Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

traktatie topic

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 26 Nov 2023 08:29

Re: traktatie topic

Niks mis me gewoon een zakje chips toch? Als je het in een leuke mand ofzo doet, ballon eraan, heb je toch een feestelijke traktatie.

Onze school heeft onlangs een bericht naar alle ouders gestuurd met het verzoek te stoppen met het maken van al die grote traktaties, het begint een soort wedstrijd te lijken. Kan me er helemaal in vinden want ik deed daar sowieso al niet aan mee, haha.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 26 Nov 2023 08:44

Uiltje schreef:
Ooo dit is ook een leuk idee !
Ben je gewoon naar binnen gelopen en hierom gevraagd? Denk dat hij dit helemaal geweldig zou vinden!
En inderdaad anders trakteert hij gewoon chips :) mag ook al voor twee groepen wat maken voor het kerstdiner :palm:

Ja! Bij die balie. Uitgelegd dat ik het nodig had voor op school en ik kreeg zo een hele zak mee 🥰
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 26 Nov 2023 17:50

Als je kind een zakje chips wil doen, waarom dan jezelf in allerlei bochten gaan wringen om maar iets ingewikkelds te maken terwijl kind dat helemaal niet wil? Hij moet tenslotte trakteren.
<<

Anoniem338

Bericht 26 Nov 2023 20:04

Hier was het de laatste keren ook een simpel zakje chips met een zelf geprint labeltje eraan of een kitkat met een zelf geprint wikkel erop. Van zoon hoeft het allemaal niet zo uitgebreid als het maar lekker is. En dat komt mij helemaal prima uit 😄
Dus zou het lekker op chips houden hoor.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 02 Sep 2025 18:12

Upje voor deze. Heeft iemand nog een leuk idee voor een traktatie voor een meisje dat 5 wordt. De grote maar: het moet al dagen van te voren klaar staan (ik moet het woensdag maken, ga dan even op reis voor 't weekend) en maandagochtend moet 't mee naar school. Dus niks vers, maar kant en klaar maar wel toch beetje leuk iets (chips vind ik voor de kleuters niet zo geschikt). Iemand een leuk idee?
Let's discover the world together.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Sep 2025 18:16

een tasje met klein kleurboekje en een snoepje? Of mag een cadeautje niet
Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 02 Sep 2025 18:16

Volgens mij heb ik toen soort rozijnen doosjes gehaald bij de hema, daar kun je poten onder maken zodat het dieren zijn, of ijshoorntjes met een pluk suikerspin (in een zakje) erin.
30-04-2017
<<

Maple

Kletskop

Bericht 02 Sep 2025 19:06

Ik denk dat je dan toch in het voorverpakte of per stuk verpakte segment uit komt, want vier dagen bewaren lijkt me de traktatie anders niet ten goede komen. Ik weet niet of er een traktatiebeleid is, maar idd misschien rozijntjes, cheez dippers, danoontjes, knijpfruit/knijptoetjes. Via Pinterest zijn er vast manieren te vinden om die extra feestelijk te knutselen.
Is het voor aanstaande maandag en heeft school een vriezer? Maandag wordt het redelijk warm en zouden ijsjes ook nog een optie kunnen zijn.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Sep 2025 19:17

Ik heb een keer van die ijsvormpjes (van de Hema) gevuld met iets lekkers. Je kan natuurlijk ook popcorn doen. Dat is gezond. En blijft het hele weekend prima, want het is ingepakt.

Voor dochter heb ik dit jaar stroopwafels ingepakt in doorzichtig folie en er oortjes en een gezichtje op getekend. Blijft ook goed, maar weet niet of je enkel gezonde traktaties mag meegeven? Dat is dit natuurlijk niet.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Sep 2025 19:20

Stoepkrijt in een leuke vorm.
Doosje rozijnen tot een indiaantje maken.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Sep 2025 19:32

Heeft dochter zelf geen voorkeur? Iets wat ze bv heel lekker vindt?

Je kunt voorverpakte wafels doen en daar oogjes en gezichtje op maken, of iets voorverpakt van die schoolkoekjes in zakje met wat leuks. Cheesedippers, maar ook chipjes kan prima voor een kleuter toch?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 02 Sep 2025 19:40

Er is niet echt een beleid maar ik heb zelf wel een anti plastic cadeautjes beleid. Maar dingen als rozijntjes of die cheese dips (goeie, dat vindt zij zelf heel lekker) kan idd prima! Iets (stroopwafel, cakeje) zelf in een zakje doen blijft misschien toch niet vers genoeg. Nee het is voor 22 sep pas, dus heb nog even maar als ik moet moet bestellen qua verpakking kan 't even duren (ik weiger ook Temu/Shein dus de rest gaat vast wel wat sneller). Maar vandaar dat ik er nu al even aan dacht. Ik ga even op die smeerkaasjes verder borduren of ik daar iets leuks mee kan. Normaal ben ik echt van de crea traktaties (cake pops, gedipte stroopwafels ed) maar t moet dus dit jaar even wat simpeler. Maar dat betekent zeker niet minder leuk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 02 Sep 2025 19:46

Burn stuurt net een foto van vlinders door op WhatsApp met die cheese dippers. Helemaal top! Dit kan ik in een middagje maken en gewoon vast klaar zetten! https://www.mevrouwplakband.nl/wp-conte ... scaled.jpg
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Sep 2025 20:42

Vanaf dit schooljaar trakteren de kinderen niet meer op onze school. Best jammer! Ze worden wel (bepaalde momenten) op de dag in het zonnetje gezet en mogen dingen kiezen. Er wordt dus wel aandacht aan besteed.

Jammer, hoewel het ook wel weer knutselstress en kosten verlaagd ;-)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Sep 2025 20:58

Ik sta verbaasd hoeveel traktaties hier al zijn en wat onze kleuter allemaal krijgt. Vooral veel zakjes met printjes die onderin de kast belanden. (Bellenblaas, toeters, mini kleurboek, krijtje, potlood etc) Het eetbare is er als eerste uit en maak je ze het meest blij mee hier.

Onze dochter heeft vorige week op raketjes getrakteerd. Lust en mag bijna iedereen (ik weet dat een meisje pinda+ei allergie heeft bijvoorbeeld). Totaal geen straf zo aan het einde van een zomerse schooldag!
08/2018
05/2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 03 Sep 2025 06:31

Wat jammer Jip. Ik snap het wel en toch ook jammer.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 03 Sep 2025 07:12

Ik vraag me alleen af of het goed gaat met papier wat je in de koelkast moet bewaren een langere tijd. Is toch vaak wel een wat vochtigere omgeving.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 03 Sep 2025 07:58

Ja het is helaas ook alweer dik geveto'd door dochter.
Die wil gewoon snoepzakjes maar van mij mag er niet alleen maar snoep in, dus ik ga wel op zoek naar koekzakjes ofzo, van die Smoeltjes ofzo, die kunnen er wel in. Dan maar echt lekker makkelijk haha.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Sep 2025 08:09

Ik vind hier de traktaties vooral zo groot. Als in zakje chips + meerdere snoepjes + speeltje. Dat vind ik eerlijk gezegd echt onnodig. Sowieso die speeltjes, wie doet daar iets mee? Leuk gelijk na het trakteren, maar vervolgens wordt er hier niets meer mee gedaan. Ik houd traktaties dan ook beperkt tot iets eetbaars en dan ook gelijk opeten en niet nog een zak met snoep mee naar huis.
Vorig jaar spinnen van oreo gemaakt, 2 jaar geleden brownies gebakken (groot succes!).
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Sep 2025 08:25

Voor mijn jongste heb ik voor de vakantie traktaties gemaakt in mini cadeaudoosjes van de Hema
We hebben deze gevuld met verschillende snoepjes. Voordeel is dat er niet super veel in past, maar het er wel gezellig uitziet. Ik had dit toen ook al een paar dagen van tevoren gemaakt. Dochter had zelf de snoepjes uitgekozen.

Deze doosjes heb ik gebruikt
https://ap.lc/jURJD
<<

Elisabeth

Lady-post-a-lot

Bericht 03 Sep 2025 08:40

Kun je niet gewoon zakjes smoeltjes uitdelen? Leuk in een mand met slingers. Ziet het er meteen feestelijk uit en daar gaat het om.
De oogjes etc wat op verpakkingen geplakt wordt ziet er leuk uit, maar de kinderen wil gewoon het koekje wat er in zit.
Al die moeite die er in wordt gestopt snap ik nooit zo goed.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Sep 2025 13:22

Marin schreef:Ja het is helaas ook alweer dik geveto'd door dochter.
Die wil gewoon snoepzakjes maar van mij mag er niet alleen maar snoep in, dus ik ga wel op zoek naar koekzakjes ofzo, van die Smoeltjes ofzo, die kunnen er wel in. Dan maar echt lekker makkelijk haha.

Wat maakt een zakje koekjes "beter" dan een zakje snoep? :)
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Sep 2025 14:04

Blue Phone schreef:
Marin schreef:Ja het is helaas ook alweer dik geveto'd door dochter.

Wat maakt een zakje koekjes "beter" dan een zakje snoep? :)

Dit is een goed voorbeeld waarom kinderen teveel suiker binnenkrijgen op een dag omdat mensen dit niet weten:
snoepjes (zakje haribo) heeft 47 gram op 100 gram, dat is in 1 zakje ongeveer 8 gram. Bij Smoeltjes is dat per zakje 16 gram. Dat is dus het dubbele. En een zakje haribo wordt vaak als klein gezien dus komt er nog wat bij, terwijl een zakje smoeltjes vaak groter oogt en dus voldoende is als traktatie.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 03 Sep 2025 15:08

Omdat ik veel snoep ongeschikt vind voor kleuters meer qua stikgevaar. Niet zozeer qua suiker.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Sep 2025 17:16

Bij ons op school mag er overigens geen snoep getrakteerd worden (en de eerste traktatie vandaag zat er vol mee)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen