Massa claim n.a.v. datalek bevolkingsonderzoek
Je kunt je nu aanmelden om mee te doen aan de massa claim https://datalekbevolkingsonderzoek.nl/
Bliss schreef:Ik heb geen brief ontvangen, dus dan zijn mijn gegevens niet gelekt denk ik?
Max schreef:Het gaat erom dat je zoiets niet ongestraft kan laten gebeuren. Als het zover komt kunt je kiezen voor een schikking of een procedure. Ik zou persoonlijk graag voor procedure gaan zodat wetgevingen hierover worden aangepast. Het moet niet kunnen dat al deze gegevens bij elkaar worden verzameld. Dit kan hele grote gevolgen hebben voor de slachtoffers (wij dus).
Ik vind t daarnaast ook een prettig idee dat als er straks identiteitsfraude wordt gepleegd met mijn gegevens ik op deze lijst sta. Een stukje extra bewijs.
Ik vind je reactie een beetje ongepast. Je hebt je duidelijk niet ingelezen.
Max schreef:Het gaat erom dat je zoiets niet ongestraft kan laten gebeuren. Als het zover komt kunt je kiezen voor een schikking of een procedure. Ik zou persoonlijk graag voor procedure gaan zodat wetgevingen hierover worden aangepast. Het moet niet kunnen dat al deze gegevens bij elkaar worden verzameld. Dit kan hele grote gevolgen hebben voor de slachtoffers (wij dus).
Ik vind t daarnaast ook een prettig idee dat als er straks identiteitsfraude wordt gepleegd met mijn gegevens ik op deze lijst sta. Een stukje extra bewijs.
Luisa schreef:Nou ik vind een massaclaim niet de weg. Want dat ziet wel degelijk op verhaal van schade. Niet op het aanpassen van wetgeving. Dat dit niet zou moeten kunnen ben ik uiteraard met jullie eens, maar het is aan de politiek daar wat aan te doen.
Er is overigens ook een claim geweest over het datalek bij de ggd tijdens corona. Een vergelijkbare zaak, maar met ook wel belangrijke verschillen denk ik. De rechtbank
is daarin tot niet-ontvankelijkheid gekomen. Kort gezegd omdat niet vaststaat dat persoonsgegevens zijn misbruikt. Voor de geïnteresseerden https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... :2024:4264
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
Marsy31 schreef:Hmm, ik zal wel naïef zijn. Als mensen dat te weten willen komen dan halen ze wel ergens anders informatie vandaan. Online is veel te vinden. Ook ik heb zo’n onderbuikgevoel dat mensen hier een slaatje uit willen slaan. Niet hier in het topic specifiek maar zo’n claim gaat echt niet meer schrik of straf veroorzaken dan dat ze nu al voelen. Het is even extra hard schoppen naar mensen die waarschijnlijk nu al dagen niet kunnen slapen. We hebben het over mensen van een bevolkingsonderzoek, geen criminelen. Mensen die daar werken willen juist mensen helpen, dit raakt ze vast enorm. Ik vind die hackers walgelijk en hoop dat ze de energie erin stoppen deze te vinden. Ik vind dit bijna een geval van victim blaming, echt. En ik snap ook dat ze eerst niet wilden openbaren, ik zou ook eerst kijken wat ik kon doen om het te stoppen en te zorgen dat het niet verder uit de hand loopt want moet je eens kijken wat er nu gebeurd allemaal. Maar goed, vooral doen wat goed voelt natuurlijk, ik vraag me alleen sterk af wat de claim, behalve wat geld voor jullie straks, nog meer gaat doen dan wat ze nu waarschijnlijk al aan het doen zijn. Alleen zijn ze straks heel veel geld kwijt aan mensen weer zoet maken, terwijl ik denk: verdorie, dat geld moet blijven voor goed en correct onderzoek. Ik hoop dat ze goed verzekerd zijn.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers