Ik deed dus de wittepaaltjesroute van ongeveer vier kilometer. Na vijf minuten zag ik iets verderop ineens een damhert op het pad staan en ik wist niet wat ik zag joh! Ik vond het echt zo bijzonder, werd er gewoon een beetje emo van (oké ben ook ongesteld, dus er is weinig voor nodig, maar toch). Het voelde echt even als een soort geluksmomentje ofzo. Sowieso ook prachtig daar, en verderop zag ik weer herten. Heb er in totaal wel tien gezien, vond het echt zo tof! Af en toe gestopt en nog even ergens op een bankje van het uitzicht genoten. Na vijf kwartier was ik rond en ben ik naar Zandvoort gereden. Ik liep het strand op en wilde gaan lunchen. Er waren een paar strandtenten op rij, maar Ohana trok me het meest. Later keek ik hier weer in het topic en zag ik dat Marin deze ook had getipt, was ik helemaal vergeten. Daarna nog lekker uitgewaaid op het strand, de zon was net weg en het was best fris, maar alsnog lekker rustgevend. Toen nog even door het centrum van Zandvoort gelopen en weer terug gereden. Helaas ongeveer drie kwartier in de file gestaan op de terugweg 😵 Nu wel gaar, maar ik heb er echt van genoten vandaag! Precies waar ik naar op zoek was.
❤️ 7 juni 2018
<<

Maple

Kletskop

Bericht 04 Sep 2025 20:39

Mooi he, die Waterleidingduinen? Damherten kom je er eigenlijk altijd wel tegen. Met een beetje mazzel kom je er vossen tegen en mijn man had afgelopen jaar zelfs een uil in een boom boven hem gezien en uitgebreid op de foto kunnen zetten. Mooi gebied, we komen er graag.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 04 Sep 2025 20:52

Klinkt als een heerlijke dag! Ja die damherten zijn bijzonder he. Mijn zoon heeft tegenover de Waterleidingduinen zwemles dus we gaan soms in de vroege ochtend er heen en dan is 't helemaal mooi. Leuk dat je naar Ohana bent geweest, toevallig. En mooie foto's!
Vorige

Terug naar Algemeen