Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Toe aan vakantie of meer?

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Jun 2025 22:49

Re: Toe aan vakantie of meer?

Ik wil ook niet dat je dingen zegt die je eigenlijk niet wilt (niet durft) te delen hoor.

Wel heel fijn van je man. Ik zal wel weer te zwart/wit denken maar het voelt zo gek. Je wil het niet (om vrouw pijn te besparen) maar je zoekt het wel op en “hoopt” dat het goed blijft gaan. Dat is toch een beetje spelen met vuur (maar misschien is dat nu net waar je naar opzoek bent 😉).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 24 Jun 2025 23:17

x
Laatst gewijzigd door Marin op 25 Jun 2025 13:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Jun 2025 23:37

Ik kan het ook weg halen hoor.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Jun 2025 11:24

Ik snap het heel goed, de energie die je er van krijgt en dat het heel leuk is maar ook dat het moeilijk is. Maar ik snap dat je na de vorige keer geen behoefte hebt om het hier open en bloot te bespreken.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 25 Jun 2025 12:38

Ik had voor jou gehoopt dat je gevoelens heel erg afgenomen waren, puur en alleen omdat ik het zo ingewikkeld voor je vind. Maar gelukkig maakt het je ook blij en dat is ook heel wat waard!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 25 Jun 2025 13:15

Ja wat dit betreft ben ik wel een stuk blijer dan eerst. Laat ik het daar maar op houden. Ik ga het weer weghalen hoor, maar bedankt voor jullie lieve fijne reacties :)

Overigens heb ik ook alweer een wat betere werkweek. Heb beetje heft in eigen handen genomen en gezegd dat ik een paar taken die ik wil doen ook echt nu ga doen deze week. Alleen eentje mag helaas echt niet vanwege tijdgebrek en daar erger ik me aan maar dat is dan maar even zo.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 01 Jul 2025 22:26

Ik wilde even kwijt dat ik een hele fijne, goede dag heb gehad. Vanochtend het eindgesprek op de oude school van zoon, wat toch best een ding was maar ik kreeg lieve lovende woorden van de directrice en IB'er over hoe goed we deze periode hebben gehandeld en hoe krachtig maar rustig we waren en dat ze dat wel tegen elkaar gezegd hebben. Dus dat was een fijne afsluiter daar.

Toen wat nuttige dingen gedaan voor de babyshower van de juf vrijdag. ✅

Toen een werkdag van half 12 tot 8 uur, op kantoor. M'n verzoek is gehoord en ik mag komende twee weken tot m'n vakantie werken aan wat ik leuk vind. En ik gaf een livestream vanavond en dat was stiekem best heel leuk. Daarna zelfs nog even geborreld met collega's, dus eindelijk even lekker een volle dag vol nuttige en gezellige dingen op kantoor. Ben nu pas thuis en ook nog lekker keihard meegezongen in de auto en m'n zonden overdacht (ha nee grapje) dus m'n me-time quota is ook volbracht vandaag. Ga met goede energie naar bed.

En m'n man en ik hebben gisteren allebei toegegeven beetje tegen de vakantie op te zien los van elkaar en zouden liever wat meer rust willen maar we zijn nu toch leuke dingen aan het uitzoeken en ik heb er weer grip op. Dus dat komt heus goed.

Al met al dingen waar ik energie van krijg en ook merk dat ik dat echt heb gekregen!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 08 Jul 2025 09:07

Ik zie de update nu pas, maar fijn dat je zoveel positieve energie hebt ervaren.

Hoe gaat het nu?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 08 Jul 2025 11:33

Lief dat je weer even incheckt! Ja die dag vorige week was echt heel fijn en gaf energie! Duidelijk om te zien waar dat vandaan komt, leuk werk en contact met collega's. De rest van de week was helaas weer vrij k*t, had een aanvaring met m'n leidinggevende over m'n work load en dat voelt niet fair. Is nog niet helemaal uitgepraat maar ben wel lekker bezig deze dagen met werk wat me goed ligt.
En we hebben vervelend nieuws van de huidige BSO gekregen, dat ze het eigenlijk niet zien zitten om zoon in de zomervakantie nog op te vangen, dus daar is m'n stress niveau weer enorm van omhoog geschoten. Ik heb donderdag alleen maar lopen huilen om die twee dingen. Voelt echt alsof niemand ons kind wil hebben. En we moeten gewoon vier van de zes weken werken. Vanavond heeft zoon een leuke afsluit avond van de nieuwe school, ze gaan pannenkoeken eten. En morgen afscheid van z'n oude school. Vind hem ook zo veerkrachtig hierin. Zo knap. Voor mij dubbel om de juffen van de oude school te zien en bedanken maar ook goed. Ik wil en kan het goed afsluiten.
Intussen wel weer goede hoop op een nieuwe BSO, dat zou heel soepel en snel zijn en dat geeft heel veel lucht. Dus het is wel echt emoties die hoog en laag gaan in een rap tempo. Ik merk het weer aan m'n (gebrek aan) nachtrust. En ik heb sinds een paar dagen weer enorm veel last van trillende oogleden, echt zodanig dat ik er niet goed door zie. Ik denk echt een uiting van de stress. Uit het bloedonderzoek kwam idd niets, maar vraag me af of dit nog iets is waar ik iets mee moet. Ik denk niet dat daar iets mee kan, maar het is wel heel vervelend.
Verder zie ik een klein beetje tegenop om 'de WV' (om 'm zo even te noemen) straks 2,5 week niet te zien, vakanties zijn gelukkig wel tegelijkertijd. Uit ervaring weet ik dat ik dan even een paar dagen heel rusteloos ben maar daarna is het wel oké en hebben we her en der vast wel wat contact.
Intussen wel echt zin in onze eigen vakantie, daar heb ik weer grip op en we nemen waarschijnlijk onze nieuwe SUP mee!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 08 Jul 2025 14:00

Wat een stress met die bso zeg, kan me voorstellen dat je daar wakker van ligt. Dat trillende ooglid is ook echt stressgerelateerd hoor en het heeft geen nut om daarmee naar de huisarts te gaan. Ik hoop dat de nieuwe bso wat rust geeft en dat O’tje zich daar op z’n plek zal voelen. Wat betreft wv, lastig maar daar vind je je weg vast wel in.

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 08 Jul 2025 15:30

Ja dat dacht ik al wel, dat aan dat trillen niet zoveel te doen valt. Het was ook even weg maar het is weer zodanig terug
dat ik er echt hinder van ondervind. Nou ja, hopelijk gauw weer ontspanning en dus dat het weer weg trekt.
We mogen volgende week bij de nieuwe BSO kijken en misschien is er zelfs wel in de vakantie al plek (weliswaar op andere locatie) dus als ze moeilijk blijven doen bij z'n oude BSO, dan stappen we gewoon eerder over. Wat zou dat fijn zijn, zonder wachtlijst! wat ik wel ingewikkeld vind is dat moeilijk doen en nog een ander kind op dezelfde plek hebben. Bij school heb ik het redelijk kunnen compartimentaliseren, ik heb natuurlijk veel verdriet gevoeld bij het zien van de oude klas van O, maar ik heb dat los kunnen laten voor M. Zij zit als het goed is nog 7 jaar op die school dus ik vond/vind het belangrijk het niet als een negatieve plek te gaan zien voor mijzelf.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Jul 2025 18:45

Goed dat je dat los van elkaar kan zien Marin. Wat verdrietig van de BSO, ik vraag me af of dat zomaar mag. Ik gun hem en jullie een hele mooie nieuwe start het komende schooljaar. En voor nu natuurlijk een fijne vakantie. Ik hoop dat je je kan gaan ontspannen. Trillend ooglid is vervelend, ik vermoed idd een uiting van stress.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Aug 2025 17:18

Ben ik nou gek of zijn dit ChatGPT reacties?
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Aug 2025 20:25

Beetje vreemd inderdaad.

Maar vraag me wel af hoe het met Marin is, dus een mooie up voor dit topic.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 13 Aug 2025 08:53

Lief dat je het vraagt SoGood! Ik denk dat ik me wel weer stuk beter voel. Wat rustiger. Toch door de vakantie. De vakantie in Noorwegen was echt prachtig, we hebben zo'n mazzel gehad met het weer. Het was inderdaad een vol programma maar zoals verwacht gaan wij daar juist wel goed op. Onder de indruk van hoe goed de kinderen kunnen klimmen en wandelen. Ik heb twee keer een boek gelezen haha. Maar voel me toch wel wat rustiger. Het trillen van m'n oogleden is gestopt. De spanning zal vast wel weer wat oplopen met de start van 't nieuwe schooljaar of alles goed gaat met zoon, die spanning voel ik onderhuids nog wel.
Op m'n werk heb ik er afgelopen maanden echt een potje van gemaakt (door de spanning in m'n hoofd en lijf) en m'n leidinggevende heeft een gesprek met me gehad (nou vond ik dat niet persé een prettig gesprek maar heb er binnenkort nog eentje met twee mensen) en ik heb wat taakverlichting gekregen. Niet het werk wat ik leuk vind om te doen, dat mag ik nu juist even niet doen en dat vind ik stom, maar ik moet zeggen dat ik nu wel even zonder werkdruk werk en dat is ook wel fijn.
Het enige wat echt vervelend is, is dat ik al weken misselijk ben, nog voor de vakantie al, maar in de vakantie bleef het ook wel. Kokhalzen, heel weinig eetlust, alsof ik een soort mentale ozempic heb. Echt helemaal niet fijn, van m'n moeder moet ik terug naar de huisarts als dit zo blijft (zij gelooft niet zo in het mentale aspect hiervan, ik wel). Ik ben sinds we terug zijn wel meer op m'n voeding gaan letten, veel cleaner, minder alcohol, gemberthee ipv koffie in de ochtend ivm misselijkheid. Dat helpt denk ik een beetje maar het blijft wel.

(ik heb je de rest toch maar even gepm'd)
Vorige

Terug naar Persoonlijk