Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Piercings

<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 19 Jul 2025 22:10

Piercings

Zijn er hier pubers die ook graag piercings willen en misschien wel hebben? Mijn dochter (13) heeft een helix piercing, maar wil nu ook heel graag een neuspiercing. Ik sta daar zelf niet heel erg om te springen omdat ik bang ben dat er een litteken achterblijft als ze het op een gegeven moment zat is. Iemand daar misschien ervaring mee?

En ik voorzie nog wel meer wensen voor piercings in de toekomst. Wat zouden jullie een acceptabele leeftijd vinden voor bijvoorbeeld een navelpiercing?
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Jul 2025 22:24

Re: Piercings

Poeh, lastige discussie lijkt me. Vanaf 16 jaar mogen tieners zonder toestemming van ouders een piercing laten zetten, dus als jij er eerder niet achter staat, zou ik dan ook die 16 jaar als grens stellen.

Ik heb geen idee over litteken vorming na een neuspiercing. Mijn schoonzusje heeft wel een litteken over gehouden van haar navelpiercing. Die heeft ze laten zetten op haar 16e en die heeft ze gehad tot haar eerste zwangerschap (20 jaar later). Dat is dan zo'n putje/gaatje, maar op die plek natuurlijk niet storend.
december 2016
juli 2019
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Jul 2025 07:37

Vanaf 16 mogen ze dit pas alleen zetten zonder dat ze ouder erbij is. Voor mij zou dat een prima leeftijd zijn. 13 vind ik ook echt nog wel heel jong.
2015 💙
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 20 Jul 2025 10:01

Ik heb zelf vroeger een neuspiercing gehad (was toen ongeveer die leeftijd ook toen ik hem kreeg) en inmiddels heb ik die al heel lang niet meer. Na een paar jaar heb ik hem verwijderd. Wat je er nu nog van ziet als je heel goed kijkt is een mini putje in mijn neusvleugel. Maar dat is echt zo klein dat het alleen opvalt als je er van heel dichtbij naar kijkt.

Mijn dochter van 14 mag er overigens nog geen, maar niet omdat ik bang ben voor littekenvorming. Mijn dochter vind ik af en toe wat impulsief en ook wel snel veranderen van wat ze wil en leuk vindt. Mocht ze er langere tijd eentje willen dan mag ze er wel eentje. Piercings ben ik zelf niet enorm moeilijk mee, omdat ik er vroeger zelf ook een paar gehad heb en omdat het makkelijk weer te verwijderen is als je ze niet meer wilt. Maar ik wil wel dat mijn dochter er goed over nadenkt zoals ik vroeger ook deed. Dat ze niet deze week een piercing neemt en er over twee weken weer klaar mee is.

Navelpiercing zou ik trouwens eerder mee uitkijken. Die heb ik ook gehad en in de zwangerschap eruit gehaald. Ik denk wel dat ik toevallig pech gehad heb, maar dat is een lelijk litteken geworden. Op zich niet heel ernstig op die plek, niemand die zomaar mijn navel ziet tegenwoordig.

Edit: qua leeftijd zou ik zeggen 16 als je het er eerder zelf niet mee eens bent, dan mogen ze het namelijk ook zonder toestemming doen dacht ik. Zelf zou ik een neuspiercing vanaf een jaar of 14 denk ik wel goed vinden als er goed overna is gedacht. Piercings in oren heb ik sowieso weinig problemen mee. Navel zou ik voor mijn dochter zeggen nog niet, maar dat is ook deels omdat ik weleens gehoord heb dat als je nog niet bent uitgegroeid hij kan uitgroeien. Zelf heb ik dat ook deels gehad in de puberteit. Niet extreem, maar ik begon met een wat langer staafje en met de tijd had ik echt een kortere nodig.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 20 Jul 2025 13:45

Mijn dochter heeft sinds haar 14de een navelpiercing. Dit heeft wel een lange genezingstijd (ongeveer 9 maanden) en goede dagelijkse verzorging nodig dus wel iets waarbij ze die verantwoordelijkheden aan moeten kunnen. Ook rekening houden met materialen (bijvoorkeur alleen 100% katoen) en kleding. Ik kon dus gelijk ook nieuw beddengoed en kleding voor dr aanschaffen 🙈 daar was ik niet helemaal op voorbereid.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Jul 2025 17:10

Ik heb op mijn 12 een neuspiercing laten zetten. Heb hem nog steeds, dus qua litteken geen idee. Maar ik denk dat het amper zichtbaar is als het dichtgroeit.

Voor een neuspiercing vind ik 13 echt wel een prima leeftijd. Althans, je kan vast wel inschatten of het een bevlieging is van haar of dat ze echt graag wil. Navelpiercing zou bij mij ook wel mogen op 14e ofzo.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Jul 2025 17:50

ik kreeg op mijn 12e een neuspiercing 8 jaar geleden eruit gehaald en je ziet er niks meer van.
Afbeelding
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Jul 2025 17:53

Mijn dochter is 16 en als ze het zou willen, dan zou ze vanaf nu wel een piercing mogen op een andere plek dan haar oren. Met 13 jaar had ze het van mij nog niet gemogen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Jul 2025 20:35

Hier met 10 jaar een neuspiercing gekregen en tot mijn 16de denk ik gehad (of 17 geen idee precies). Het werd toen gewoon geschoten net als een oorbel. Alleen het eerste jaar na het eruit halen zag ik nog een ieniemienie puntje, nu echt al super lang helemaal niets mee.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 20 Jul 2025 21:09

Wow met 10 jaar al? Haha dat vind ik echt jong voor een piercing 😅 Ik zou een jaar of 16 vroeg genoeg vinden volgens mij, maar als ik het zo lees is 14 ook niet gek.
❤️ 7 juni 2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Jul 2025 08:55

Wow! Met 10?!!!! Voor mijn kind zou ik denk ik eerder denken aan 20.

Of nooit.
<<

kerel

Yipyapper

Bericht 21 Jul 2025 09:48

10 vind ik ook wel heel jong, maar dat een puber iets wil, daar doe je niks aan. En als het iets onschuldigs is als een navelpiercing, soit. Haha, een neus lijkt me veel meer in beeld, ook als litteken, laat staan op plaatsen onder de broek zeg maar, dat lijkt me wel heftig. Jaar of 16, dat lijkt me een leeftijd dat je en zoon of dochter dit zelf laat beslissen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Jul 2025 16:01

Maar wat is het verschil tussen neus en oorlellen dan? Ik vind dat best vergelijkbaar. Gaatjes voor oorbellen blijven ook zichtbaar, als je geen oorbellen in hebt. Denk zelfs dat neus eerder dichtgroeit ook. Ik heb althans de mijne wel eens moeten doorprikken na paar dagen geen sieraad in gehad te hebben. Gaatje was nog wel zichtbaar, maar niet helemaal meer open.
Mijn neuspiercing werd inderdaad ook gewoon geschoten, net als een oorbel.
<<

Maple

Kletskop

Bericht 21 Jul 2025 16:54

Ik vind zelf een neuspiercing inderdaad ook wel van dezelfde orde als meerdere gaatjes in het oor of bijvoorbeeld een helixpiercing. Ik heb geen idee hoe ik er zelf in gestaan zou hebben maar vroeger had ik het van mijn ouders wel gemogen als ik dat had gewild. Ik denk dat ik 14 was toen we dat gesprek voerden. Tongpiercing vonden ze echt niet oké, maar een ringetje of subtiel stekertje in mijn neus vonden ze prima. Uiteindelijk toch niet gedaan. Maar met dat als referentiekader denk ik dat ik het zelf als ouder ook geen probleem had gevonden. Maar goed, dat weet ik dus niet zeker haha.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Jul 2025 18:45

Mijn dochter heeft op haar 14de een navelpiercing laten zetten. Nu wil ze een tongpiercing, ik weet niet zo goed wat ik daarvan vind maar volgende maand wordt ze 16 dus mag ze zelf beslissen. Ik ben niet per se tegen, ze weet dat het niet goed is voor haar tanden maar wil daarom wel een acryl balletje bijvoorbeeld wat minder schadelijk is. Ze wil misschien ook een neuspiercing, die heb ik zelf ook en daar ben ik dan ook niet op tegen.
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 21 Jul 2025 19:41

Ik heb laatst na 8 jaar weer eens een neuspiercing ingedaan en dat gaatje was gewoon nog open. Maar dat gaatje valt gelukkig echt amper op, mijn collega’s hadden het nog nooit gezien.

Ik was geloof ik 15 toen ik mijn neuspiercing kreeg. Dat zou ik nu een prima leeftijd vinden mocht ik een dochter hebben.
10.04.17
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 21 Jul 2025 21:01

Mijn vader zou een hartverzakking hebben gekregen als ik dat op die leeftijd gevraagd had. Ik mocht mijn eerste gaatjes voor oorbellen pas toen ik 12 werd, echt belachelijk laat. :palm:
Zelf dus een ander referentiekader, maar ik zou 16 wel een prima leeftijd vinden.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Maple

Kletskop

Bericht 21 Jul 2025 21:18

Ster schreef:Mijn vader zou een hartverzakking hebben gekregen als ik dat op die leeftijd gevraagd had. Ik mocht mijn eerste gaatjes voor oorbellen pas toen ik 12 werd, echt belachelijk laat. :palm:
Zelf dus een ander referentiekader, maar ik zou 16 wel een prima leeftijd vinden.

Haha om het nog even in perspectief te plaatsen: ik had mijn eerste gaatjes ook pas toen ik 12 was. Wilde (en mocht) ze al langer maar ik ben nogal kleinzerig 😂 Mijn vader weet dat natuurlijk ook dus die had waarschijnlijk al het vermoeden dat ik met de neuspiercing niet te hard van stapel zou lopen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen