Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Psycholoog en vergoeding

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Aug 2025 06:45

Re: Psycholoog en vergoeding

Ik denk dat Maple het over het stukje diagnoses heeft. Ik heb geen diagnose en het altijd vergoed gekregen (bij gecontracteerde aanbieder dan). Dus ik herkende dat ook al niet.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 27 Aug 2025 06:51

Voor basis GGZ is een diagnose nodig:
https://www.independer.nl/zorgverzekeri ... szorg.aspx

Ik heb een ADHD-diagnose, angststoornis en meerdere periodes gehad dat ik stress- of depressieve klachten had dus heb e.e.a. gezien in mijn leven aan psychologen en psychiaters 😅 Het valt mij op dat ze je in toenemende mate in één hokje willen stoppen en een standaardtraject voor dat hokje willen laten doorlopen.

In de GGZ is er meer vraag dan aanbod en het lijkt wel alsof er een eenheidsworstfabriek van is gemaakt om alles maar zo efficiënt mogelijk te maken.

Psychologen die een vergoede behandeling 'stiekem wegschrijven' onder een bepaalde diagnose, maar het eigenlijk over andere onderwerpen hebben met je, moeten alsnog voldoen aan allerlei administratie die wel samenhangt met je officiële diagnose. Je moet als patiënt dan dus toch die stomme vragenlijsten invullen de hele tijd. En jouw behandelaar is druk met verantwoording van zorgminuten en niet per se met de beste zorg voor jou.

Het is treurig dat het zo is, maar als je geholpen wilt worden door iemand die jou mag zien als compleet mens met een lijf, een hoofd en allerlei verschillende gevoelens en gedachten kun je beter zelf je portemonnee trekken.

Als je een simpel label als ADHD of depressie wil om bijvoorbeeld bepaalde medicijnen te kunnen krijgen, dan kun je dat krijgen in zo'n efficiënte fabriek. Maar dan is er een wachttijd van +- 5 maanden tot soms wel een jaar.
T (2008) en I (2013)
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Aug 2025 09:28

Filoria schreef:Voor basis GGZ is een diagnose nodig:
https://www.independer.nl/zorgverzekeri ... szorg.aspx

Het is treurig dat het zo is, maar als je geholpen wilt worden door iemand die jou mag zien als compleet mens met een lijf, een hoofd en allerlei verschillende gevoelens en gedachten kun je beter zelf je portemonnee trekken.

.

Ja en ik neem aan dat de goede mensen die dat werk doen ook niet aan dit systeem mee willen werken. Dus die gaan lekker voor zichzelf.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 27 Aug 2025 13:14

Dat denk ik ook Joey.
T (2008) en I (2013)
Vorige

Terug naar Persoonlijk