Re: Stotteren
05/2021
MissEnergy schreef:Wij gaan als het zo blijft wel iets doen, misschien hoeven we maar een paar keer heen en kunnen we met wat tips zelf verder aan de slag. Vooral omdat hij dus zelf bewust is en gefrustreerd raakt dat iets zeggen niet lukt. Zo sneu om te zien. Het wordt ook vergoed door de verzekeraar dus geen reden om het niet te proberen.
Marsy31 schreef:Dat herken ik van onze zoon erg. Het heeft bij hem echt te maken met mentaal een sprong maken; hij gaat nu ook weer door zo’n enorme fase dat hij het woord niet uit z’n mond krijgt. Gek genoeg alleen in het Nederlands, Engels stottert hij niet. Ik zeg ook tegen hem: we hebben de tijd, je hersenen zijn aan het groeien, over een paar weken gaat het wel weer. En dat is ook altijd zo. Zusje lijkt er voor nu aan te ontkomen, maar vaak hebben siblings het ook.
Tove_ schreef:Onze zoon van 5 stottert ook, nu sinds drie maanden ongeveer. We wilden de zomer even aankijken maar ik ga nu toch maar eens een logopedist bellen. Ik kan me herinneren dat hij een aantal jaar geleden ook heeft gestotterd maar toen ging het wel vanzelf over en duurde het ook niet “zo lang”. Ik vind het wel lastig, hij is al best wel introvert en durft in nieuwe situaties niet altijd te praten. En dan dit er bij zal niet echt helpen. Ben daarom ook wel bang dat hij bij een logopedist niets wil zeggen. Zelf lijkt hij er trouwens nog 0,0 last van te hebben.
Hoe is het met de kinderen in dit topic?
Kees schreef:Ik stotter ook maar het zal me een rot zorg zijn.
Het is niet heel erg bij mij meestal maar met buien dus wel erger, kan er niet wakker van liggen en praat er niet minder om.
Jip schreef:Kees schreef:Ik stotter ook maar het zal me een rot zorg zijn.
Het is niet heel erg bij mij meestal maar met buien dus wel erger, kan er niet wakker van liggen en praat er niet minder om.
Nou dat laatste klopt wel 🤣😘
Zora schreef:Idd Tove!
Kees, als volwassene kan ik me wel voorstellen dat je dat in perspectief kunt plaatsen maar ik had me wel kunnen voorstellen dat mijn zoon het heel vervelend zou vinden. Misschien komt dat nog, maar ik hoop het niet
Terug naar Zwangerschap & kinderen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers