Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

traktatie topic

<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Sep 2025 18:03

Re: traktatie topic

Marsy31 schreef:
Blue Phone schreef:
Wat maakt een zakje koekjes "beter" dan een zakje snoep? :)

Dit is een goed voorbeeld waarom kinderen teveel suiker binnenkrijgen op een dag omdat mensen dit niet weten:
snoepjes (zakje haribo) heeft 47 gram op 100 gram, dat is in 1 zakje ongeveer 8 gram. Bij Smoeltjes is dat per zakje 16 gram. Dat is dus het dubbele. En een zakje haribo wordt vaak als klein gezien dus komt er nog wat bij, terwijl een zakje smoeltjes vaak groter oogt en dus voldoende is als traktatie.

Tsja, ik zou gewoon 1 ding trakteren. Dus dan krijg je met het zakje snoep juist "maar" de helft aan suiker binnen
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Sep 2025 20:51

Ik zou even rondkijken bij de Action en de Wibra voor leuke uitdeelzakjes en daar een zakje snoep en een leuke pen in doen. Uitgumbare pennen of gekleurde geldpennen doen het altijd goed in de klas hier en worden dus ook gebruikt idd in tegenstelling tot traplopers die niet eens een trap kunnen lopen of stuiterballen die ergens in een la eindigen. Zoek een leuk zwart doosje bij de supermarkt en versier die leuk, slingertjes eraan en gaan met die banaan :cheering:
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Sep 2025 05:45

Blue Phone schreef:
Marsy31 schreef:
Dit is een goed voorbeeld waarom kinderen teveel suiker binnenkrijgen op een dag omdat mensen dit niet weten:
snoepjes (zakje haribo) heeft 47 gram op 100 gram, dat is in 1 zakje ongeveer 8 gram. Bij Smoeltjes is dat per zakje 16 gram. Dat is dus het dubbele. En een zakje haribo wordt vaak als klein gezien dus komt er nog wat bij, terwijl een zakje smoeltjes vaak groter oogt en dus voldoende is als traktatie.

Tsja, ik zou gewoon 1 ding trakteren. Dus dan krijg je met het zakje snoep juist "maar" de helft aan suiker binnen

Ik heb nog nooit iemand allemaal maar 1 mini uitdeelzakje haribo zien trakteren met 6 mini gummybeertjes. Er zit altijd meer bij. Ik vind het idioot wat mijn peuter allemaal meekrijgt in elk geval.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Sep 2025 06:00

De hoeveelheid snoep en speelgoedjes erbij is hier wel een reden waardoor het beleid anders is geworden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Sep 2025 06:26

Bij ons wordt het oorspronkelijke gezonde traktatiebeleid niet gehandhaafd waardoor eigenlijk alles wordt toegestaan. En als Pietje en Marietje snoep trakteren dan gaat Fietje natuurlijk geen mandarijn uitdelen. Het enige is dat ze het dan meestal niet allemaal mogen opeten in de klas, behalve als het bijv een cakeje is. Dus komt er vaak vanalles mee naar huis voor in hun eigen snoepvoorraad.

Dat vind ik uiteindelijk beter dan al die plastic zooi die ik het liefst meteen zou weggooien maar voor de vorm nog even ergens een tijdje ligt te liggen. Potloden, pennen en gummen etc vind ik nog wel oké.

Onze jongste twee zijn in de zomer jarig, die trakteren meestal een ijsje. Voor de oudste in de winter vind ik het altijd een zoektocht.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 04 Sep 2025 08:16

Als ik dit lees ben ik altijd blij dat ze er bij ons niet aan doen. Op de opvang mag het kindje rond gaan met een schaal van daar met rozijntjes en mini rijtwafeltjes.

Op school doen ze iets met muziek instrumenten en een taart versieren op het digibord. Je bent die dag hulpje van de dag, feest genoeg voor de kinderen.

Ik zou ook gaan voor een zakje koekjes eventueel moet een leuk stoepkrijt ofzo erbij.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 04 Sep 2025 08:19

Ik ben blij dat dit jaar voor ons het laatste jaar is met een traktatie 😅🫣 Dochter groep 8.
Ik heb trouwens nooit iets met ene speelte erbij gedaan. Heb het idee dat dat door veel meteen weg gegooid word. Gewoon vaak iets van snoep aan een stokje, of een versierd cakeje of zoiets dergelijks.
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Sep 2025 09:02

Ik vind een speelgoedje erbij ook zo niet nodig. Dus dat die ik dus ook echt niet. 1 keer stond er een plastic dino op de druiven, want het waren dino eieren, en dus onderdeel van de versiering. En dus 1 keer zo n ijs speeltje, want hij trakteerde 'ijsjes'. Dat was ook direct een afscheid (einde schooljaar). Maar ik vind het soms echt veel als ik zie wat er weleens mee naar huis komt. Gelukkig vinden beide kinderen het prima en zijn ze altijd super blij met hun traktatie. Dochter heeft trouwens ook een keer vlinders getrakteerd, met mini komkommers ipv bij Burn. Maar beide super leuke opties voor een meisje!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Sep 2025 10:57

Ik ben ook altijd blij dat onze school niet aan traktaties doet. Althans, niet door ouders geregeld. Hier hebben ze een grote 'lekkerskast' op school en daaruit wordt wat gehaald wat de jarige mag trakteren. De kinderen vinden het leuk, geen gedoe over elkaar aftroeven of speelgoed erbij of wat dan ook en alle kinderen een vergelijkbare traktatie. Ik vind het top geregeld.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 04 Sep 2025 15:02

Met schatkistjes kan je ook altijd wel iets leuks maken of een doosje smarties.
Als je in het midden van een zakje smoeltjes een (kleinere) stoepkrijt plakt, kan je een vlinder maken.

Is jouw man ook niet in de gelegenheid om iets te doen? Anders een ijsbeker met marshmallows erin?

Hier geen traktaties, al een paar jaar niet. Vind ik wel fijn. Geen stress en geen gezeur.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 04 Sep 2025 20:58

Ik zou het eerlijk gezegd wel jammer vinden als bij ons het trakteren wordt afgeschaft. Ik vind het zo iets leuks, als ouder om te regelen maar ook voor het kind om te mogen trakteren. Ik realiseer me trouwens wel dat dat heel anders kan voelen als je bijv. geen geld hebt voor traktaties.

Maar ik word hier wel gék van de hoeveelheid mini bellen blaasjes die mijn zoon de afgelopen tijd heeft gekregen. Er liggen er geloof ik al vijf en we doen er bijna nooit iets mee, maar het voelt ook zo stom om meteen weg te gooien.

Kortom, ik zou het zoveel mogelijk houden bij eetbare dingen en dat evt leuk aankleden. Maar ik snap ook de verleiding wel van alle leuke speeltjes die er zijn (alleen is dat twintig keer per jaar gewoon al snel teveel).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 04 Sep 2025 21:25

Siesa schreef:
Is jouw man ook niet in de gelegenheid om iets te doen? Anders een ijsbeker met marshmallows erin?

Nee ik heb liever dat ik vast iets klaar zet. Hij is het hele weekend al met de kinderen bezig (wat prima is maar ik zet liever zelf iets vast klaar).

De 🌈 regenboogzakjes die dochter wilde zijn iig alvast bezorgd, dan denk ik nog even na over een dichte verpakking van iets. Misschien wil ze alsnog die cheezdippers als we ze in het zakje doen. 🤔
Let's discover the world together.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Sep 2025 09:07

Zag deze net . Is dat niet leuk

https://nl.pinterest.com/pin/9851692931704817/
Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen