Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat wil je even kwijt? #14

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 28 Aug 2025 18:50

Re: Wat wil je even kwijt? #14

Dat het toch wel leuk zou zijn als we volgende week meer dan twee prijzen hebben om op te gaan loten. Dus wie is creatief en bedenkt nog wat leuks dit weekend?

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Aug 2025 20:17

Wij hebben baby minilopkonijntjes 🥰
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Aug 2025 20:17

Silly-One schreef:Dat het toch wel leuk zou zijn als we volgende week meer dan twee prijzen hebben om op te gaan loten. Dus wie is creatief en bedenkt nog wat leuks dit weekend?

Oh lees nu dit en lijkt net alsof ik een baby konijn aanbied haha.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 29 Aug 2025 06:35

Hahah Silly-One en Marsy 🤣

Ik wil even kwijt dat ik 's avonds in het donker door mijn stad fietste en er vanuit een rijdende auto een waterballon naar me werd gegooid. Ik was van top tot teen nat.

Wist even niet wat me overkwam. Mijn zoon merkte op een gegeven moment stukjes ballon op het fietspad op, dus toen snapten we het pas.
T (2008) en I (2013)
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Aug 2025 07:06

Wat irritant zeg, Filoria!
Super kinderachtig.
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 29 Aug 2025 07:18

Marsy31 schreef:
Silly-One schreef:Dat het toch wel leuk zou zijn als we volgende week meer dan twee prijzen hebben om op te gaan loten. Dus wie is creatief en bedenkt nog wat leuks dit weekend?

😂😂
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 02 Sep 2025 11:28

Ik heb nooit LinkedIn oid hoeven gebruiken omdat ik al zo lang bij dezelfde werkgever zit. Nu gaat dit zeer waarschijnlijk veranderen dus heb me daar toch aangemeld. Snap er alleen hélemaal niks van, wat een leek ben ik toch ook wat sommige dingen betreft.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Sep 2025 14:16

Ik vind LinkedIn ook een onoverzichtelijk en rommelig platform Auxo.
En wat gevaarlijk gewoon Filoria, voor het zelfde geld verlies je je evenwicht en breek je wat.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 02 Sep 2025 17:14

Marsy31 schreef:

Hahaha!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 02 Sep 2025 17:21

Ik wil even kwijt dat ik nu voor de 16e dag plat op bed lig. 22/21,5 uur per dag. Ik ben het goed zat maar ik ben te uitgeput om meer te doen. Ook afleiding is moeilijk, ik houd dingen maar kort vol. Ik kijk elke avond 1 aflevering van een serie bijvoorbeeld, maar dan wel in kleine stukjes verdeeld over de avond. En verder lees ik wat in een tijdschrift, haak ik soms een paar steken en zit ik regelmatig op mijn telefoon te internetten en kleine stukjes lezen. En ondertussen gaat mijn lijf van al het liggen ook achteruit, wat ik beangstigend vindt want ik zie nog geen enkele verbetering.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 02 Sep 2025 17:38

Wat ontzettend naar voor je Pompoen. Ik heb een goede vriendin die ook LC blijkt te hebben. Ik vind het heftig om te zien wat het met haar doet maar ik vind het ook lastig om er mee om te gaan.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 02 Sep 2025 21:23

Klote, Pompoen. Dat is wel heel beperkt, zoveel plat moeten liggen nu. Ik heb ook weer een terugval en ben weer praktisch huisgebonden na een iets betere periode. Hopelijk kom ik met de nodige rust gauw weer op mijn voor de vakantie baseline.

Ik snap dat het als vriendin moeilijk kan zijn, Lady. Heb je behoefte aan tips over wat ik nu prettig vindt in vriendschappen? Kan persoonlijk zijn, maar misschien is het fijn te horen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 02 Sep 2025 23:29

Lady schreef:Wat ontzettend naar voor je Pompoen. Ik heb een goede vriendin die ook LC blijkt te hebben. Ik vind het heftig om te zien wat het met haar doet maar ik vind het ook lastig om er mee om te gaan.

Ik kan me ook voorstellen dat dat moeilijk is om te zien en ook wat je er mee moet. Ik heb gemerkt dat eigenlijk alle vriendschappen verwaterd zijn of op een heel laag pitje staan. Ik heb gewoon te weinig energie en teveel overprikkeling om ze nog te kunnen onderhouden. Ik zelf zou het wel fijn hebben gevonden als vriendinnen appcontact met me waren blijven zoeken zodat ik af en toe nog wat sociaal contact kon hebben. Dus dat is mijn tip.
Maar ik neem het niemand echt kwalijk dat ze na zoveel jaar niet meer echt contact hebben gehouden, het is nogal wat als het vooral van één kant moet komen allemaal.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 02 Sep 2025 23:30

Teun schreef:Klote, Pompoen. Dat is wel heel beperkt, zoveel plat moeten liggen nu. Ik heb ook weer een terugval en ben weer praktisch huisgebonden na een iets betere periode. Hopelijk kom ik met de nodige rust gauw weer op mijn voor de vakantie baseline.

Ik snap dat het als vriendin moeilijk kan zijn, Lady. Heb je behoefte aan tips over wat ik nu prettig vindt in vriendschappen? Kan persoonlijk zijn, maar misschien is het fijn te horen.

Balen dat het weer zoveel minder gaat! Ik hoop dat je gauw weer op je baseline komt inderdaad, zodat je weer een beetje meer uit de voeten kan.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 04 Sep 2025 06:29

Pompoen wat vervelend dat het zo slecht met je gaat! Als je af en toe met iemand wil appen, mag je altijd een pb sturen met jouw nummer.
Gewoon luchtig appen als je daar behoefte aan hebt.
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 04 Sep 2025 08:21

Och en dan zit ik te mopperen over LinkedIn. Wat verdrietig dat het zo slecht met je gaat Pompoen 😔
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 04 Sep 2025 08:29

Ach lieve Pompoen🫂
Wat is het toch een kloten ziekte. Hier ook een flinke terugval sinds de zomer en ben het ook spuugzat. Sorry voor mijn woorden. Wil zo graag normaal kunnen leven....
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 04 Sep 2025 08:31

Lady schreef:Wat ontzettend naar voor je Pompoen. Ik heb een goede vriendin die ook LC blijkt te hebben. Ik vind het heftig om te zien wat het met haar doet maar ik vind het ook lastig om er mee om te gaan.

Wat rot voor haar. Ik ben ook vrienden verloren omdat ik weinig tot geen energie heb voor sociale contacten. Ook oud collega's met wie ik toch 17 jaar samen heb gewerkt nooit meer wat weer gehoord sinds mijn afscheid.
Ik zou gewoon af en toe een appje al heel erg waarderen en fijn vinden.
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Sep 2025 11:14

Wat verdrietig Pompoen. Ik gun je zoveel meer!

Wat betreft vriendschappen.. ik ben door langdurige ziekte ook veel mensen kwijt geraakt. Gelukkig heb ik nog wel een ‘harde kern’ die er voor me is en waar ik m’n energie uit kan halen.
Overigens had ik een appje ook wel fijn gevonden maar dan meer als ‘ik ben je niet vergeten’ dan vragen hoe het gaat want als er weinig verbetering is en ik elke maand moet appen dat er niets veranderd is, dan vind ik dat ook heel lastig.
Hoe dan ook een moeilijke situatie voor beide partijen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 04 Sep 2025 11:34

Teun; je mag me zeker tips geven. Ik merk dat ik er zelf soms zo’n negatieve energie van krijg en dat wil ik niet. Maar ik wil er ook voor haar zijn.

<<

Elijulia

Noob

Bericht 04 Sep 2025 12:31

Denk dat het ook veel uitmaakt wat dan de inhoud van de communicatie is. Als het altijd gaat over het 'niet goed voelen' dan zou ik daar, net als wat Lady aangeeft, negatieve energie aan overhouden.

Maar het moet ook niet een verplicht nummertje worden waarbij je elke maand 'verplicht' vraagt hoe het gaat. Voor beide kanten niet prettig.

Hoe dan ook...lastig.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Sep 2025 13:05

Lady schreef:Teun; je mag me zeker tips geven. Ik merk dat ik er zelf soms zo’n negatieve energie van krijg en dat wil ik niet. Maar ik wil er ook voor haar zijn.

Krijg je negatieve energie van hoe zij ermee omgaat of is het meer dat het uitzichtloze van de situatie jou raakt?

Wat ik in z’n algemeenheid fijn vind:

- de vraag hoe het vandaag met me gaat, ipv de algemene vraag hoe gaat het me je. Door de grilligheid van de ziekte is dat eerste veel makkelijker te beantwoorden
- een appje dat ze aan me denken
- als mensen de moeite nemen langs te komen en begrijpen dat er even geen evenwicht zit in het elkaar opzoeken
- geen ongevraagd advies. Ik krijg dat heel veel en vind het ergens ook logisch. Mensen lezen weer dingen of horen iets via via. En denken dan aan me. Ik word er dus niet boos van maar het kost me wel weer energie om daarop te reageren en ik kan het soms opvatten dat de ander vindt dat ik niet genoeg doe om beter te worden, ook al is dat niet zo bedoeld. Ik vind het fijner als ze gewoon appen dat ze aan me moesten denken.
- als ik een beetje energie heb vind ik het juist leuk om over de ander te praten, fijn om betrokken te blijven bij het leven van mijn vriendinnen voor zover dat lukt.
- wel me blijven uitnodigen voor dingen ook al zijn ze niet altijd haalbaar. Zo voel ik me nog wel onderdeel van de vriendschap.
- en misschien nog wel de belangrijkste: haar geloven dat het geen onwil is als iets niet lukt, en dat ze het zelf ook liever anders zou zien.

Ik ben ook wel benieuwd wat jij juist prettig of niet prettig vindt aan de andere kant Lady! Mag ook in een pb. Wie weet leer ik daar ook weer van.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 04 Sep 2025 13:50

Dank je voor je openheid Teun. Als ik het zo lees doe ik het best goed. Behalve die goedbedoelde adviezen, die wil ik toch nog weleens geven.

Met negatieve energie bedoel ik van hoe zij er mee om gaat. Of eigenlijk niet zozeer hoe ze er mee omgaat maar hoe het uitgedragen wordt. Tegelijkertijd besef ik me ook dat dit momenteel haar leven is, dat haar wereld heel klein geworden is. Dat ze toch overeind probeert te blijven vanwege drie jonge kinderen.

Ik ben zelf natuurlijk net zo goed als hersteld van een overspannen periode. ‘Even’ haar kinderen overnemen is voor mij nu ook gewoon geen optie. Ze vraagt daar ook niet om hoor maar het zou haar wel echt adempauze geven denk ik. Ze heeft trouwens gewoon een partner hoor, maar die werkt fulltime en is er daaromheen wel echt voor haar.

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Sep 2025 15:47

Auxo schreef:Och en dan zit ik te mopperen over LinkedIn. Wat verdrietig dat het zo slecht met je gaat Pompoen 😔

En dat vind ik dan weer fijn, dat jij gewoon lekker kunt mopperen over LinkedIn en dat ik dan dus gewoon iets kan lezen over het alledaagse leven wat verder een beetje aan mij voorbij gaat.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Sep 2025 16:00

Wat lief jullie reacties :hug: . Ik kan helaas niet op iedereen reageren denk ik.

@Siesa, lief van je, dat ga ik even in gedachten houden.

@Noor, wat balen dat de vakantie er bij jou ook zo hard ingehakt heeft. Dat spuugzat zijn is heel herkenbaar. Het is al vervelend genoeg dat je normaal veel minder kunt dan je voorheen kon maar die terugvallen zijn helemaal zuur.

@Feline, dank je, ik vind het ook verdrietig om te lezen hoe jij steeds beperkter raakt en daardoor dingen moet opgeven die belangrijk voor je zijn.
Ik vind de hoe gaat het appjes ook wel moeilijk, want inderdaad steeds hetzelfde antwoord. Aan de andere kant vind ik de mensen die niet appen nog moeilijker. Mijn zus, mijn ouders, mijn schoonouders weten allemaal dat het momenteel heelmaal niet goed gaat maar ik hoor niks van ze. En dat zijn dan de mensen waar ik nog contact mee heb.
Ik heb een vriendin die ik al ken vanaf mijn vierde, ze woont 2 uur rijden bij mij vandaan en hoewel ze echt zo'n vriendin is met wie het gelijk weer goed en vertrouwd voelt als we elkaar zien vind ik het wel echt super jammer dat we zo weinig contact hebben. Ik heb al een aantal geprobeerd het via de app aan te zwengelen maar dat is gewoon niet echt haar ding geloof ik. Ik merk dat ik nu meer behoefte heb aan contact, maar ja, ik ga haar ook niet appen: Joe ik lig helemaal plat door covid ik heb aandacht nodig.

@Lady, die negatieve energie is wel lastig. Ik probeer de zaken met humor te bekijken maar voel me toch ook regelmatig radeloos en wanhopig en somber over de situatie. Ook daar wil ik graag met mensen over praten maar dat doe ik dan niet zo snel omdat ik ze niet wil belasten. Toch denk ik dat die energie, de negatieve energie in dit geval, wel doorsijpelt. En het is ook de dagelijkse realiteit van mensen die chronisch ziek zijn geworden en die zich soms dagelijks door het leven moeten worstelen.
Ik snap jouw kant van het verhaal en hoop dat je inderdaad ook haar kant van het verhaal blijft zien.

Edit: nou ja toch op aardig wat mensen gereageerd, wist niet dat ik het in me had vandaag :laughcry: .
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen