Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Een ouder verliezen

<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Jan 2025 00:29

Re: Een ouder verliezen

Wat leuk is dat om te zien he? Je ouders in je kinderen. Mijn vader overleed tijdens mijn zwangerschap. Op zich hang ik geen enkel geloof aan hoor maar als reïncarnatie bestaat dan is mijn dochter echt gewoon mijn vader. Ze lijkt zo veel op hem, dat het soms gewoon eng is. Dat zit hem in dan bijvoorbeeld in haar uiterlijk maar ook haar karakter, hoe ze van gezelligheid houdt en veel mensen om zich heen, ze graag zelf ook gezelligheid creëert, haar creativiteit, hoe ze van eten houdt maar ook in sommige uitspraken die ze doet.

Dat is aan de ene kant heel fijn en aan de andere kant dan ook weer zo pijnlijk omdat het besef er dan ook steeds is dat ze elkaar nooit zullen leren kennen en ik juist denk dat ze echt zo leuk geweest zouden zijn samen. Ook omdat haar vader haar zo in de steek gelaten heeft, had ik haar zo graag die lieve opa gegund. Maar ook dat heeft helaas niet zo mogen zijn.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 18 Jan 2025 08:48

Wat verdrietig, maar ook mooi en bijzonder dat ze zo op elkaar lijken DT.
T (2008) en I (2013)
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 12 Aug 2025 14:02

Ik ga mijn vader verliezen. Zeven weken geleden ging hij naar de huisarts met pijnklachten en nu is hij zo verschrikkelijk ziek. De kanker zit in de botten, weke delen, organen. Het zit overal. Het heeft lang geduurd voordat ze de primaire tumor vonden. Hij heeft niet de mutaties die je gericht kan behandelen en hij heeft niet het eiwit dat goed reageert op immunotherapie. Maar hij heeft vooral zoveel pijn. Het heeft pijnaanvallen waardoor hij flauwvalt en zijn bewustzijn verliest. De pijnarts krijgt maar geen controle over de heftige doorbraakpijnen. Het is zo akelig en naar om mijn lieve vader met zoveel pijn te zien. En hij wil niet dood. Maar hij heeft zoveel pijn. Ik wil hem niet kwijt, maar ik wil vooral dat dit hevige lijden stopt. Mensen zeggen vaak geniet nog van de momenten samen, ik weet niet hoe het anders gaat, maar met zoveel pijn is er niets om te genieten. Het is niet mooi, of waardevol deze tijd. En elke keer hopen we dat de pijn onder controle komt en dat die momenten nog komen, maar ik ben er steeds minder van overtuigd dat het nog lukt. Het wordt alleen maar erger. En qua medicatie kan hij niet meer omhoog.
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 12 Aug 2025 14:52

Wat verschrikkelijk HG.
Genieten zeggen mensen snel, en hoewel het nu redelijk gaat met mijn moeder kan ik ook niet genieten van momenten met haar.. Het genieten is voorbij, de zorgeloosheid is weg. Nu zijn we waakzaam, bang, blij dat ze er nog is. Maar genieten, nee.
Ik wens je heel veel kracht toe, een ouder pijn zien hebben is verschrikkelijk. Je kunt niks dan toekijken. Heel veel sterkte ❤️
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Aug 2025 15:20

Gtsq wat heftig. Ik denk zelf altijd dat je achteraf vaak pas realiseert wat toch nog mooie momenten zijn geweest en dat zijn vaak de kleine dingen. Hele persoonlijke dingen die mensen vaak volhouden tot het einde.
Heel veel sterkte en een dikke knuffel.
Laatst gewijzigd door Minx op 12 Aug 2025 19:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
2015 💙
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 12 Aug 2025 15:31

Dankjewel. Ik bedoelde vooral dat de momenten die we nog samen compleet overschaduwd worden door pijn. Als je zo hevig lijdt en flauwvalt van de pijn dan is er geen ruimte voor mooie gesprekken en samenzijn. Dan zit je continu in een crisis. Dat is niet mooi. Maar heel rauw en pijnlijk.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Aug 2025 16:05

Ik heb in mijn omgeving meegemaakt hoe afschuwelijk pijnlijk botkanker is. Dat is wreed, en helemaal niks moois of waardevols van te maken. Wat erg voor jullie dat jullie dit op deze manier moeten meemaken. Heel veel sterkte voor jou en je naasten.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 12 Aug 2025 16:57

Wat een afschuwelijk bericht GSTQ. Dat moet ook enorm machteloos voelen dat je niks kan doen om te helpen. Heel veel sterkte en liefde voor jou (en je familie).
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 12 Aug 2025 17:00

Ja de kanker in de botten doet vreselijk veel pijn en er zijn daarnaast ook tumoren die tegen zenuwen en organen aandrukken en beschadigen. Het is echt verschrikkelijk om te zien.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 12 Aug 2025 17:01

Ik wilde binnenkort al gaan vragen hoe het met je vader ging. Wat ontzettend naar dat hij zo ziek is en zoveel pijn heeft. Heel veel sterkte voor jullie mooie familie.
Let's discover the world together.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Aug 2025 18:38

Wat vreselijk GSTQ, dat moet echt hartverscheurend zijn om je vader zo te zien. Heel veel sterkte voor jou en je familie.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Aug 2025 19:19

Heel veel sterkte GSTQ.

De 'mooie momenten' zijn mij ook toegewenst met mijn moeder. Het is echt superlief bedoeld, maar als diegene het voortdurend heeft over zelfmoord plegen vanwege de vreselijke pijn, en je alleen maar over pijnstilling aan het praten bent de hele dag (ik weet nu ineens van alles over oxycodon, morfine, fentanyl etc.) blijft er erg weinig ruimte over voor mooie gesprekken of bucketlistdingen of zo. De laatste weken hadden we het 95% van de tijd over pijnstilling, euthanasie en uitvaartwensen. En suffe, praktische dingen zoals eten, drinken, plassen, poepen, wassen etc.

Hoe dan ook, het is een rottijd die jullie doormaken nu.

Met wie doe je het samen GSTQ?
T (2008) en I (2013)
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 12 Aug 2025 19:51

Heel veel sterkte GSTQ, wat ontzettend heftig. 😔
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Aug 2025 19:52

Vreselijk, GSTQ.
Veel is al door andere lieve forumsters gezegd en ik kan me daar alleen maar bij aansluiten.

Heel veel sterkte!
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 12 Aug 2025 20:02

Oh GSTQ. m'n hart breekt met en voor jou. Wat ontzettend verdrietig. De machteloosheid schreeuwt door je bericht heen. Wat mij troost gaf en geeft: Zo veel verdriet is er maar vanwege 1 reden: LIEFDE, houden van.

Mooie momenten wensen is vanuit anderen hun perspectief begrijpelijk, maar vaak is de realiteit heel anders. Het is vaak gewoon lijden totdat het klaar is, en zoeken naar wat nog te doen is qua draaglijkheid. Van wanhoop naar wanhoop.

Waar ik ook troost uit haalde en haal, is het besef dat alles wat je wil zeggen al je hele leven gezegd is: Ik hou van jou, papa/opa. En ik hou van jou, mijn (klein)kind. Misschien niet dagelijks in die letterlijke woorden, maar vooral door de dingen die jullie samen deden. De liefde die jullie in dit leven samen hebben gecreëerd en hebben gevoeld, en dit gaat nooit meer weg. Het is intens verdrietig dat het niet langer mag duren, zonder ziekte.

Maar alle gevoelens zo door elkaar, dat is gewoon echt vreselijk. Ik wens jullie veel sterkte. Hou elkaar zo veel mogelijk vast, op welke manier dan ook. De liefde zal altijd blijven.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Aug 2025 20:18

Wat vreselijk voor je vader en voor jullie om hem zo moeten zien lijden 💔. En dit alles dan ook nog in zo’n kort tijdsbestek. Niet bevatten en heel verdrietig en pijnlijk. Heel veel liefs voor jullie gewenst. Lucht hier vooral je hart als je dat fijn vindt.

Wat zeg je dat mooi Peinture de laatste twee alinea’s 🥲. Wij kwamen toen ook tot de conclusie dat alles al gezegd was. En ook dat we elkaar zo door en door kennen dat ik zonder dat ze er is weet wat ze zou zeggen of vinden.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 12 Aug 2025 22:34

Wat ontzettend moeilijk en verdrietig voor jullie, GSTQ. Ik wens jullie heel veel kracht en liefde voor de komende tijd. Ik hoop dat er een manier gevonden wordt waarop je vader waardig en zo mogelijk pijnvrij door zijn laatste levensfase mag gaan en uiteindelijk in rust en comfort mag sterven, met jullie om hem heen. 🤍
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Maple

Kletskop

Bericht 13 Aug 2025 06:14

Wat verwoord je dat mooi, Peinture.
QSTQ, veel is al gezegd hierboven. Wat verdrietig en moeilijk is dit voor jullie allemaal. Heel veel sterkte.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 13 Aug 2025 08:34

GTSQ ❤️
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Aug 2025 08:45

Ik weet geen goede woorden te vinden. Heel veel kracht en sterkte..
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Aug 2025 09:08

Wat vreselijk GSTQ. Ik heb er geen woorden voor. Hopelijk wordt er nog een manier gevonden om zijn pijn wat dragelijker te maken.

Al die goedbedoelde adviezen van 'geniet nog van de momenten samen' daar had ik ook niks aan. Mijn vader was in zijn laatste weken nog best fit, maar ik voelde zoveel druk om 'te genieten' en 'goede gesprekken te voeren'. Ik kon er niks mee en gewoon samen zijn, bij mijn ouders thuis zijn, was ook fijn.

Ik wens je heel veel sterkte, heel veel liefde en kracht in deze periode 😘
december 2016
juli 2019
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Aug 2025 22:02

Al een paar dagen probeer ik iets te typen maar ik weet gewoon niet wat....

Maar ik wil jou, je gezin en alle andere die jou vader lief hebben en straks afscheid moet nemen heel veel sterkte wensen en een dikke virtuele knuffel geven
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 13 Aug 2025 22:06

Heel veel sterkte toegewenst, ook voor jouw kinderen die volgens mij ook gek op jouw ouders zijn.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 13 Aug 2025 23:13

Wat moeilijk, GSTQ. Heel veel sterkte voor jou en je familie!
❤️ 7 juni 2018
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 14 Aug 2025 09:37

Bedankt voor jullie lieve en steunende reacties. Dat doet me goed.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk