Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Crowdfunding

<<

Elijulia

Noob

Bericht 26 Aug 2025 21:06

Crowdfunding

Ik ben wel benieuwd hoe jullie denken over de vele crowdfunding initiatieven die voorbij komen.
Het lijkt wel of iedere tegenslag uitgebuit kan worden om tot een crowdfunding te komen.

Zo las ik een verhaal over een ongeluk met een caravan in Italië. Er wordt dan aangegeven dat de familie"jarenlang gespaard heeft voor die vakantie", terwijl er elders in het verhaal ook wordt aangegeven dat ze elkaar naar naar Italië gaan. Daarnaast lijkt mij dat je je voor veel zaken kunt verzekeren.

Crowdfunding kan een mooi initiatief zijn, maar gevoelsmatig wordt dit fenomeen nu om de haverklap uitgemolken.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 26 Aug 2025 21:28

Re: Crowdfunding

Ben het met je eens dat het soms echt uitmelken is. Ik vind dat bijv. vaak zo bij acties waarvan ik denk: deze situatie had voorkomen kunnen worden als er verstandige keuzes waren gemaakt.
Maar het mooie van crowdfunding is natuurlijk ook dat je zelf kunt kiezen wat je hoeveel waard vind. Ik geef regelmatig geld, maar eigenlijk wel altijd als ik affiniteit met iets heb. En dat is denk ik ook wel de kracht van crowdfunding.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Maple

Kletskop

Bericht 26 Aug 2025 21:51

Je maakt zelf uiteindelijk de keuze of je het de moeite waard vind om iets te doneren of niet. Met dat in mijn achterhoofd heb ik helemaal geen oordeel over welke crowdfunding actie dan ook.

Jullie zijn uiteraard hartstikke vrij om bij te dragen aan onze wens voor een wereldreis 😇
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Aug 2025 07:49

Ik trek altijd wel een wenkbrauw op bij mensen zonder verzekering voor een uitvaart. Dit kost geen honderden euro’s per maand en verzeker je kind direct mee. Dan overlijdt er iemand en moet er weer een crowdfunding worden opgestart omdat er geen geld is voor de uitvaart.
<<

Elijulia

Noob

Bericht 27 Aug 2025 09:23

Wij hebben ook geen uitvaartverzekering, op mijn man na (van zijn ouders overgenomen), maar zorgen altijd dat we dat bedrag x4 beschikbaar hebben.

Maar snap wat je bedoelt. Als je het geld niet hebt liggen dan zul je je moeten verzekeren. Nu lijkt de tendens een beetje dat het niet nodig is, omdat alles met een crowdfunding op te lossen lijkt.
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 27 Aug 2025 10:43

Fantine schreef:Ik trek altijd wel een wenkbrauw op bij mensen zonder verzekering voor een uitvaart. Dit kost geen honderden euro’s per maand en verzeker je kind direct mee. Dan overlijdt er iemand en moet er weer een crowdfunding worden opgestart omdat er geen geld is voor de uitvaart.

Ja eens, ook raar als je dan leest dat mensen er nooit bij stil gestaan hebben een uitvaartverzekering af te sluiten.
Verder vind ik er weinig van, ik scrol gewoon door bij de meeste zaken.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 27 Aug 2025 13:42

Mijn ouders hebben de verzekering die ze nog voor ons hadden lopen laatst stop gezet. Ik heb me daar dus nooit druk over gemaakt. Net toch zelf maar wel de verzekering afgesloten. Heb het geld wel maar heb liever dat ze daar wat leuks mee doen.

Crowdfunding vind ik vaak ook een lastige. Ik heb echt ook maar aan heel weinig acties mee gedaan.
2015 💙
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Aug 2025 15:00

Kira schreef:
Fantine schreef:Ik trek altijd wel een wenkbrauw op bij mensen zonder verzekering voor een uitvaart. Dit kost geen honderden euro’s per maand en verzeker je kind direct mee. Dan overlijdt er iemand en moet er weer een crowdfunding worden opgestart omdat er geen geld is voor de uitvaart.

Ja eens, ook raar als je dan leest dat mensen er nooit bij stil gestaan hebben een uitvaartverzekering af te sluiten.
Verder vind ik er weinig van, ik scrol gewoon door bij de meeste zaken.

Ja en ontzettend veel crowdfunding voor overleden kinderen hun uitvaart. Dat is toch aan de ouders om ervoor te zorgen dat hun kind op de verzekering staat? Dat is echt een kleine moeite. En kost max een keer €30,- per maand? De mijne is €20,- en dan ben ik fatsoenlijk verzekerd, ook mijn kind op mijn polis.

Even een sidenote dat niks met dit onderwerp te maken heeft, je wil ook niet weten hoeveel vaders geen gezag hebben over hun kinderen en dit helemaal niet weten. Dit hebben ze dan gewoon niet geregeld en geen idee dat wanneer je niet getrouwd bent of een geregistreerd partnerschap hebt, je dit zelf moet regelen met de moeder. En er dan pas achter komen wanneer ze uit elkaar gaan.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 27 Aug 2025 15:22

Ik heb net een verzekering afgesloten, vergoed tot 9500. Betaal nog geen 11 euro in de maand en J is tot zijn 18e gratis meeverzekerd voor dezelfde voorwaarden. Zeker voor kinderen is het dus makkelijk.

Dat gezag is idd ook wel een ding. Al stelt het in de praktijk vaak geen klap voor. Als je in het belang van het kind handelt zal een rechter daar in meegaan. Denk trouwens dat veel moeders dit ook niet weten.
2015 💙
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Aug 2025 20:49

Ik geef heel af en toe aan crowdfundings maar inderdaad, niet voor zaken waar je voor verzekerd kunt zijn of achterlijke dingen. Veel crowdfundings worden ook uit medeleven geopend door derden. Dat is heel lief maar als ik soms bedragen voorbij zie komen die gewoon al ver over de top zijn van wat er nodig is, dan ga ik daar niet ook nog eens in bijdragen. Ik denk dat het voor mensen vaak zoiets is als je hopeloos voelen en dan toch iets kunnen doen voor betrokkenen.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 28 Aug 2025 07:19

Ik doe aan geen enkele crowdfunding mee. Heb liever voor mezelf een crowdfunding zodat ik de keuken kan afmaken 😛

En over dat gezag: tegenwoordig gaat dat ook automatisch zolang de vader het kind erkent. Ook zonder partnerschap of huwelijk. Dit is veranderd ergens de laatste paar jaar. (Ik kan het weten, want het gezag is bij ons wel een topic van gesprek geweest en ik heb dus enkel het gezag). Overigens gaat iedereen en alles ervan uit dat er samen het gezag hebben en ik krijg daar ook altijd vragen over, zowel bij de gemeente, CB, huisarts, school, opvang. Ik heb daar overal voor een officieel document dat ik dus de enige ben die ergens voor hoef te tekenen.
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 28 Aug 2025 10:35

Ik vind niet zoveel van crowdfundings geloof ik. Ik heb er nog nooit iets aan gegeven en ik ben dat ook niet van plan.

Er zitten echt wel goede initiatieven tussen, maar ik ben het ermee eens dat er tegenwoordig ook wel érg snel een opgezet wordt.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 28 Aug 2025 12:25

Ik doe nooit mee aan crowdfunding van mensen die ik niet persoonlijk ken. Ik doe wel mee aan crowdfunding van mensen die ik persoonlijk ken die in een lastige medische situatie zitten. Die willen dan bijv geld ophalen voor een behandeling of onderzoek in het buitenland wat buiten de zorgverzekering valt.

Terug naar Algemeen