Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Waterwratjes

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 30 Jun 2025 15:15

Waterwratjes

Onze dochter heeft een paar waterwratjes in haar hals (iets boven haar sleutelbeen, best wel in het zicht, zeker nu met hemdjes die net wat verder open zijn bij de hals). Ze zitten er nu denk ik een half jaar en ze worden niet kleiner, er komen er ook geen bij (lijken wel iets groter te zijn geworden). Ik heb voor de zekerheid een foto naar de huisarts gestuurd en die bevestigt dat het waterwratjes zijn die vanzelf weggaan.
Nou vroeg ik me af of er niet toch iets is wat helpt om er vanaf te komen. Ze vallen best wel op in haar hals. Gelukkig krast ze er niet aan (ze jeuken niet), dus zal het met littekens ook wel meevallen.
Ik zou graag willen dat ze weggaan, zodat ze zichzelf niet besmet en het er meer worden.
Ik las dat slakkenslijmgel zou kunnen helpen, heeft iemand dat ooit geprobeerd? Of zou ik ze kunnen aanstippen met zo'n wrattenstift? Bij Kruidvat hadden ze deze alleen met salicylzuur en Google is het er niet over eens of dat nou wel of niet werkt tegen waterwratjes. Ik wil ook niet dat het pijn doet, dus ik wil ze niet bevriezen met stikstof ofzo. Het zou ook zonde zijn als ze littekens krijgt daar.
Ik vond ook nog een spray van Golden Naturals (Zwem- en kinderwratjes), die goede recensies krijgt. Iemand die ooit geprobeerd? Voor ik van alles ga bestellen en er toch niks helpt.
Sudocreme las ik ook, maar daar schijnen stofjes in te zitten die de huid kunnen irriteren. En betadine zalf, maar dat wil ze niet vanwege de bruine kleur (een pleister erover wil ze echt niet).
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 30 Jun 2025 15:29

Re: Waterwratjes

Ik weet nog dat wij een tijd lang sudocreme hebben gebruikt. Daar werden ze steeds iets kleiner van. Maar mijn zoon had geen last van huidirritatie daarvan. Het heeft alsnog wel een hele tijd geduurd voordat het helemaal weg was. Er zaten wel wat littekentjes toendertijd, maar daar is nu (jaar of tien later) niks meer van te zien.
<<

MaLou

Noob

Bericht 30 Jun 2025 15:30

Aanstippen met stinkende gouwe. Deden wij vroeger ook en werkt prima.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Jun 2025 17:47

Verdwijnen vanzelf. Als het lichaam het eenmaal doorheeft zijn ze heel snel verdwenen. J had er ook veel en bijna van de een op de andere dag waren ze weg.
2015 💙
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 30 Jun 2025 18:14

Zoon had ze ook en wij smeerden er slakkenslijm op. We hadden zo’n cheap potje bij de Action om het eens om het eens te proberen en dat werkte echt top! Met een paar weekjes was hij er vanaf.
10.04.17
<<

Norah

Noob

Bericht 01 Jul 2025 22:00

Hi!

Toevallig vorige week bij de huisarts geweest voor een waterwratje van dochter ( onder haar oksel) de dokter gaf 2 opties:

Aanstippen met hetzelfde als ze gebruikt bij voetwratjes OF

We moesten een rol ductape kopen, daar een rondje uitknippen en erop plakken. Blijkbaar zit er iets in het plakgedeelte dat zorgt dat de wratjes weggaan.

Mijn dochter wilde de snelle methode, dus de wratjes bevroren. Het ziet er nu al een stuk minder uit.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 06 Jul 2025 15:13

Doet het geen pijn als je ze aanstipt/bevriest? Mijn dochter is daar bang voor. Maar die middeltjes waarmee je wratjes aan kunt stippen zijn dus ook geschikt voor waterwratjes? Misschien toch een keer proberen!
<<

Maple

Kletskop

Bericht 06 Jul 2025 15:46

Ik heb vroeger heel vaak voetwratjes bij de huisarts aan moeten laten stippen. Ik weet niet of het nog zo is maar van toen weet ik het nog zo goed, zo'n enorme stomende ketel, ik noemde het altijd de heksenketel haha. Hoe dan ook, ik was vroeger erg kleinzerig en echt pijn vond ik het onder mijn voeten in elk geval nooit doen. Apart gevoel was het wel, waarvan ik nooit kon plaatsen of het nou heel koud of heel heet was. Één keer een pijnlijke bloedblaar eraan over gehouden.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 06 Jul 2025 15:59

Mijn jongste dochter heeft ze ook veel, al tijden. En in de zomer ontsteken ze vaak. Ik heb net tea trea olie gehaald om te proberen. Ik zal verslag doen van of het werkt.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Norah

Noob

Bericht 06 Jul 2025 23:43

Ze vinden het geen fijn gevoel. Bij de jongste ( 6) een klein traantje, maar ook snel weer vergeten!
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 17 Jul 2025 12:00

Heeft de tea tree olie al wat gewerkt? Ik ben nu een dag of 10 2x per dag aan het smeren met slakkengel, maar er is helemaal geen verschil te zien tot nu toe.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Jul 2025 12:32

Iemand ook ervaring met het zelf verwijderen van steelwratjes?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 17 Jul 2025 14:16

Lot schreef:Iemand ook ervaring met het zelf verwijderen van steelwratjes?

Zou dit niet zomaar aanraden maar ik heb mijn moeder wel eens gevraagd of ze ze er af wilde knippen. Heb dit ook wel eens bij de huisarts gedaan en die deed het op precies dezelfde manier. Dit is overigens GEEN advies om het zelf te doen.
2015 💙
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 17 Jul 2025 20:48

Alexis schreef:Heeft de tea tree olie al wat gewerkt? Ik ben nu een dag of 10 2x per dag aan het smeren met slakkengel, maar er is helemaal geen verschil te zien tot nu toe.

Ik moet zetten dat ik het na een paar dagen weer een beetje vergeten ben, maar de ontsteking werd snel beter en anderen zijn ook kleiner geworden. Toch nog even mee doorzetten bij haar.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

MaLou

Noob

Bericht 18 Jul 2025 09:27

Ik wil toch stinkende gouwe nogmaals tippen.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 18 Jul 2025 14:47

Lot schreef:Iemand ook ervaring met het zelf verwijderen van steelwratjes?

Ik heb er bij mezelf weleens wat weggekrabt en in mijn oksel weleens per ongeluk weggeschoren. Dat laatste was echt onwetendheid als tiener, ik heb er gelukkig niks aan overgehouden. Het wegkrabben was wel wat bewuster, maar zou ik niet aanraden. Gaat niet heel makkelijk (en alleen als de steel heel dun is) en bij mij kwamen ze ook weer terug. Ik heb er ook weleens wat laten wegbranden (elektrisch) bij de huisarts. Ik heb me er nu maar bij neergelegd dat het gewoon bij mij hoort en laat er in principe niks meer aan doen. Als ze op een vervelende plek zitten blijven ze vaak vanzelf wel een keertje ergens achter haken en dan zijn ze ook weg 🙈
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 03 Aug 2025 20:31

MaLou schreef:Ik wil toch stinkende gouwe nogmaals tippen.

Ik heb net een flesje besteld. Hopelijk werkt het! Ik zag dat er een aantal heel kleintjes bij zijn gekomen in haar nek.
<<

MaLou

Noob

Bericht 04 Aug 2025 08:02

Oh, ik doelde eigenlijk op het plantje. Veel voordeliger dan tinctuur! Kun je zoveel van (blijven) plukken als je nodig hebt.

Succes, hopelijk werkt het!
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 17 Aug 2025 11:12

Ik heb de afgelopen 10 dagen stinkende gouwe gesmeerd. In de bestaande bultjes geen verschil te zien, maar nu zit echt haar hele hals (onder de kin) vol met heel kleine stipjes, ik denk beginnende waterwratjes. Ik stop dus heel snel met dat spul en ik ga denk ik nogmaals de huisarts vragen of er iets aan te doen is. Als deze bultjes allemaal uitgroeien tot waterwratjes dan zou dat wel heel erg balen zijn. Het zijn er wel 100.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 17 Aug 2025 12:59

Wratten tinctuur van Kruidvat schijnt ook goed te helpen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

MaLou

Noob

Bericht 17 Aug 2025 15:03

Alexis schreef:Ik heb de afgelopen 10 dagen stinkende gouwe gesmeerd. In de bestaande bultjes geen verschil te zien, maar nu zit echt haar hele hals (onder de kin) vol met heel kleine stipjes, ik denk beginnende waterwratjes. Ik stop dus heel snel met dat spul en ik ga denk ik nogmaals de huisarts vragen of er iets aan te doen is. Als deze bultjes allemaal uitgroeien tot waterwratjes dan zou dat wel heel erg balen zijn. Het zijn er wel 100.

Zoals je het schrijft, komt het over alsof je de schuld geeft aan de tinctuur. Lijkt me wat kort door de bocht. Waterwratjes zijn simpelweg erg besmettelijk.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 17 Aug 2025 17:06

Nou het waren er een half jaar maar 4 en sinds ik met dat spul smeer zijn het er ineens 100, dus dat vond ik wel erg toevallig. Dus dat ga ik sowieso niet meer smeren!

Dankje Jip, ik ga daar ook eens naar kijken.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 17 Aug 2025 19:19

Vooral niet te veel aanzitten. Waterwratten zijn mega besmettelijk en van alles proberen kan het alleen maar erger maken. Ik denk ook niet dat het aan het spul ligt. Het is veel waarschijnlijker dat er 1 per ongeluk open gekrabd is en het virus op die manier verspreid is. Het is puur cosmetisch en het verdwijnt vanzelf.
2015 💙
<<

Fantine

Bericht 17 Aug 2025 19:20

Onze zoon heeft ze ook en we doen er vooralsnog niks aan. Hopelijk gaan ze gauw weg.
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 17 Aug 2025 23:08

Ik heb geen aandelen in het spul, maar ik ben razend enthousiast over de zalven van Puur Geluk. Kijk eens op haar website, zij kan je precies aanraden wat je gebruiken kunt. Hier hebben we zwemmerseczeem, waterwratten en andere littekens e.d. weggekregen door consequent, maar kort te smeren. Het zijn allemaal natuurlijke producten, bij ons thuis wordt het wonderzalf genoemd.

2014 - ♥
2019 - ♥

Terug naar Zwangerschap & kinderen