Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wanneer huis te koop zetten?

<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Aug 2025 14:35

Wanneer huis te koop zetten?

De huizenmarkt is hier echt gekkenhuis, dus je hebt gewoon geluk als je er tussen komt en een huis kunt kopen. Op welk moment kies je er dan voor om je eigen huis te koop te zetten? Zodra het koopcontract getekend is? Zodra je bij de notaris tekent en de sleutels hebt?

Ik heb geboden met zekerheid en ben dus al door een financiële molen gegaan. De kans dat mijn hypotheek niet rond komt, lijkt me dan ook vrij klein (ik zou ook zelf niet weten waarom). Maar het is nog niet helemaal rond, dus het blijft een risico, hoe klein dan ook. Ik wil ook niet zonder woning zitten :nopompom:.

Is natuurlijk een persoonlijke keuze, dat snap ik. Maar wat heb jij gedaan?
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 24 Aug 2025 14:50

Re: Wanneer huis te koop zetten?

Wij deden het na het tekenen van het koopcontract. Eigenlijk geen moment in me opgekomen dat het dan nog mis zou Iopen. Het is een risico natuurlijk maar ook nadat het koopcontract van je eigen huis getekend is kan het nadien nog mislopen. Dat geeft wel een hoop stress maar is denk ik niet altijd te voorkomen.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Aug 2025 15:10

Voor je huis in de markt staat ben je zo een paar weken verder met foto’s maken e.d. san Moeten mensen nog kijken, moeten er nog biedingen komen. Ook dan ben je zo een week of 2 verder. Pas als jij het voorlopig koopcontract tekent kun je de verkoop niet meer terugtrekken.

Maar je hebt een nieuw huis begrijp ik? Die van de woningbouw of een ander?
2015 💙
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Aug 2025 15:22

Dat deden wij direct nadat we getekend hadden voor het nieuwe huis (in het geval van bestaande bouw). Kans dat het misloopt qua hypotheek is nihil als je een goede adviseur hebt.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Aug 2025 18:59

Wij hadden een klushuis gekocht en we hebben pas een half jaar na de overdracht van het klushuis ons eigen huis in de verkoop gezet. Financieel kon dit door de overwaarde icm overbruggingshypotheek.
08/2018
05/2021
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Aug 2025 19:23

Wij hebben dat proces gelijktijdig gedaan. Op zoek naar een nieuw huis en gelijktijdig het oude huis verkoopklaar maken. Na het tekenen van het voorlopige koopcontract werd het huis op Funda gezet. We hadden een deel van de overwaarde ook nodig voor de nieuwe financiering.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Aug 2025 10:04

Bij het tekenen van het voorlopig koopcontract. We kochten onverwacht een huis, dus dat ging allemaal in sneltreinvaart in dezelfde week.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Aug 2025 09:11

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik had er niet bij stil gestaan dat dat ook nog best een tijd duurt inderdaad. Kijken of ik het huis een beetje snel op orde kan krijgen en dan neem ik contact op met mijn makelaar.

Minx schreef:Maar je hebt een nieuw huis begrijp ik? Die van de woningbouw of een ander?

Nee, het is onbegrijpelijk maar ik heb nog altijd niets over die woning gehoord. Inmiddels heb ik mijn bod ook ingetrokken, ik wil er niks meer mee te maken hebben. Ik heb bij mijn huidige makelaar nagevraagd of het een normale gang van zaken is maar hij vond het ook heel vreemd. Vroeg zich af of het een verkooptruc was (zo van, je belt en ze hebben nog iets anders te koop staan) maar ik krijg helemaal nergens antwoord op van ze, ook niet op informatieve vragen of meldingen dat er een fout in hun tekst op Funda staat... Anyway, het had zo moeten zijn, denk ik maar :).
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Aug 2025 09:12

Spencer schreef:Bij het tekenen van het voorlopig koopcontract. We kochten onverwacht een huis, dus dat ging allemaal in sneltreinvaart in dezelfde week.

Haha hier net zo. Net terug van vakantie, huis bekeken en 4 dagen later het contract getekend.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 26 Aug 2025 14:01

Gefeliciteerd DT!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 26 Aug 2025 14:52

Gefeliciteerd! Fijn dat het zo snel gelukt is. Moet er veel aan gebeuren?
2015 💙
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Aug 2025 16:52

Thanks, het voelt nog wat onwerkelijk omdat ik me ingesteld had op dat het heeeel lang zou gaan duren. We hoeven er niks aan te doen en kunnen er zo in. Heerlijk ruim en dochter eindelijk een eigen kamer. Tis echt prachtig :love:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 26 Aug 2025 17:14

Gefeliciteerd DT! Blijf je in de buurt van waar je nu woont?
❤️ 7 juni 2018
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Aug 2025 19:37

Gefeliciteerd, DT!
To travel is to live
Mijn instagram
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Aug 2025 15:10

Dank jullie wel. We kunnen lopend verhuizen :love:
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Aug 2025 16:06

Tof, DT! Gefeliciteerd!

Terug naar Huisje, boompje, beestje