Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Verbouwings/klustopic

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 11 Jan 2025 19:06

Re: Verbouwings/klustopic

Lastig SO. Ik ken ook geen dakdekkers helaas. En goede budget tip! Helaas geen Hornbach in de buurt (moet daarvoor al 1,5 uur rijden, dat bespaart niet zo veel)

Hier echt keihard gewerkt de afgelopen weken. Komende week komt ergens de stukadoor voor het laatste deel van de verbouwing: de ruimte waar de keuken gaat komen.

Echt zo blij om over een paar weken uit het puin te zijn. Dan natuurlijk nog alles verven e.d. maar geen muren meer breken of plafonds eruit trekken.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Jan 2025 20:05

Hout kun je ook beter bij een houthandel halen dan bij een bouwmarkt!
08/2018
05/2021
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Jan 2025 10:31

Ik kreeg vandaag zelfs een mailtje van Hornback, dat een vand e producten die ik laatst gekocht heb in prijs is verlaagd en dat ik nu een tegoed heb van 1.75 op mijn account en dat het automatisch de volgende keer in mindering wordt gebracht op de rekening. Oke, het is een druppel op de gloeiende plaat, maar toch wel leuk.

Gisteren hebben we weer iemand gehad voor een offerte van het dak. Dit keer geen eenmanszaak, een bedrijf die ook zegt betalen na afloop. Kwam ook met nieuwe voorstellen voor onze dakkapel. Dat deze niet zelf gebouwd hoeft te worden, maar dat ze samen werken met een ander bedrijf die ook de complete dakkappelen als één geheel kunnen bouwen en later kunnen plaatsen. Nu even wachten een offerte. Hopelijk snel antwoord en dan kunnen we snel beginnen met boven alles leeghalen. Aangezien daar nog een hoop rotzooi staat :D

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Jan 2025 15:26

Spannend SO!

Hier is de 'keuken' gestuct en we hebben een begin gemaakt aan de vloerverwarming. Het einde komt langzaam in zicht.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 15 Apr 2025 22:56

Zijn er nog klussers?

Wij zitten middenin de verbouwing. Het oorspronkelijke idee was om de tv van de ene muur naar de andere muur te plaatsen.
Maar het is een beetje uit de hand gelopen. We plaatsen extra stopcontacten, stukadoor komt. Daarna vloerverwarming en nieuwe vloer. Dan nog verven, sauzen en behangen. En we hebben ondertussen al nieuwe kunststof kozijnen en voordeur laten plaatsen en 2 nieuwe binnendeuren.

Ons huis is 1 groot stofnest, maar ach. We houden het einddoel maar voor ogen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Apr 2025 23:54

Hier liggen we vrij stil. Iets met het dak wat gedaan moet worden voor we verder kunnen. De offertes zijn 130.000. Dus nog even wachten tot we dat geld ( en meer) bij elkaar hebben.

Grappig dat het verplaatsen van een TV gelijk zorgt voor een complete verbouwing haha. Dat stof is gruwelijk irritant, maar wel te overleggen. Het is maar voor korte duur. En inderdaad het einddoel is het belangrijkste.

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Apr 2025 06:27

Wij hebben afgelopen maand een inbouwkast in onze slaapkamer laten plaatsen. In de bijkeuken heeft mn man ook een kast met schuifdeuren geplaatst.

Volgende stap is eigenlijk de achterdeur vernieuwen, 2 uitzetraampjes en een houten wand voor Keralit planken... Vooral de deur is duur! Offerte nog niet opgevraagd, maar wel een geschikt bedrijf op het oog.

Afgelopen week hebben we eerst de tuin aangepakt en geverticuteerd. Als de jongste naar school gaat staat het verven van de woonkamerdeur op de planning, daar rolt de verf vanaf.
08/2018
05/2021
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Apr 2025 07:02

Wanneer ben ik niet aan het klussen 😂 hier druk bezig in de keuken.

En kan helemaal begrijpen dat het niet zo simpel is een tv zomaar aan een andere wand te hangen. Wel lekker als het straks af is!
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Apr 2025 22:16

Ik meld me!
Het is bij mij geen verbouwen, maar alles moet wel gedaan worden. Alleen de zolder laat ik voorlopig even voor wat het is, want daar komen ze in maart 2026 isoleren. Ook krijg ik dan dubbelglas op de plekken waar ik het nog niet heb.
Sinds vandaag zijn boven alle raamkozijnen afgelakt, de deurkozijnen staan nog in de grondverf/primer. De muren hebben de voorstrijk al gehad boven en gaan morgen in de juiste kleur geschilderd worden.
In de woonkamer en de keuken zijn alle kozijnen geschuurd, de gaten/deuken in de muren opgevuld en klaar om opgeschuurd te worden.
En dan moeten de hal en overloop nog gedaan worden, daar zie ik ook het meest tegenop, want mijn woning is hoger dan de gemiddelde woning. Maar goed, ik heb gelukkig mijn hulptroepen.
Vrijdag ga ik de trapbekleding uitzoeken en voor de overloop. En dan wil ik ook meteen de raambekleding voor beneden bestellen en de rolgordijnen voor boven en de keuken. Alleen moet ik het waarschijnlijk wel even in laten meten omdat er wat bijzondere constructies inzitten.
Dinsdag wordt het laminaat met de ondervloer en plinten voor boven afgeleverd, dus dat kan dan ook naar boven gesjouwd worden.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 24 Apr 2025 07:32

Hier weer wat verder!

De stukadoor is geweest, dinsdag kwamen ze de vloerverwarming vrezen. Hierbij raakten ze 3 stroomkabels. 's Avonds dit samen met mijn vader en man op proberen te lossen. Helaas schoot de hoofdzekering er ook nog uit. Gelukkig kon er nog een installateur langskomen.
Gisteren nog de hele dag samen met mijn vader bezig geweest om alles weer goed te krijgen. En daarna ben ik bezig geweest met het aanleggen van alle nieuwe stopcontacten. Ik ben totaal niet handig, maar het is me gelukt. Daar ben ik dan toch wel weer trots op!

Vandaag en morgen bestaat uit vloer dicht smeren en egaliseren. En dan hoop ik dat we dit weekend kunnen beginnen met voorstrijken van de muren.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Apr 2025 19:55

Super goed bezig Burn!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Aug 2025 20:10

Even een uppie.

Vorig jaar september heb ik voor de hele beneden verdieping lampen besteld. Het ging ons vooral om het design van het de lampen. Maar de led strips waren niet dimbaar en iets met de transformator die dan ook niet goed is. We zijn nu bijna een jaar verder en de eerste twee lampen zijn omgebouwd naar wens en hangen. Twee dozen weg in de woonkamer. Morgen gelijk naar de stort.

Even een grote kleine blij. Want het duurde mij eigenlijk te lang.

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Aug 2025 20:28

Kleine overwinningen moeten we maar vieren he SO!

Hier nog steeds bezig met de laatste loodjes van de keuken. Maar als het voor de kerst af is, zal ik al blij zijn.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Aug 2025 22:03

Zo iets inderdaad. Het is vooral dat mijn vriend een pietje precies is. Op zich prima, maar als hij niet fit is gebeurd er ook niks. En afgelopen twee weekenden dat we thuis waren had hij echt last van zijn Prikkelbaar darmen. Dus dan gebeurd er niks.

Donderdag ga ik weer verder in de tuin. Ik laat dat voor morgen even voor wat het is qua temperaturen

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Aug 2025 19:26

lastig is dat he als mannen zo precies zijn. Mijn man is ook zo.
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Aug 2025 19:30

Hier is mijn man begonnen met slopen.

De bijkeuken en deel garage zijn gesloopt. Er is in de garage een tijdelijke muur geplaatst en stroom en water is verandert. In de garage zit nu ook de wasmachine.
Er komt een aanbouw van 3x12 meter over de hele achterkant. Stuk achter de garage word dan de bijkeuken.

Dit is voor
Afbeelding
Stuk garage weg
Afbeelding
bijkeuken voor. Waar zoon even op mocht kleuren
Afbeelding
en de bijkeuken weg, er zit om de ketel nu een tijdelijke kast omheen.
Afbeelding

Verder staat de tuin vol met spullen voor de bouw
Afbeelding
Afbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 14 Aug 2025 16:40

Herkenbaar Sarah dat de hele tuin vol met spullen staat. Maar het is voor een goed doel.
Succes met het opbouwen van de hele aanbouw

Hier moeten we deze week langs een bouwbedrijf voor het opgeven van dakpannen en de soort dakgoten die we willen voor de offerte. Die geeft het door aan de dakdekker en dan hopen dat de offerte qua prijs beter is dan de laatste twee.

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Aug 2025 20:32

Volgende stap ook weer gedaan. Net de planken besteld voor de keukenkast. De deuren zijn vorig jaar oktober opgehangen, maar de glazen planken hadden we nog niet besteld. Deze wilde ik in de vakantie bestellen, maar qua draagkracht nog een vraag over. Helaas was het bedrijf daarna tot vandaag dicht vanwege bouwvak.
Nu nog bevestigingsmateriaal en hopelijk over een 1,5 maand eindelijk een volwaardige keukenkast met planken ipv alleen deuren :D.

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Sep 2025 19:15

dit is nu bij ons achterhuis. Fundering uitgegraven. En alle putten weggehaald en aangesloten op het riool

Afbeelding
Afbeelding
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje